DIMAKI DAN DIHINA

1.4K 48 34
                                    

FF berlangsung selepas kejadian Override.......

Ali masih bersedih kerana kini semua ejen muda kecuali Iman,Zass dan Moon memandang serong terhadapnya. Ali pergi ke rak buku di dalam biliknya lalu menarik buku merah dan rak itu terbuka lalu menampakkan sejenis bilik rahsia. Ali memasuki bilik itu dan terus bertapa untuk berjumpa dgn bestie kedua Ali,Kurama.

Alam Bawah sedar,

Ali:Oi,Kurama mana kau?!

Kurama:Belakang Kau!!!

Ali:Hehehehe! Sorry! Tak perasan

Kurama:Aku kesian tgk kau. Asyik dihina je. Guna lah kuasa aku. Kau kena pertahankan diri kau. Ini bukan Ali yang aku kenal!!!

Ali:Haih,aku tak nak. Mungkin ada yg nak kuasa kau. Risiko tinggi. Aku...hisk....hisk.... Aku tak nak kehilangan kau. Kau adalah makhluk ketiga yg aku sayang selepas Mama dgn Ayah aku.

Kurama:Kau takde kerja sekolah ke?

Ali:Alamak! Aku ciao lu bye!

Ali kembali ke Alam Realiti. Ali keluar drpd bilik rahsia itu dan terus menyiapkan kerja sekolah Cikgu Munah.

Keesokan Harinya,

(Dalam FF ni,Iman,Zass dan Moon pindah ke sekolah Ali dan Alicia untuk memantau keadaan Ali atas arahan Ejen Bakar)

Iman,Zass dan Moon baru sahaja mendaftar di SRT Cyberaya 1. Mereka menuju ke kelas 6 Avicienna. Iman melihat Ali sedang study terus tersenyum memandangkan Ali ialah crush Iman. Ali yang fokus mengulang kaji tidak perasan akan kedatangan Iman,Zass dan Moon. Iman mendekati Ali lalu menyapa Ali,

Iman: Assalamualaikum,hai Ali.

Ali:Eh? Iman awak sekolah sini ke?

Iman:Baru daftar dgn Zass dan Moon.

Ali:Ooo ok. Iman,tolong ajar saya Math. Saya tak faham sgt lah.

Iman:Baiklah!

Iman mengambil kerusi lalu duduk di sebelah Ali. Ali dan Iman mengulang kaji bersama dan Moon menangkap gambar mereka. AliMan mengulang kaji sehingga Cikgu Ninja aka Puan Munah masuk ke kelas.

Puan Munah meminta Sarsi mengumpulkan kerja sekolah semalam kecuali Iman Zass dan Moon. Selepas kerja sekolah dikumpulkan,Puan Munah memeriksa kerja sekolah itu dan dia tersedak sbb tgk kerja sekolah Ali siap dan semua jawapannya betul.

SKIP WAKTU REHAT

Ali pergi ke kantin bersama Viktor,Zass,Iman dan Moon. Mereka berborak kosong sambil makan. Ali pada mulanya terkejut bila dgr suara garau Zass tapi dia dah biasa dgn suara Zass. Kemudian,loceng berbunyi menandakan waktu rehat telah tamat.

SKIP WAKTU BALIK

Ali,Zass,Iman dan Moon pergi ke Akademi MATA terlebih dahulu kerana Alicia ada tugas di dewan sukan sekolah. Ali berhasrat untuk berjumpa Ketua Teras kerana hal yang ingin dibincangkan sgt penting. Ali sempat menggunakan Shadow Move dan dia bergerak menerusi bayang ejen muda. Iman,Moon dan Zass mencari Ali tetapi gagal. Ali pula sudah tiba di bilik Ketua Teras.

(FF ni takde Uno tapi Numeros dipimpin oleh Neonimus dan Ejen Djin masih hidup. Ejen Aliya juga hidup tapi Ali tidak mengetahui perkara itu.)

Ali berdiri di dalam bilik itu dan terpancar skrin keempat-empat Ketua Teras. Ejen Dayang terus bertanya,

E Dayang:Apa tujuan kamu berjumpa kami Ali?

Ali:Haih,saya ingin berterus terang. Tuan dan Puan patut tahu perkara ini.

Ali membuat Hand Seals KageBunshin lalu keluar 5 klon Ali. Ketua Teras terkejut kerana melihat Ali ada 5.

E Dayang:Ali kenapa kamu ada 5?

Ali:Saya telah menguasai semua jutsu. Klon ini ialah hasil jutsu saya. Saya juga merupakan Jinchūriki. Saya beritahu perkara ini kerana takut saya tidak mengawal Kyubi saya. Saya sering dibuli sejak peristiwa Override. Saya takut jika saya hilang kawalan dan membunuh ejen muda.

E Zain:Kami sendiri akan latih kamu setelah kamu sedia kamu akan dilantik sebagai Ketua Super Ejen MultiTeras.

E Djin:Latihan kamu akan bermula esok!

E Ganz:Jgn lambat kalau tak!!!*deathglare Ali*

Ali:*muka takut*

Klon 1,2,3,4,5:*muka blur*

Klon Ali menghilang menjadi asap. Ketua Teras menyediakan fasiliti khas untuk Ali berlatih. Ali juga telah meminta izin Ketua Teras untuk mengajak Ejen Iman,Ejen Moon dan Ejen Zass agar berlatih bersamanya.

Bersambung........

EJEN ALI:THE UNTOLD SECRETSWhere stories live. Discover now