30th December 2020
"Woi !!! Match esokk !!! ARGHHH !!!!" Semua orang makin gelabah . Ada yang menghantuk kepala di dinding . Ada yang berlari ke sana - sini . Ada yang baling bola volley kena kawan . Ada yang menenangkan semua orang yang tengah gelabah . (Type - type of gelabah)
Akhirnya , semua orang pengsan kerana terlalu gelabah .
31st December 2020 (LAST DAY)
"Suman ! Kageyama , cover !" Arah Noya kepada Kageyama . Kageyama hanya mengikuti bola kemana bola tersebut pergi . Akhirnya , disebabkan terlalu banyak bergerak , Kageyama berasa penat . Bukan penat yang biasa , penat yang luar biasa .
"KAGEYAMA FOLLOW - FOLLOW !!" Semua persekitaran menjadi kabur buat Kageyama . Semuanya menjadi kabur , kabur dan kabur . Kageyama terjatuh diatas lantai dan disambut oleh Hinata .
"Kageyama ! Kau takkan tinggalkan aku kan !? Kan kan !? Please jawab Kageyama please ...." Tangis Hinata .
"Gomenne ...." Akhirnya , pandangan Kageyama , hanyalah hitam semata - mata . Tiada lagi cahaya menerangi kehidupannya . Semuanya gelap . Gelap dan gelap semata - mata .
S
K
I
PT
I
M
EMatch diberhentikan sepenuhnya kerana ada orang yang pengsan dan dihantar ke hospital .
Hinata yang sedari tadi berjalan mundar - mandir menunggu keputusan rakan karibnya , Kageyama .
"Shoyo .. duduk lah dulu ." Kata Noya kepada Hinata . Tetapi Hinata hanya mengabaikan apa yang dikatakan Noya sebentar tadi . Apa yang dia mahu hanyalah keputusan tentang kawan karibnya . Tidak kisah dia penat atau apa ! Apa yang dia rasakan penting sekarang ni adalah Kageyama ! .
Hinata berasa menyesal sampai lambat kesini . Mereka harus pulang ke hostel untuk menukar baju baru dibenarkan untuk datang ke sini . Dia menyesal terlambat menyedari yang Kageyama sebenarnya sudah penat . Dia juga menyesali yang dia tidak menyedari walaupun sedikit yang , ini adalah hari terakhir Kageyama . Dia berasa sangat risau akan keputusan doktor sekarang ini .
Akhirnya , selepas beberapa puluh minit menunggu , doktor akhirnya keluar dengan wajah yang kecewa dan hampa .
"Macam mana keadaan Kageyama doktor ?" Tanya ibu Kageyama yang berada disitu .
"Dia - maaf .. kami tak mampu ... nak selamatkan dia ...." Semua orang disitu terdiam . Hanya hati dan air mata mereka sahaja yang bersuara . Hinata terduduk diatas lantai . Dia menyesali segala - galanya . Dia tidak sempat mengatakan sesuatu pada Kageyama buat yang terakhir kalinya . Dia tidak dapat menunjukkan senyuman yang dijanjikannya didepan Kageyama buat terakhir kali . Dia tidak dapat menepati semua janji - janji yang telah dijanjikannya kepada Kageyama . Penyesalan dia ? Hanya dirinya sahaja yang tahu . Tiada siapa yang tahu tentang seberapa besarnya penyesalan yang dia ada didalam diri , dan hatinya .
'Kageyama ...' Kata Hinata didalam hati sambil menitiskan air mata .
Sekarang , tiada lagi cahaya yang menerangi kehidupan Hinata . Selama ini , Kageyama sentiasa ada bersama dengannya . Sekarang , hanya tinggal kenangan . Betullah apa yang dikata 'Kita tidak akan menghargai sesuatu yang terjadi didalam hidup kita sekiranya perkara itu belum menjadi HANYA KENANGAN' .
Hinata menangis teresak - esak diatas pemergian Kageyama . Dia tahu , semuanya memang berasa sedih . Tetapi , mereka tidak serapat Hinata bersama dengan Kageyama . Even his own mom tak serapat macam tu dengan Kageyama . Hanya Hinata yang sentiasa ada buat Kageyama disaat Kageyama berasa down , disaat Kageyama berasa sedih . Semua situasi yang dialami oleh Kageyama , Hinata sentiasa ada disisinya .
Sama juga seperti Kageyama . Dia sentiasa menemani Hinata kemana sahaja Hinata pergi . Kesana - kesini . Pandangannya tidak pernah lepas dari Hinata . Dia terlalu menyayangi Hinata (as a bff) kerana itu , dia tidak sanggup berpisah dengan Hinata . Tetapi apakan daya , ini semua adalah takdir , takdir yang menakdirkan semua ini .
"Hinata .. waktu .. kak kat rumah tadi .. kak ada jumpak surat ni atas meja Kageyama ." Miwa memberi sepucuk surat yang dipegangnya kepada Hinata . Hinata mengambilnya dan membukanya perlahan - lahan .
Isi surat tersebut ~
HI HINATA !!! MY ONLY BESTFRIEND !!!
I want you to know that I love you so much bro !!! And don't forget to take care of yourself . Be yourself jugak , jangan lepas aku pergi nie .. kau sedih and cuba nak jauhkan diri kau dari semua . That will not settle things though . Aku tak akan kembali Hinata ...
Thanks for always being by my side . Even if , kita baru jumpak and berkawan selama ... 9 bulan but ... well you know .. aku sangat sangat hargai kau as my friend . Kau sentiasa ada dengan aku lebih dari family aku ada dengan aku .
Remember I love you okay !!! Don't forget to eat , to drink , to shower, to practice , to study and all of that . And one more thing ! Kau cakap kat aku kau nak berkawan dengan aku sampai kita kawin kan . Takkan lepas kawin kau taknak kawan dengan aku dahhh . So , sekarang ni sebelum kau kawin lagi aku dah takde , so takyah kawin la eh .. hehe ... memandai je aku ni . Kau berhak bahagia Hinata . Buat la apa yang kau nak .
And last but not least , we met In Another Life okay . Hm ... winter dah nak dekat ... ruginya aku tak dapat tengok .. well .. just that okay ... and ..
Lastly ... 'This chapter has come to an end . But the end of this chapter doesn't mean the end of this book . You can continue the next chapter , without me as the main character . Okay ? Sayonara ~
Jaaa !! Matane Hinata !!! ❤️❤️❤️❤️
From : Kageyama Tobio
To : Hinata ShoyoAfter 10 years
"Aku dah ikut cakap kau Kageyama . Kau cakap aku akan jumpak setter yang lain kan . Ye , aku dah jumpak setter yang lain , dia memang dah jadi pengganti kau . But ... dia takkan seistimewa seperti kau dalam hidup aku Kageyama .. and .. you asked me to not married right ? Yeah .. aku tak kawin .. and sekarang .. aku dah jadi ... national group yang masuk olympics semua tu Kageyama . And my setter is ... Miya Atsumu , Kageyama .... And lastly , 'You're right . I can continue the next chapter without you as the main character ... even if that hurts .... Sayonara ~ matane ... Kageyama ... I'm sure we can meet again In Another Life"
Author's note :Thanks for reading this boring story . Author just ambik cerita Timeless tu for inspiration je . Author tak tiru betul ii cerita tu okay . So jangan kecam , thank you ! Love you guys 3000 !!!
YOU ARE READING
Sayonara ~ (KageHina au)
Fanfic"Tunggu lahh !!" Jerit seorang pemuda sekolah menengah berambut jingga kearah rakan karibnya yang sudah jauh dihadapan . "BOKE JALAN LA CEPAT SIKIT !" Marah pemuda yang merupakan pelajar sekolah menengah itu kembali kepada rakannya yang sudah jauh b...