____"رواية احببت خادمتي "___
______" الجزء الثاني "_______
______"البارت الثالث"______
_______"للكاتبه ريم انور توفيق "_____💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙🌎"!
هلا بستغراب "مالك يا چوان حساكي زعلانه"
چوان بحزن "انا ثحلانه اوي يا هلا"
هلا ببتسامه وهي تقترب منها "وممكن اعرف ملاكي الصغير زعلان من اي؟؟"
لتكمل بمرح "أوعي يكون ابو شوارب اللي بره دا هو اللي مضايقك؟"
لتضحك چوان علي كلامها وهي تقول "ههههه لا يا هلا انا بابي طيب اووي وبيحبني كمان وبيعمل اي حاجه عثاني بس انا حايزه أم يا حلااا كل اصحابي فالحضانه عندهم ام الا انا"
لتنصدم هلا من كلام تلك الطفله لتحتضنها لتبكي چوان بحضن هلا لترفع راسها بعد قليل لتقول ببراءه "ينفع تبقي مامي عثان خاطري انا بحبك اوي؟"
هلا بصدمه وتوتر "چوان انا............ "
چوان ببراءه "مث تخافي انا بحبك وعثان انا بحبك بابي هيحبك وبابي طيب ومث هيزعلك"
هلا بحزن "طيب ينفع تعتبريني ماما؟"
چوان بحزن "بس مث هتعيثي معايا"
هلا "مش انتي معاكي رقميي اتصلي عليا وقت ماتحبي وانا هتكلم معاكي براحتك اوك"
چوان بدموع وهي تضع يدها علي قلبها "قلبي بيوجعني اوي يا هلاا"
هلا بخوف "مالك يا چوان؟؟ انتي كنتي كويسه"
لتري هلااا چوان هكذا لينقبض قلبها فهي متعلقه بتلك الطفله الي حد كبيييير
*_____*______*_______*______*
قصي بغضب "انتي مراتي فااهمه يعني اي مراتي يعني لما تبقي عايزه حاجه تقوليها ليااا فاااهمه ولا لااا"
ميرا بدموع وصراخ "وانا مبعرفش اطلب حاجه من حد وخصوصي لو الشخص دا فتره مؤقته في حياتي ولا انت ناسي انك متجوزني فتره وهطلقني"
قصي ببرود "ومين قالك اني هطلقك؟؟"
ميرا بصدمه "تقصد اي؟"
قصي وهو يتقدم اليها بينما ترجع هي الي الخلف لتصدم بالحائط ويصبح قصي امامها ليحاصرهاا بيديه "زي مافهمتي كدا طلاق مش هطلق واول واخر مره اسمع الكلمه دي منك تااني يا ميرااا فاااهمه؟؟"
ميرا بصراخ "حراااام عليكواا بقااا حرام عليكوااا كلكوا عايزين تتحكموا في حيااتي انتوا ايي ولي بتعملوا فيااا كدا ليي؟؟"
ليفتح باب الغرفه بغضب ويكون عم ميرا ليقول بغضب "وطي صوتك يبت انتي،، مفيش واحده أهنه ترفع صوتها علي جوزها لتكوني انهبلتي بعقلك يااك،، انا عارف ازاي أربيكي"
ليتقدم اليها عمها وهو ينوي ضربها لتقف ميرا خلف قصي لتحتمي به ليرفع عمها يده ليضربها ليمسكه قصي بقوه ليقول "مش مرات قصي مازن الشافعي اللي واحد يمد ايده عليهاا انت فااااهم اول واخر مره التصرف دا يحصل والا وربي في سماااه مش هرحمك الطريقه الهمجيه اللي انت دخلت بيها هناا دي متتكررش تاني احسنلك فااااهم"
ليقول عمها بضيق "انا مقصدش يباشا بس البت قليله الربايه دي بتعلي صوتها عليك لازم تتأدب"
قصي بغضب "انا مراتي محترمه غزب عن عين اي حد وبعدين حاجه مابين اتنين متجوزين يبقي متدخلش فيها عشان متخصكش فاااهم؟"
عمها"امرك يا بيه اللي حضرتك تؤمر بيه "
قصي ببرود " اطلع بره وخد الباب في ايدك تاني "
عمها "حاضر يا بيه"