Temel öğe

570 53 0
                                    

Romanın tanımını,çeşitlerini ve öğelerini tanımlamıştık şimdi sıra geldi romanımızı yazarken nelere dikkat etmemize. Roman yazarken en önemli unsur 4 temel öğe (zaman,mekan,olay,kişi) arasında ki uyuma önem gösterilmesidir. Çünkü bunlar arasındaki kopukluk hikayenin akışında bozulmalara yol açaçaktır ve bunlar istemeyiz.

  Bir diğer öneli unsur ise konunun bulunmasıdır. Ne türde bir roman yazmak istiyosunuz buna karar vermelisiniz ve yazacağınız roman türünce yeterince örnek okudunuzmu ? ve ne kadar bilgiliyim ? bu sorulara cevap verebilmeniz gerekir.

 Romanınızda bahsi geçen kişilere olayları iyi belirlemeniz gerekir. Kişinizin karakter tahlillerinizi iyi çizmelisiniz. Tabi çizdiğiniz bu karakter tahlilleri konuya uygun olmalıdır. Örneğin; psikolojik bir roman yazacaksanız kahramanınızın ruhsal bunalımları yada şizofreni gibi sorunları olabilir. bir başka örnek; fantasik roman yazacaksanız ki bunun için bambaşka düşünmeniz gerekir ki dünya dışı özellikleri kahramamanızda yada yaşadığı ortamda bulundurabilsin. Fantastik roman türünde en önemli eserleri Tolkien vermiştir yarattığı Orta Dünya eğer fantastik roman yazmayı düşünüyosanız detaylı olarak incelemenizi tavsiye ederim.

  Unutmayın hiç kimse roman yazarı olarak doğmamıştır. Romanınıza başlamadan önce 5-10 sayfalar halinde romanın temelini oluşturan yazılar yazın hazırlık olarak. Romanınızı bölümlere ayırın. ve her bölümü sesli olarak kendinize okuyun böylece hatalarınızı, olay akışındaki aksaklıkları kolaylıkla görebilirsiniz. Roman hikayeden 2-3 kat daha fazla olduğu için daha önce belittiğimiz 4 temel unsur arasında kopukluk olamasına çok dikkat edin ve iyi bir yazar olmak için çok okuyun.

Anne ! Ben Yazar OldumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin