Kawan baru atau baru kawan?....
Kawan baru.
Mereka ini akan cuba berbaik dengan kau bersebab. Terutamanya lelaki, perempuan pun tak terkecuali. Kenapa aku cakap macam tu?....1. Kat mana kau kenal dia?
Dunia maya atau dunia nyata?
Kalau dunia maya ni baik kau jadik jackel & hyde. Sebab tak pernah jumpa pun. Kat sini... sama je macam mirc cuma kat sini boleh baca cerita. Balas komen kat cerita ngan moment. Dah serupa kau chat kat chanel. Dan bila kau chat kat main room seolah kau adalah org yg famous. Dapat voice... dapa OP. Bila ada orang baru nak join topik selalunya kena neglect dan lama² hanya tinggal yang beberapa orang tu je. Tuh dunia maya...
Dunia nyata? Skill lagi hebat guys....
Kalau kau tengok cerita gila² remaja, ali setan itu lah kenyataan dan keberanian. Selamba kau tegur orang yang kau tak kenal. Dari situlah kenal... nampak keikhlasan dalam berkawan. Ketepatan janji.... kalau skrg.. nanti i wasap pkol 3 ok.... sedangkan kau sedap tengah mengongkek dengan orang lain.2. Kawan baru ni sepatutnya kau akan lebih selective. Maknanya kau dah lepas dati beberapa tapisan dan dia manusia yang mengikut piawaian kau dalan berkawan. Kau pergi bercinta dengan dia siapa suruh? Kawan baru... nama pun baru.... kalau kereta baru beriya kau ikut pantang larang jangan bawak lebih 110kmj or high rpm selagi tak running in. Kawan baru ni macam tu jugak... macam2 lepas tu barulah kau jadikan bff ke.. best friends ke... friends. Friends with benefit.... fuck buddy.... kawan chipsmore.... pukul rata la lepas dah lepas semua tapisan yang kau buat. Jangan teruja or kelabu mata.... jerat tak pernah lupa pelanduk.... kucing tak tolak ikan.... tak kiralah suami orang... duda anak 13, bekas tunang, bekas banduan, kawan je....
3. Kawan kena ada aktiviti...
Apa aktiviti dia...?
Chat malam²... hari²... sexting.... tuh salah sendiri.... aku pun buat benda ni... lama² aku dah boring dah. Zaman iRC pkol 2 pagi chat.... pukul 9mlm besok dah ajak checkin hotel. Sampai bila? Buat aktiviti berpekdah... trend skrg naik basikal... jogging... dapat sihat...4. Kawan ni patutnya tambah erat silaturrahim.... bukan individualistik. Nak individu sangat... dok dalam hutan. Ada Adam & Hawa.. Laila & Majnun... jackel & hyde... so semua berpasangan.. sebab itulah tarikan. Guna sebaik mungkin....
Baru kawan???
Ni peringkat say hi... how are you... apa khabar...
Awal2 baru kawan dah tanya you tak gersang ke? (Asal jumpa pompuan status janda soalan ni bermain diminda syiton sekalian).... malam ni malam jumaat.. husband you tak mintak ke? (Soalan untuk isteri² yang main chat malam junaat... baru jam 8.00... isya' pun belum). Kau block pun tak rugi apa kan? Ni bila kau jawab hihihii... ala.. malula... itulah peluang... rezeki... lagi daring... i gersang sangat, kote u 12 inci ke??? Baru tersedak....
Hahahaha... so beware people.... aku bukan baik sangat... tapi jelak...