Nayraa terlihat memandangi buku yang Kai berikan padanya. Tatapannya berubah menjadi sedih. Dia tidak mengekehendaki perkahwinan itu, tetapi keadaan lah yang memaksa dirinya. Ya! Seperti 2 minggu yang lalu, Nayraa ingat betul kenapa dia memutuskan untuk mengahwini Dev, lelaki yang ia anggap mempunyai keterbelakangan mental.
Namun, Nayraa belum sekali mengetahui siapa lelaki tersebut. Bahkan dalam perkahwinan tadi pun, dia dan Dev tidak duduk bersama. Macam mana boleh berkahwin begitu? Ini perkahwinan yang teraneh dan terpelik menurut Nayraa.
Mereka boleh berkahwin di ruang terpisah, saling mengikat janji satu sama lain,seperti sebuah kehancuran dalam hidup seorang gadis sepertinya. Kedua tangan Nayraa menyapu airmatanya dimana itu adalah tanda dia memendam peraasannya ketika ini.
************************************
Dua minggu berlalu...
"Berkahwin??? Sama lelaki yang mempunyai keterbelakangan mental?" kata dua gadis tersebut didepan ayah mereka. Nama kedua gadis itu adalah Naura Felea dan Nayla Ayra. Ayah mereka pula ialah Datuk Benjamin Raynold,seorang pengusaha restoran yang terancam bangkrap. Bahkan untuk dua bulan sebelum ini pun, dia kesusahan membayar gaji pekerjanya.
"Ladies, he is my bestfriend's son. But,if one of you marries him, your life will be secured and my hard work will be worth it." kata daddy durang.
"and Dev kawan kamu dari kecil. Lagipun, dia ada keterbelakangan mental gara2 accident." jelasnya lagi.
"what ever! Naura tidak mau!" kata Naura kasar.
"same with me,dad.Ayra pun tidak mau kahwin orang gila." kata Ayra.
"i'm home!" kelihatan seorang gadis dengan pakaian yang sedikit basah, membuat perhatian tiga anak beranak tertumpu.
"Nay.." begitulah sapaan Datuk Benjamin kepada anak bongsunya yang baru pulang dari kolej. Ya! Gadis yang memiliki rupa paras yang cantik itu adalah Nayraa Nathalia Benjamin, anak bongsunya yang baru menginjak usia 19 tahun.
Kedua mata Naura dan Ayra menyoroti adik bongsunya yang masih berdiam diri dan bingung melihat suasana seperti itu.
"kenapa buka Nayraa ja dad yang kasi kahwin?" suara Naura memecah kesunyian.
"yes dad.. Kasi kahwin seja dia sama si Dev gila tu." sokong Ayra pula.
"lagipun,buka dia berguna di sini. Dia juga yang menyebabkn mom meninggal." kata Naura dan Ayra lagi.
Nayraa sakit hati apabila mendengar ayat yang terpacul dari mulut kedua kakaknya itu. Dan entah kenapa, kalu ada masalah, mesti kakak2nya itu akan mengatakan seperti itu. Nayra hanya mampu menahan airmatanya jatuh. Sedangkan dalam hatinya,sakit!
.
..
.
.
.
.
To continued....
ESTÁS LEYENDO
Married With Mr Dev
RomanceDevan Mikhail Moore Johanson merupakan pewaris tunggal orang terkaya di negaranya iaitu AS. Saat usianya mencapai 30 tahun, ayah Dev iaitu John Johanson Moore terpaksa menjodohkan dengan anak dari sahabat lamanya yg memiliki tiga anak gadis yang can...