1

263 18 21
                                    

Evelyn
Jag klev på planet och gjorde det bekvämt för mig. Jag drog fram mina hörlurar och kollade på mitt batteriprocent. 89%. Det fick räcka för stunden iallafall och jag pluggade in hörlurarna i mobilen, loggade in på Spotify och öppnade upp spellistan Favoriter. Sedan slöt jag ögonen och slumrade till.(inget mer intressant händer på planet så jag hoppar.) Jag var nu på flygplatsen i Sydney och väntade på en taxi. Om jag inte vetat bättre hade jag nästan trott att Sydney var Australiens huvudstad, så stort som det var här. En taxi kom och ställde sig framför mig och jag skyndade mig fram mot den innan någon annan turist/boende fann den. Jag berättade min destination till kvinnan som körde taxin och hon nickade matt. Sedan körde vi mot byn jag skulle till.
(Hoppar igen, sry)

Jag tittar mig omkring, runt om mig reste sig stora hyreshus och många småvägar. De flesta av husen var vita och nybyggda. Denna lilla byn såg i mina ögon ut som ett större samhälle och inte en by. (Låtsats som att det finns en by som heter Ukos i Australien, x)) ) Jag tittade ner mot min handväska och log. I den fanns massvis av saker som kunde vara bra till mitt fallösande.
Jag var egentligen ingen riktig detektiv, men min far jobbade som en och hade lärt mig ett och annat.

Vinden blåste genom mitt långa hår där jag stod mitt på gatan och betraktade omgivningen. Vinden riktigt bet tag i mig och fick mig att rysa.

Jag skyndade mig mot hotellet jag skulle bo på.
Det såg stort och öde ut. Men förstod varför det stod så öde, för vem skulle vilja besöka ett ställe vars en mördare gick på fri fot?

Jag gick in till lobyn och förvånades av vilken klass hotellet hade. Lobyn gick helt i guld och rött vilket gav det hela en kunglig känsla. På golvet låg det en lång röd stor matta och i taket hängde vackra stora kristallkronor. Stället såg helt klart svindyrt ut och jag kände hur illamåendet kom krypande, detta måste ha kostat skjortan av min fader.

Suckandes gick jag fram till receptionen och skulle just säga något när killen som stod i receptionen vände sig om och jag drog efter andan.
Framför mig stod världens helt klart sötaste receptionist.
Hans ögon var grönbruna och helt klart förtrollande.

Efter några sekunders stirrande kom jag tillbaka till verkligen, rodnade och försökte stammandes berätta mitt bokningsnamn.
Han som också stirrat på mig, skakade lätt på huvudet och sa enkelt: "Namn?". Men för mig var det så mycket svårare att få fram något, jag andades djupt och försökte få min hjärna att få fram något. När jag inte fick fram något, suckade han och kollade ner på bokningarna. "Well, det finns bara ett namn bokat och det är Cross. Stämmer det?"frågade han och jag nickade snabbt medans jag kände hur ansiktet blev varmare och varmare. Han höll fram en nyckel mot mig. "Rum 124, ha en trevlig vistelse här på hotell Paradiso. Om du behöver något bara säg till"sade han och jag kunde höra hur inövade de replikerna var.
Jag nickade som förstummad och drog med mig min väska mot rum 124. När jag hittat rummet låst upp och sjunkt ner på golvet kunde jag äntligen andas ut.

Killen var min gamla pojkvän, Ashton, Ashton Irwin och han hade inte känt igen mig.
---
ASSÅ OMG JAG ÄR SÅ JÄVLA LEDSEN PEEPZ. DON'T DÖDA MIG FÖR DENNA DÅLIGA UPDT..:-(( Men liksom jag tog en paus på skrivandet och så hände en hel del saker i mitt private life. Ahahah jag är svengelsk af idagxD
Jag är ledsen för detta korta kapitel men ajaajajah❤️ Ska försöka uppdatera bad boys nudå:-))
Bujj

18 a.iWhere stories live. Discover now