" Hi guys im backk " suara garau milik seorang lelaki mengejutkan manusia yang sedang makan.
" OH MA GOD, ANAKKU DAH BALIK " suara dolphin milik Chenle mula bergemang di seluruh ruangan rumah mereka. Chenle pantas berlari untuk memeluk mark
" oh my son, i miss you so much "
Jisung disebelah hanya menutup telinganya dengan kedua belah tangannya dan memandang jijik kepada chenle.
Mark hanya tersenyum. Dia menolak chenle jauh dari dia. Chenle mengambil tempat duduknya sebelah jisung.
" Hyung , nak ramen tak ? " soal jisung sambil menghirup kuah ramen
" Nakkkk !! Masak lebih ke ? " soal mark lalu mengambil tempat duduk bertentangan dengan haechan dan daegal
" nah ramen , pergi masak sendiri " jisung memberikan sebungkus plastik ramen yang belum dimasak kepada mark lalu dia tersengih.
Mark menghela nafas berat, kalau dia tahu dia akan dilayan seperti ini , dia lebih rela kena kacau dengan pakcik yuta yang gatal tu walaupun gatal dia tetap kasi mark makan free kat rumahnya.
drama betul
" nak ramen ke ? Jap jeno tolong masak " ujar jeno tiba-tiba lalu bangun dari kerusinya.
" sejak bila kau baik nie? " soal haechan
Jeno menatap tajam ke arah Haechan sebelum dia berjalan ke arah haechan lalu menyiku kepala haechan.
" jadi baik pun salah ke? " soal jeno sambil tersenyum.
" EOMMAAAAAAA AAAA JENOO , MIANHAEEE "
" WOOFF WOOFFF WOOFF WOOFF ! "
( janngaannn sakiti haechan akuuu! )Jeno memandang daegal sekilas lalu melepaskan kepala haechan, dia mengambil ramen untuk dimasak.
" hahahahahaha " jaemin gelak sambil melihat video haechan di belasah oleh jeno yang sempat dia rakam.
Haechan mencium bulu daegal lalu " terima kasih sayang , i tak tahu apa jadi kat i kalau you tak tolong i tadi " dia memeluk haechan sambil membelai bulu ii daegal yang putih itu.
" Jijik " Renjun bangun dari kerusi lalu melangkah menuju ke biliknya.
◇◇◇◇
" HAECHANN LEE !! DAEGAL MANA ? "
" mana la aku tahu anjing tu kat mana " balas haechan selamba sambil memeluk bantal busuknya
" Kau - jangan sampai aku tak restui hubungan kau dengan anak aku " Chenle menghadiahkan jelingan kepada Haechan sebelum dia keluar dari bilik tidur haechan untuk mencari daegal.
" kalau kau tak restu pun aku tetap akan kahwin dengan Daegal " ujar haechan perlahan sebelum dia sambung tidur.
Chenle mula mencari daegal dari dapur sampai la ke ruang tamu , bahkan bilik jisung, renjun, jeno dan jaemin pun dia cari tapi tiada.
Tiba ii matanya ternampak Mark yang sedang bermain bola bersama dengan daegal di luar rumah.
Chenle tersenyum memandang ke arah mark dan daegal
" ternyata putera dan puteriku sedang bermain bersama - sama.. AAA KIYOWO ! "
○ tbc ○
cerita nie makin lame makin merepek hm 😔✋🏻
YOU ARE READING
My Daegal
FanfictionCerita nie merepek jangan dibaca ಥ_ಥ Kisah cinta Haechan dan Daegal