"MAJA, MAJA, VAKNA!", skriker Ebba.
"vad är det....?", säger Maja
"Puh, jag trodde du var död"
Maja och Ebba tittar sedan ner på Ian, där låg han, helt................
2015-07-03
Det var måndag morgon. En vecka av sommarlovet har gått. Maja tar fram ett glas och häller i mjölk. Hon sätter sig vid matbordet och läser tidningen. Det står på första sidan "Idag har det gått 3 år sedan saxmordet har skett, mamman blev brutalt mördad av sin tolvåriga årige son, men ingen vet vart han är".
"MAJA, VI MÅSTE ÅKA NU", ropar Majas mamma.
"JAG KOMMER", säger Maja.
Maja skulle åka till ett kollo, Caspers Kollo. Det sägs att det spökar där. Dit skulle hon åka ensam, utan sina vänner här hemma i Göteborg, men hon ser fram emot att träffa nya, dock var det hennes mamma som tvinga henne att åka dit. På vägen dit lyssnar Maja på Kiss, hon är en riktig hårdrocksfan, hon klär även ut sig som de. Det skulle ta ca 1 timme tills hon blev framme. Hon tänker på allt roligt som skulle kunna ske där, det är ju som sagt ett spökigt ställe.
Maja tar fram mobilen och messar till sin vän Sina.
"Såg du vad Kevin lade upp på Insta?", messar Maja.
"Ja, asså hur snygg kan man vara?", messar Sina tillbaks.
"Tyvärr så är han ju inte singel. Jag undrar om de har gjort något, asså tillsammans.", messar Maja tillbaks.
"Jag fick höra av bitcharna i skolan att hans tjej har sugit av honom.", messar Sina tillbaks.
"VA! ALDRIG! Han är ju fyfan bara 15 år!", messar Maja tillbaks.
"Det var ju du som undrade. I alla fall hur länge ska du va i kollot?", messar Sina till Maja.
"Ungefär en månad", messar Maja.
"Okej, jag hör av mig senare. Måste gå ska shoppa med min morsa.", messar Sina.
"Okej, see ya", messar Maja.
45 minuter efter
Maja kom till slut fram till kollot. Hon går av bilen, hämtar sin väska och kramar adjö till sin mamma. Hon beger sin in i huset mot receptionen.
"Är det du som är Maja Stapheldt?", säger kvinnan i receptionen.
"Ja....?", säger Maja.
"Det var ju bra, du var sist. Där står dina rumskamrater Ian och Ebba. Ni kommer att få lite information av er ledare. Vill du att jag tar emot din väska eller behåller du den?", säger kvinnan i receptionen
"Nej....?", säger Maja stammande och frågefull.
Maja går till Ian och Ebba. Vad är detta för typer, tänker hon. Undrar om de tänker detsamma med henne. Men Ian var ju ändå lite snygg. Han skulle man våga göra saker med.
YOU ARE READING
Mörka.
Short StoryMaja, Ebba och Ian träffas i Caspers Kollo. Det är något underligt där, allt är inte som det ska, eller det kanske är någon som inte är den det egentligen påstår sig vara. Mer än så ska jag inte säga, då sprids den sanning du aldrig skulle kunna tro...