"Let's play a game with a devil."
—————
Langkahnya semakin laju. Bahkan walau tidak sekilas pun dia mengerling ke belakang. Apa yang dia tahu, dia perlu terus melangkah dan tidak berpatah balik.
Sesaat langkahnya terhenti. Mata dililaukan ke sekeliling. Keningnya bertaut rapat apabila melihat kawasan perumahan itu. Nampak gayanya ini kawasan perumahan elit atau lebih tepatnya kawasan persendirian.
Helena memang tak pernah menjejakkan kaki ke sini. Bibir diketap. Keringat yang merinik di dahi, dia hapus menggunakan belakang tangan.
Nafasnya mengah. Agaknya berapa jauh ya dia sudah berlari?
Kedudukan bingkai cermin mata yang melorot ke batang hidung, dia tolak semula ke atas. Kemudian, telefonnya di dalam poket seluar, dia bawa keluar.
Dia mengerang perlahan saat melihat kuasa telefonnya mati. Waktu-waktu genting beginilah bateri pula tak ada. Kaki dihentak ke jalan tar beberapa kali seraya membuka langkah kembali.
"Auch ssst!"
Sudah jatuh ditimpa tangga, berbekalkan cahaya lampu jalan yang agak terhad membuatkan Helena tak perasan dia terpijak seketul batu. Dan impaknya, dia tersadung.
Tapak tangan yang terasa begitu pedih, dia usap lembut. Sudahlah lukanya yang sebelum ini belum kering, ini bertambah lagi luka baru. Cecair hangat sudah berkumpul di tubir mata.
"Athena huaa!" Kaki dihentak beberapa kali, lagaknya seperti anak kecil.
"Arkkk!" Ha hentak lagi, kali ini kaki pula terkehel.
"Help me Athenaaa!" jeritnya.
Suara jeritannya memenuhi lorong kawasan itu. Sekawan burung yang bertenggek di atas dahan pokok terus terbang pergi. Terkejut mendengar bunyi jeritan bak pontianak itu.
Kaki ditarik rapat ke tubuh lalu wajah disembamkan ke lutut. Helena teresak perlahan. Apalah dosa yang telah dia lakukan hari ini sehingga terpaksa merasai sakit ini.
Dari jauh, indera pendengaran Helena dapat mengesan bunyi ngauman enjin motor berkuasa tinggi di kawasan itu. Lantaran rasa tertanya yang membuak, Helena angkat wajah.
Matanya menyepet apabila cahaya lampu terang itu menyuluh tepat ke dalam retina mata. Saat mata sudah dapat mengesan, dia terus mengesotkan tubuh ke belakang.
"Little doll..." Adonis turun daripada motor berkuasa tingginya.
Dia tertawa perlahan apabila melihat Helena yang sepertinya agak ketakutan. Kepala digeleng beberapa kali. Langkah dibuka setapak demi setapak.
Dan tap!
"Don't kill me please..." Helena memejamkan mata apabila merasai hujung kasut Adonis menyentuh jemari kakinya.
Adonis tertawa kosong. Lengan Helena ditarik lalu dipaksa supaya berdiri. Namun apabila melihat tubuh Helena yang agak tidak seimbang membuatkan dahinya berkerut.
Dan barulah dia perasan Helena memegang kaki. Tubuh Helena dicempung lalu didudukkan ke atas motor. Jemarinya mengelus lembut sisi rahang gadis itu.
"Adonis please—"
Bibir Helena menggigil apabila jemari Adonis turun ke pangkal lehernya. Mengusap perlahan di situ lalu Adonis berdecit. Di sebalik topeng yang dipakai, Helena tahu Adonis sedang tersenyum tajam.
Lama Adonis merenung wajah Helena. Kemudian, tapak tangan Helena dia perhatikan. Berlapis-lapis dahi dia melihat luka kecil di tapak tangan gadis itu. Mengeluh kasar, dia kerling kembali Helena yang hanya mendiamkan diri.
YOU ARE READING
Tamed By The Devil [C]✅
Tajemnica / Thriller"You can run but you can't hide." Known as Dark Obsession ⚠️Toxic relationship|killing|sexual harassment|cursing alert. Just a short story. Start: 17 April 2021 End: 25 December 2021 Cover by: Aizackmesle ⚠Do not copy any part of this story.