ostrzeżenie
Z reguły nie dodaję ostrzeżeń w moich książkach, jednak przy okazji tej, jako twórca, chciałabym odpowiedzialnie podzielić z wami jej treścią.
W Sztuce Kłamania występują opisy nie zawsze bezpiecznych aktów seksualnych. Narkotyki, alkohol, przemoc fizyczna i psychiczna, poważne naruszanie prawa oraz zasad moralnych. Przede wszystkim jest to jednak książka, której główny element stanowi manipulacja.
Narracja pierwszoosobowa pozwoliła mi na opowiedzenie tej historii ustami bohaterów, którzy są zaburzonymi, patologicznymi kłamcami. Opisywane w książce związki nie są do końca zdrowe i opierają się przede wszystkim na wzajemnym uzależnieniu oraz uzależnieniu od dopaminy i adrenaliny.
Proszę, pamiętajcie, że jedną z najistotniejszych cech książki jest to, iż często wpuszcza nas do głowy bohatera. W ten sposób o wiele łatwiej mu zaufać. Umysły niektórych ludzi są jednak mrocznym i trudnodostępnym miejscem, dlatego do każdego przemyślenia postaci i jej oceny społeczeństwa, podejdźcie z tą koncepcją.
Myślcie za siebie i róbcie to samodzielnie.
Ostrzeżenie nie jest zachętą do sięgnięcia po książkę przez osoby wrażliwe na wyżej wymienione kwestie.
informacje
Mogliście spotkać się już kiedyś z tą historią, była ona jednak kilkukrotnie udostępniona oraz zatytułowana Strip My Mind, Artless, closer to the edge i na długi czas zniknęła z mojego profilu. Później napisałam ją w formie opowiadania fanfiction, znacząco łagodząc jej treść. Postanowiłam nie usuwać tamtej wersji, pozostawiam ją na profilu pod tym samym tytułem. Na okładce znajduje się jednak dopisek, że jest to wersja pierwsza. Jeśli nie chcecie sobie zaspoilerować części akcji, nie sięgajcie po tamto opowiadanie.
Postanowiłam przywrócić jednak Sztukę Kłamania w jej oryginalnym zamyśle, ponieważ wiem, że bardzo dawno temu miał swoich zwolenników. Z perspektywy osoby dorosłej mogłam zweryfikować oraz poprawić treść książki, ale ponownie zaznaczam – nie jest ona dla każdego.
To w jaki sposób opisuję pracę w departamencie nowojorskiej policji jest kwestą intuicji i researchu, oczywiście takiego na miarę moich możliwości i dostępnych źródeł. Jeśli zauważycie, że jakiś proces przebiega absolutnie niepoprawnie, weźcie poprawkę na fakt, że nigdy nie należałam do NYPD ;) Jak najbardziej możecie zwrócić mi jednak uwagę, całe życie się uczymy!
Zachowania przejawiane przez bohaterów są fikcją, zostały opisane dla mojej i waszej przyjemności. Nie zachęcam do skakania z dachów, jak robi to główny bohater, bądź łamania procedur bezpieczeństwa w swojej pracy, jak robi to główna bohaterka.
Dodam również, że książka, mimo oznaczenia +18, nie jest erotykiem, nie jest też typowym romansem, nie jest również bezpośrednio kryminałem, ani książką psychologiczną (choć chyba patrząc na analizę postaci, najbliżej jej do tego). Łączy ona wszystkie te cechy, więc jeśli nie lubicie rozterek emocjonalnych i walk wewnętrznych, może ona nie przypaść wam do gustu.
Dodaję od razu kilkanaście rozdziałów, a później wpadnie kolejnych tyle, ponieważ wiem, że mam wśród swoich czytelników binge-readerów. Ja sama nim jestem.
Odpalcie Lanę Del Rey, swoją ulubioną świeczkę zapachową i bawcie się dobrze.
Miłej lektury!
CZYTASZ
WYDANA I. sztuka kłamania: tak powstają złoczyńcy [+18]
Romance"Et couvre-moi de lavande" Luc Moreau nie miał problemów z prawem, do chwili, gdy jego talent artystyczny okazał się szczególnie pożądany na czarnym rynku. Seria moralnie wątpliwych wyborów doprowadziła do momentu, w którym z zaharowanego przez dług...