Ashton
Höga klackläten hördes i lobyn men jag orkade inte bry mig om att kolla upp och se vem personen var. Jag skulle lätt anta att det var en kvinna, lätet kom från ett par, som jag skulle gissa, ungefära 3cm låga klackar och personen favoriserade lätt högerbenet. Vilket betydde att den även var högerhänt. Jag tittade upp på personen som nu stod framför receptionen. Det var en flicka. Hennes hår gick i brunblonda toner och hennes ögon var chokladbruna. Hennes näsa pryddes av fräknar och jag stod och stirrade ett långt tag på varelsen framför mig. Hon var för vacker för att vara mänsklig. Jag tog ett djupt andetag och blinkade bort stirrandet. Hennes kinder blev lätt rosa och jag antog att hon även stirrat på mig. "Namn?"sa jag enkelt, även fast jag knappt kunde andas.
Hela henne gav mig rysningar. Så himla vacker. Hon påminde mig på något sätt om Evelyn, en av mina gamla flickvänner. Men hennes pappa hade varit för farlig så jag försvann från hennes liv. Men detta kunde väl inte vara hon? Ingen av oss sa något så jag fortsatte. "Well,det finns bara ett namn bokat och det är Cross. Stämmer det?"sa jag och kollade ner på bokningslistan. Det var verkligen tomt, vi hade inte en enda gäst och det verkligen sög. Eftersom Ukos inte var en sån populär by gick hotellet dåligt. Jag tittade upp på Evelynklonet och hon nickade. Hur mycket jag än ville ge henne rum nummer 113, för att hon fått mina tankar på Evelyn, kunde jag inte. Jag suckade. "Rum 124, ha en trevlig vistelse här på hotell Paradiso. Om du behöver något bara säg till"sade jag och halvlog. Hon tog sina väskor och jag noterade en enkel armskada när hon böjde sig ner för att plocka upp väskorna. Undra varifrån hon fått den.. Jag såg på henne hur hon kämpade upp med väskorna uppför trappen. Det måste vara Evelyn.
För ingen kunde vara så klumpig att inte se hissen som stod fint placerad brevid toaletterna. Jag suckade och drog fram min telefon. Vi skulle nog ändå inte få några andra gäster.
----
Lol, I'm back
YOU ARE READING
18 a.i
FanfictionPå två år har 18 personer hittats brutalt mördare i den lilla orten Ukos. Detektiven Evelyn Cross bestämmer sig för att undersöka saken närmare och flyttar dit. Hon inser snabbt att det kommer att ta tid att hitta mördaren. Hon finner nya vänner oc...