"Cнaвтer 2"

1.5K 36 9
                                    

______"رواية احببت خادمتي "_____
_____" البارت الثاني"_______
_______"الجزء الثاني"________
______"للكاتبه ريم انور توفيق"_____
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥🌏!

"وحضرتك مقولتيش ليا الكلام دا لي يا هانم من زمان"
نطق عدي بهذه الكلمات بغضب وهو يتحدث مع رؤي
رؤي بدموع وخوف"انا بس مكنتش عايزه اعمل مشاكل ودي اول سنه ليا فالجامعه وانت عارف "
عدي بغضب"وهو يضايقك وحضرتك تسكتي ولا كان في رجاله يقدروا يخدوا حقك عشان مش عايزه تعملي مشاكل صح؟؟ "
رؤي بدموع"ايوه مش عايزه استغل ان الجامعه ملك انكل ايهم واعمل مشاكل يا عدي "
ليري عدي دموعها التي تجمعت من تحت نقابها ليحن قلبه عليها فهو يحبها ولا يستطيع رؤيتها هكذا
عدي بمرح"طيب خلاص يستي متعيطيش عارف انك عايزه شوكولاته فبتعيطي انا مش عارف هلاقيها منك ولا من كارما ولا من چوان
لتضحك رؤي علي كلامه وهي تمسح دموعها
*________*_______*_______*_______*
ليث بفرحه"انتي بتتكلمي بجد؟ "
رحمه ببتسامه"اه خلاص انا موافقه مش هشتغل تاني وهسمع كلامك ومش هعارضك في موضوع الشغل دا تاني "
ليث وهو يحتضنها "مش عايزك تفكري اني بلغي كيانك لو عايزه تشتغلي لحد ماتيجي بيتي انا معنديش مانع"
رحمه وهو تهز راسها بالنفي "لا خلاص انا موافقه ومش عايزه اشتغل تاني حتي بابا معارض الفكره"
ليث ببتسامه"واي اللي غيرلك رايك؟ "
رحمه باحراج "ااحم هو بصراحه شوف يا ليث انت عارف اني مش بحب الف وادور صح؟؟ انا هقولك انا عارفه انك مش كدا بس هقول سمعت فيديو لواحده بتقول علي اليوتيوب ان اللي مش بتسمع كلام جوزها بيبقي حرام عليها وممكن جوزها بسبب كدا يخونها ويبص بره"
لتنهي كلامها من هنا وينفجر ليث من الضحك عليها
ليث بضحك"اااه ههههههه مش قادر اااه اقولك حاجه اسمعي الست دي كتييير ههههههه "
رحمه ببراءه"هو انت ممكن تبص بره بجد يا ليث؟ "
ليث وهو يحتضنها"وانا ابص لي بره وانا بحب مراتي؟؟ وانا مكتفي بيكي يا هبله انتي انا بحبك انتي وبس والله وبعدين انتي عرفاني ماليش في البنات "
رحمه ببتسامه خجل "عشان كدا بحبك"
*_____*_______*_______*_______*

فهد ببتسامه"داحنا صاحيين من بدري ااهه ولبستي كمان"
چوان ببراءه"فلحانه اوي يا بابي "
فهد بستغراب "وممكن اعرف اميرتي فرحانه لي ومش اول مره الاحظها عليكي اشمعني يوم التلات بالظبط اللي بتبقي فرحانه بيه كدا"
چوان ببراءه وهمس "عثان هثوف هلا"
فهد بستغراب "هلااا!!!!! هي مش دي الدكتوره بتاعتك؟"
چوان ببراءه وابتسامه "اه يا بابي"
فهد "وانتي فرحانه انك هتشوفيها لي؟"
چوان "عثان انا بحبها اوي يا بابي هي طيبه اوي وبتجيب ليا ثوكولاته كتير وبتلعب معايا ومث بحس بالوجع وهي بتكثف عليا"
فهد "مش شايفه انك بتحبيها زياده عن اللزوم يچوان"
چوان ببراءه وحزن "ياريت هلا كانت مامي انا لي مث عندي ام هي لي ماما لاحت وسابتني يا بابي تيتا بتقولي انها لاحت عند ربنا طيب هي لي مث خدتني معاها هي زعلانه مني يعني؟"
ليحتضنها فهد بسرعه وخوف"بعد الشر عليكي يا حبيبتي اوعي تقولي علي نفسك كدا تاني انتي فاهمه ولا لا؟ "
چوان بدموع "بث كل صحابي فالحضانه عندهم ماما وبيلعبوا معاها انا لي مث عندي ماما يا بابي؟"
ليحتضنها فهد بقوه وحنان وهو يملس علي شعرها ليبدأ يفكر بكلام والدته
*__________*_____________*
كارم بغيظ "روميساء مش كل يوم هجيبك بمصيبه شكل"
روميساء ببرود "مش خطيبي بقا ولازم تستحملني"
كارم "اكتر من كدا انا هيحصلي حاجه خلي عندك دم"
روميساء "مانا عندي والله امال عايشه بزيت قليه مثلا"
ليأتي صوت صدره من خلفها
"والله مابتعرفي تقولي كلمتين حلوين علي بعضهم ابدا"
احمد "خفي عن اخويا شويه يابت انتي فاهمه"
روميساء بهدوء "والله حاجه متخصكش اخوك يبقي خطيبي وانا مبحبش حد يدخل بيني وبينه"
كارم بغضب "روميسااااااء احترمي نفسك انتي فاهمه؟"
روميساء ببرود "والله هو دا اللي عندي اذا كان عاجبك"
صدره بغضب "انتي لو مكنتيش اختي الكبيره كنت عرفتك ازاي تتكلمي معاهم كويس"
احمد ببرود مماثل لبرود روميساء "صدره اهدي والله لما ابقي شايف يا روميساء ان اخويا بيوقع نفسه في مصيبه حذرته منها كتير يبقي لازم ادخل انا مش عارف بيحب فيكي اي؟"
روميساء ببرود "والله ولا انا اخوك عندك اهه هليه يفسخ الخطوبه دي احسن"
كارم بسخريه "هه دا بعينك انا سايبك براحتك بس صدقيني هيجي اليوم اللي اندمك فيه ادخلي علي بيتك فورا"
لتقف روميساء تنظر اليع ببرود ليقول بغضب وصراخ ارعبها "طرشتي. ولا حاجه علي اوضتك فورااا"
لتنتفض روميساء وتذهب الي غرفتها بسرعه خوفا من كارم وغضبه
*________*______*________*_____*

أحببت خادمتي الجزء الثاني Where stories live. Discover now