3

380 44 0
                                    

Di dalam bilik Hyeri :

" kau dah boleh move on dengan Heeseung ? "

" aku dah cuba Irene tapi tak boleh. Aku still sukakan dia lagi. Hati aku tak nak berubah langsung."

Hyeri menangis.

" jangan menangis. Takpe aku cuba tolong kau untuk hapuskan rasa suka kau kepada Heeseung. Kau boleh Park Hyeri. "

" thanks Irene. Kau selalu semangatkan aku. Aku cuba. "

Skip -

Loceng berbunyi menandakan tibanya waktu rehat.

Hyeri masih lagi didalam kelas mengemas buku bukunya dan tanpa disedarinya Heeseung sedang memerhatikan dia.

" heeseung oppa! Jom pergi kantin. Yuna lapar. "

Heeseung tergelak kecil dengan perangai Yuna yang baginya comel.

" kajja. Heeseung pun dah siap kemas buku."

Hati Hyeri bagaikan dipanah petir. Memang dia tak pernah langsung couple dengan Heeseung, tapi hati dia sakit sangat tengok Yuna dan Heeseung bermesra di depan dia.

Selepas sahaja mereka berdua keluar pergi ke kantin, tanpa disedari air mata Hyeri menitis di atas lantai. Hati dia sakit, rasa sakit sangat. Dia meletakkan kepalanya ke atas meja dan tiba tiba sahaja dia terlena.

Irene Pov :

OK. Sekarang kerja aku dah siap and bolehlah ajak Hyeri pergi makan.

Setibanya Irene di dalam kelas, dia terkejut melihat kawannya tidur di meja. Dia segera mengejutkan Hyeri untuk pergi makan.

" yah. Wae kau tidur? Kau tak lapar ke? Ke kau tunggu aku ? "

Ketika Hyeri mengangkat kepalanya, Irene terkejut kerana rupa rupanya Hyeri tertidur disebabkan menangis.

" waeee?? Wae menangis? Ada orang ganggu kau ke?"

" aku tak tau kenapa. Hati aku sakit sangat tengok Yuna dan Heeseung. Aku cuba untuk lupakan Heeseung. Cuba untuk move on. Tapi aku macam gagal."

" aku tahu memang susah untuk move on. Lagi lagi when kau suka someone tu dah lama. Aku tahu memang susah. Tapi kau cuba eh? Aku sentiasa ada di sisi kau. Aku akan cuba buat kau move on dengan Heeseung. Aku tahu kau boleh Park Hyeri. "

Hyeri tersenyum mendengar nasihat Irene. Baginya Irene ialah seperti mak yang kedua baginya kerana sentiasa berada di sisinya ketika susah dan senang. Dia berasa senang sangat dapat kawan yang memahaminya seperti Jung Irene.

" aku sayang kau Irene. Thanks."

" aku pun sayangkan kau jugak. Kita kan kawan baik sampai bila bila."

Mereka berpelukan dalam kegembiraan dan kesedihan.

[OG] 𝑪𝑹𝑼𝑺𝑯. 𝑳𝒆𝒆 𝑯𝒆𝒆𝒔𝒆𝒖𝒏𝒈 ♡︎Where stories live. Discover now