Keesokan harinya Sukeon pun datang kesekolah terlalu awal. Lalu dia pun masuk kedalam kelas dengan senyuman manisnya.
Sedangkan dekat sekolah hanya ada seorg je. Nak tau tak siape? Kim Junkyu.
Aikk... Macam mana Junkyu pun awal dtg? Sebab Junkyu yg massage die... Yg Junkyu suruh dia awal datang. Pasal jumpa dorg dekat roof top tu tak jadi.
Sebab dia ada urusan dengan Mr.Chirs and balik sekolah nanti dia balik lewat. So keputusan dia pun terpaksa awal datang. Sampai Sukeon sanggup tak serapan.
ITU KERNA DEMI JUMPA JUNKYU. Sanggup ehh untuk jumpa dengan crush.
Setelah sesampai nya dia dekat kelas. Dia pun terjumpa Junkyu dekat dalam kelas.
" Kenapa kau nak jumpa aku?" Tnya Sukeon.
" Jom ikut aku pergi dekat roof top. Beg kau tu letak dulu dekat tempat duduk kau." Arh Junkyu dengan muka serius nyaSukeon ikut je dengan arahan Junkyu tu. Sebab tak nak tengok Junkyu marah.
IN ROOF TOP•
" Kenapa kita kena jumpa ni?" Tnya Sukeon dengan wajah yg berubah.
" Kau suka aku kan?" Tanya Junkyu.
" Nae. Kenapa? Kau terima ke tak?" Tnya Sukeon.
" Jawapan aku..." Junlyu pun mengantung kan ayatnya...
" Kalau pasal tu... Aku...
Skip~•
Time Break.
Setelah mendapat jawapan dari Junkyu. Sukeon tersenyum sendiri. Cuma Junkyu je pelik kenapa dia tiba² senyum.
Tapi Sukeon tak peduli dengan tu. Dia hanya menunjukkan muka happy nya je. Sukeon pun berjalan menuju kearh kelas Miniyeon.
Miniyeon pun melirik kearh Sukeon yg tiba² muka dia terlalu happy tu. Miniyeon pun faham dengan senyuman tu.
Seban dia je dekat dengan Miniyeon.
" Kena tolak." Kata Miniyeon.
" Biar jelah." Kata Sukeon.
" Aku tak nak tunjukkan muka sedih aku walaupun sakit rasanya." Kata Sukeon.
" Aku berharap sangat² klau dia terima aku. Tapi aku silap." Kata Sukeon. And then menahan air matanya dari pada jatuh.
" Jum ikut aku pergi dekat Roof top. Luahkan semuanya dekat aku." Kata Miniyeon.At Roof Top•
Sekarang dorg ada dekat Roof top. Semuanya jdi sunyi.
" Sukeon. Sia² je kau korbankan nyawa kau untuk Junkyu tu. Sedangkan dia tak pernah sukakan kau." Katanya.
" Kau tak dapat kuburkan ke perasaan kau tu?" Tnya Miniyeon.
" Tak. Aku tak dapat. Sebab dia je org pertama yg aku suka. Cara² dia tu lain daripada yg lain." Jwb Sukeon.
" Pape jelah kau. Dah jom pergi rehat." Kata Miniyeon.Okey... Kita skip kan dulu pasal ni. Jom kita ceritakan waktu Miniyeon balik dari waterfront.
______________
Pada waktu tu Miniyeon baru habis membeli barang snack untuk dia makan dekat rumah.
Lalu Miniyeon pun keluar dari kedai. Setelah itu. Tiba² ada org tegur dia dari belakang.
YOU ARE READING
Before but Now... [ Choi Hyunsuk Treasure ]
FanfictionCerita ni mengandungi kisah Hyunsuk yg pada awalnya dia selalu dibuli oleh 5 org yeoja yg salah satu dari mereka yg dia sukai. Setelah itu Hyunsuk juga tidak perduli dengan dirinya yg kini kian menjadi² untuk bahan bulian para yeoja itu. Dan pada sa...