Kapitel 4

8 0 0
                                    

Ebba frågade Ian om vem det var. Ian visste vem det var men ville inte säga.

"Skit i det du", sade Ian.

Både Ebba och Maja tittar snett på Ian, ingen av dem vågade säga något. Varför uppträder han så skumt, tänker Ebba.

"Jag måste dra, berätta inget för ledarna, säg bara att ni inte vet något och att ni inte vet vart jag drog till. Fattar ni?!", sade Ian.

Maja nickar, varken hon eller Ebba vågade säga något. Ian tog sin väska och drog. De kunde se honom springa ut till skogen från fönstret.

"What the actual fuck!", var det enda Maja kunde säga vid det tillfället.

"Vi måste hjälpa honom, han är vår vän, kom igen nu Maja", sade Ebba.

Maja ville egentligen insistera, men hon var så rädd så hon visste inte vad hon skulle svara. Hon sa "o...oo....kej", på ett förskärrat sätt.

Ebba och Maja tog på sig sina ytterkläder, tog med sig en ficklampa och sprang mot samma håll som Ian sprang mot. De springer och springer men de finner inget. Sedan hörs ett manligt skrik.

"AAAAAAAHHHHH"

Ebba och Maja blev fyllda av rädsla.

"Kom vi rör oss tillbaks Ebba, detta känns inte säkert!", säger Maja. Hon vill bara tillbaks, tillbaks till sängen i kollot, fastän den är så jävla oskön vill hon tillbaks dit. Det skriks igen.

"AAAAAAHHHH"

Det lät som att det kom norrut. Ebba sa "Kom vi drar dit."

"Nej Ebba, det låter inte som en bra idé. Kan vi dra tillbaks, jag är faktiskt jätterädd?!", sade Maja.

Ebba sa "Antingen så kommer du med mig eller så drar jag dit själv. Han behöver vår hjälp!"

"Men det kanske inte ens är han, det kan vara nån pedofil eller något liknande!", sa Maja.

"Kommer du eller ej?", sa Ebba bestämt.

"Skitsamma, jag tänker inte dra tillbaks ensam!", sa Maja.

Ebba och Maja fortsätter norrut. Efter ett tag kommer de fram vid en sjö. Där ser de en väska. De går mot väskan och ser att den tillhör Ian. Vart har han tagit vägen?

"AAAAAHHHH", det skriks igen. Men denna gång hör man det tydligare. Ebba och Maja tittar bak. Där ser de Ian gräva upp marken.

"IAN, VAD GÖR DU?!", skriker Ebba.

"Dra härifrån, jag sa till er att inte komma. Draaaaa!", säger Ian.

"Nej, vi stannar här med dig!", sa Ebba.

"Jag orkar inte längre!", säger Ian.

"Varför gräver du upp marken?", frågar Maja.

"Skit i det du!", säger Ian bestämt.

Maja känner sig jävligt rädd, men hon kan inte göra något.

"Du, det är kanske bäst att vi drar tillbaks. Det är mörkt och vi borde sova, vi kan lösa detta på morgonen.", säger Ebba.

"Nej, jag drar inte tillbaks dit, jag kan inte. Vi får sova här istället, typ på marken.", säger Ian.

Alla tre fixar sig för att sova på marken, mitt i ingenstans. Sedan somnar alla tre.

3 timmar senare

"MAJA, MAJA, VAKNA!", skriker Ebba.

"vad är det....?", säger Maja

"Puh, jag trodde du var död"

Maja och Ebba tittar sedan ner på Ian, där låg han, helt................

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 29, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mörka.Where stories live. Discover now