PART 1:EJEN BARU?

136 6 3
                                    

Pada suatu pagi yang indah...

Tit...tit...tit....tit...tit...tit. ( bunyi jam loceng di bilik seorang remaja lelaki bernama ali )
Ali:( menutup jam loceng ). Huarhhh ( menguap ). Hmm ( tengok jam pukul 6:30 minit pagi.).

SKIP

Ali:pagi yang indah sekali 😀😀😀. Hmm ( melihat gambar keluarga nya yang ada dia bersama ayah,mama dan adik perempuannya yang sudah menghilangkan diri selama 3 tahun.)
Ali:haih ( mengeluh ) 😔😔😔 alina...mana kamu. Abang rindu kamu. Sudah 3 tahun kamu menhilangkan diri. Abang harap kita dapat bertemu lagi. Walaupun ayah dah tak anggap alina anak ayah tapi abang still anggap alina adik abang. Abang harap kita dapat bersatu semula alina.( ali meletakkan gambar keluarganya di meja belajar semula dan turun kebawah pergi ke dapur ).
Dr.G:ha,ali mari makan.
Ali:hmm...baik ayah. ( muram )
Dr.G:ali...kenapa ni? Cuba bagitau ayah.
Ali:ali rindu alina ayah.
Dr.G:KAU JANGAN SEBUT NAMA BUDAK TAK GUNA TU 😠😡😠. DIA BUKAN ANAK AKU. BIAR KAT DIA LA NAK MAMPUS KE MATI KE INGAT AKU KESAH 😠😡😠.MULAI SEKARANG JANGAN SEBUT NAMA DIA KAT RUMAH NI LAGI. DAH LA,AKU DAH LAMBAT MARAH KAU BUKAN DAPAT APA PUN. ( marah dr.g pada ali sebelum keluar rumah )
Ali:hmm...baik ayah 😔😔😔.
~S~
~K~
~I~
~P~
Sampai
Sekolah

???:selamat pagi ali.
Ali:selamat pagi alicia.
Alicia: eh,kau ok tak ali 😕😕?
Ali:aku ok. Dah la. Aku masuk kelas dulu tau.
Alicia: o...k 😕😕. Nanti jumpa kat akedemi tau,ada ejen baru masuk akedemi 😉😉😉.
Ali:ha ejen baru?berapa?perempuan ke laki?bila?teras apa?( teruja )😀😀😀.
Alicia: weh,agak-agakla. Sakit telinga aku tau tak 😑😒.
Ali: hehe,sorry. Teruja ja 😅😅.
Alicia:hm...ye la 😒😒. Mestilah kat akedemi tapi aku taktau teras apa,aku jugak tak tau laki ke perampuan dan aku jugak tak tau berapa orang.
Ali:eheh,ok la sakni kita pergi akedemi sama-sama ye?
Alicia: ok.

S
K
I
P
S
A
M
P
A
I
A
K
E
D
E
M
I

Di ruang rehat akedemi.

Moon:hai ali,alicia 😆😆
A,A:hai Moon.😊😊
Khai:ha,ali. Meh la lepak dengan kami 😀😀.
Ali:ok 👌👌,alicia,aku pergi dulu tau.
Alicia: ok.👌👌

Di tempat ejen lelaki. ( dalam story ni semua ejen lelaki dan ejen perempuan termasuk rudy baik ye terhadap ali dan ejen lain )
Jet:ha,pe citer ali? Dah couple dengan Alicia ke 😏😏😏?
Ali:banyak cantik mulut kau ni ✊ nak ni.
Jet:eh,jangan marah aku gurau je 😅😅 hehe.
Rudy:eleh,kata kat orang jet. Habistu kau dengan roza camne pulak. Dah dating ke~~~~?😏😏😏
Jet:weh rudy jangan cakap kuat-kuat nanti roza dengar mampus aku. Malula aku 😳😳.( blush )
Semua
Ejen
Lelaki:hahahahah

Di situasi ejen peremuan

Roza: ( terdengar gelak ketawa ejen lelaki )
Mika:kau kenapa roza?
Roza: tak la. Kau dengar tak ejen lelaki ketawa tadi?
Moon:haah la. Moon pun dengar.
Alicia: apa kata aku cadangkan kita dengar ejen lelaki borak apa nak tak?
All girl ejen:ok

Di situasi ejen lelaki ( semua ejen lelaki tak perasan yang ejen perempuan mencuri dengar perbualan diorang )
Khai:haha jawapnya kau suka roza la ni jet?
Jet:( menganguk perlahan dan blush )
Rudy:hmm. Ha apakata aku cadangkan kita semua mengaku kita suka siapa nak tak? Sebab jet dah mengaku dah.
Khai:hmm,boleh jugak tapi aku dengan chris siapa?
Ali:aku dulu mengaku. Aku suka Alicia walaupun dia garang macam singa tapi pipi dia tetap tembam seperti pau rasa nak gigit je.
Bulat:aku suka mika. Walaupun dia tak boleh bergerak dan mengharapkan sut mecha tapi aku tetap akan jaga dia macam nyawa aku sendiri tak kira sampai aku mati pun aku akan tetap lindungi dia.
Ali:hisk...hisk... Memang cinta sejati,
sanggup mempertaruhkan nyawa demi orang yang tersayang. Aku bangga ada kawan macam kau bulat.( sambil mengelap air mata palsu ) kalau macamtu aku pun akan lindungi Alicia sampai titisan darah terakhir aku.
Rudy:aku suka iman. Aku suka dia sebab aku tak pandai sangat pasal bab agama jadi aku nak belajar semua tentang agama.
Ali:eh,kalau zass macam mana? Dia kan tak leh cakap.
Zass: kalau pasal ni aku bagitau ok.( suara garau )
Semua kcl zass: ( auto terkejut mendengar suara garau zass  termasuk semua ejen perempuan yang ada sebalik dinding )
Zass: aku suka Moon. Walaupun perangai dia seperti budak-budak aku suka dia sebab dia comel.
Ali:baikla sekarang ni kita ada tanggungjawab masing masing kan.
Jet:betul tu.
Rudy:walaupun khai dan chris belum ada tapi bila dah ada korang tetap kena jalankan tanggungjawab kita semua sebagai seorang lelaki.
Ali:aku sokong rudy. Jadi kita akan jaga semua ejen perempuan sampai akhir hayat kita. Siapa sokong aku.
All boys ejen kcl ali:kami.
Rudy:pertahankan ejen perempuan walaupun terpaksa bergadai nyawa.
All boys ejen kcl rudy:baik

Tiba-tiba ada pengumuman dari ejen leon.
"Diminta semua ejen muda M.A.T.A. datang ke briefing room dengan kadar segera"kata ejen leon.

S
K
I
P
D
I
B
R
I
E
F
I
N
G
R
O
O
M
General: baikla seperti sedia maklum kita kedatangan dua orang ejen baru silakan masuk dan perkenalkan diri anda ejen baru.
???:hai,nama saya Nurul Fazirah Binti Malik. Saya teras inviso. Gajet dan senjata saya ialah pedang katana dan gelang yang membolehkan saya jadi halimunan.
***:hai,nama saya Nurul Alina Binti Ghazali. Saya teras neuro. Gajet dan senjata saya ialah busur pemanah yang boleh mengeluarkan renjatan elektrik.( terkejut melihat abangnya ali ada di situ berteras tekno )
Ali:( mendengar nama Alina terus pandang depan dan terkejut memang nyata selama 3 tahun dia mencari adiknya akhirnya berjumpa juga )
Ali:a...alina. Kamu ke tu.
Alina: ye hisk..hisk... Ni alina.
Ali:( pergi kearah alina dan memeluk erat adiknya sambil menitiskan air matanya )
Alina: ( membalas pelukan abangnya dan menitiskan air mata )
Semua kcl bakar:( terkejut )
Bakar:(  terkejut dan gembira sebab dia dan ali dah jumpa alina selepas 3 tahun berlalu dan menitiskan air mata sama )
Ali:lina pergi mana selama 3 tahun lepas. Tau tak abang dan uncle bakar cari lina satu cyberaya tapi tak jumpa. Bagitau abang, lina pergi mana selama 3 tahun ni.
Alina:lina keluar dari cyberaya untuk tenangkan fikiran dan line terjumpa la Fazirah. Lina tinggal dengan dia selama 3 tahun lepas. Hiskkk 😢😢😢. Maafkan lina abang ali. Mungkin salah lina jugak menyababkan ayah pisahkan kita adik beradik. Huarhh😭😭😭( nangis ) se...sekarang ayah tak anggap lina anak ayah dah hisk..hiskk...😢😢😢.
Ali:shhh....shhhh...( menggosok belakang kepala adiknya untuk menenangkannya )dah jangan nangis. Walaupun ayah tak anggap alina anak ayah dah tapi abang tetap anggap lina adik abang. Uncle bakar pun ada betul tak uncle.
Ejen Bakar:betul lina uncle dengan abang kamu akan pujuk ayah supaya terima kamu balik.😊😊😊
Ali:betultu lina abang akan sedaya upaya pujuk ayah ye. Dah jangan nangis nanti tak comel adik abang ni cuba senyum.😊😊😊
Alina:( mengesat air mata dan senyum )😊😊😊
Ali:ha,baru comel adik abang ni. Buat masa sekarang ni. Kamu tinggal dengan Fazirah ye.
Alina:baik abang
Ali:Fazirah nanti tolong jaga alina ye.
Fazirah: baik ejen ali.
Semua kcl
Ali,alina,bakar
Dan Fazirah:hiskk...hiskkk akhirnya adik beradik yang terpisah selama tiga tahun bertemu kembali.
Ali:eh,korang nangis ke?
All:mana ada mata kami masuk habuk je. Lepastu selsema sekali.
Alina:hihihi
Alicia: apa yang kelakar alina?
Alina:tak takde pape. Lina rasa abang ali dan kak Alicia ni couple la.
All kcl ali dan
Alicia: hahahaha
( ali dan Alicia turut tergelak
All:hahahaha

~~~~~BERSAMBUNG~~~~~

ALI ADA ADIK? 😱😱😱Where stories live. Discover now