Di ruang rehat akedemi selepas sesi perkenalan.
Jet:wey ali. Betulka alina adik bongsu kau. Bukan kau anak tunggal je ka.
Khai:haah la. Cuba kau cerita apa jadi tiga tahun lepas sampai adik kau alina menghilangkan diri.
Moon:haah ali. Citer la cepat,nak dengar ni.
Ali:haih,( mengeluh ) ( pandang alina ) alina nak abang cerita ke tak payah lagi. Bukan apa abang, cuma nak pastikan lina dah sedia dah ke belum sebelum abang cerita.
Alina:citer la abang. Lina tak kisah pun.
Ali:ok. Baiklah cerita dia macam ni.
( ali mula cerita dari A sampai Z )
Ali:hish,macam tu la story dia. Sampai sekarang ayah tak anggap alina anak dia 😔😔😔.
Roza: kesian alina.
Alina:tak per la kak roza. Nak buat macam mana, dah nasib lina jadi macam ni 😔😔😔. ( sayu )
Ali:( peluk erat adiknya dan mengusap kepala adiknya untuk menenangkannya )tak per la lina. Tengok sini.
Alina:( tengok ali )
Ali:walaupun ayah tak anggap alina anak ayah tapi kita masih adik beradik. Kita ialah satu keluarga lina. Semua ejen di M.A.T.A. anggap la keluarga kita juga alina. Faham tak apa abang cuba sampaikan ni 😊😊😊.
Alina:lina faham 😊😊😊.
Ali:ha,macam nilah adik abang comel dan cantik bila senyum.
Moon:wey ali kenapa khai duk tenung adik kau je dari tadi.
Ali:entah jap aku panggil dia.
Ali:khai.
Khai:( diam )
Ali:khai!!
Khai:( diam )
Ali:KHAI!!!!
Khai:( terkejut dan melatah ) ohh I love you Alina op- ( tutup mulut terlepas cakap dan blush )
Ali:APA!!! Mari sini kau khai. ( tarik telinga khai ) oh,berani kau kata I love you Alina depan aku ye. Alina abang nak tanya kamu suka dia jugak tak.
Alina:( menunduk dan mengganguk perlahan )
Khai:yahoo dapat green light adedehdeh. ( telinga masih ditarik ali )
Ali:baik la. Khai kau boleh bercinta dengan adik aku. Tapi kalau kau buat dia sedih buat dia nangis. SIAP KAU AKU KERJAKAN. KAU MENYOROK MANA SEKALIPUN AKU AKAN CARI KAU SAMPAI DAPAT. LEPASTU AKU BUAT KAU GALI KUBUR SENDIRI. FAHAM.
Khai:faham ali. Aku akan menjaga dia dan melindungi dia sepenuh hati,jiwa dan ragaku. Uish tak sabar nak dating dengan alina ni 😆😆😆.
Alina:😳😳😳( blush ).
Chris: hmm ( sayu ) 😔😔😔.
Jet:kau kenapa chris? Lain macam je aku tengok 😕😕😕.
Chris: tengok la jet. Semua dah ada girlfriend. Aku sorang je single.
Rudy:la apa pulak kan ada Fazirah tu pergilah try mana tau dapat 😏😏😏.
Chris:tapi dia nak ke dengan aku ni 😔😔😔.
Fazirah: erm chris.. Boleh tak saya nak cakap dengan awak secara private?
Chris:boleh juga. Jom ke taman akedemi.
Fazirah: jom.D
I
T
A
M
A
N
A
K
E
D
E
M
IChris: ha,apa dia awak nak cakap?
Fazirah: err,sebenarnya sa...saya....su.....suka....a....awak. Tapi kalau awak tak terima saya pun saya tak ki---( dipotong chris ).
Chris: ofc saya suka awak. Saya nak jadikan awak girlfriend saya. Awak setuju tak? ( senyum penuh harapan )
Fazirah: yes saya setuju. Terima kasih chris 😊😊😊.
Chris: sama-sama Fazirah 😊😊😊.
Fazirah: I love you chris 😳😳💞💖
Chris: I love you too fazirah 💝💖💞😳😳
Pak Pak Pak ( bunyi tepuk tangan )Chris: ehh,sejak bila korang ada sini 😧😧😧?
Fazirah: haah. Sejak bila?
All kcl C dan F:dah lama dah.
Fazirah: ja...jadi korang dengar la. ( terkejut+blush )😧😳😧.
Moon:ofc, sweet couple 😍😍😍.
ChrisFa:😳😳😳.
Ali:dah tak payah nak buat drama cinta di sini jom masuk akedemi. Panas luar ni.
Alina:ish abang ali ni. Baru nak tengok drama tak berbayar.
Ali:ahhh,tak de masuk cepat.
Semua:yelah.~~~~~BERSAMBUNG~~~~~
YOU ARE READING
ALI ADA ADIK? 😱😱😱
FanfictionSiapakah adik kandung ali? Adakah ali dapat bersatu semula bersama adiknya selepas kejadian 3 tahun lepas? Jika ali dan adiknya sudah berbaik,adakah ayah mereka berdua akan terima bahawa anaknya ali sudah bersatu bersama adik kesayangan ali? Adaka...