Ik zet mijn motor in de garage, en loop naar binnen wat zouden ze me willen vertellen. "mam pap, ik ben thuis" ik ga aan tafel zitten, ze komen naar beneden. Ze gaan met een serieus gezicht tegen over mij zitten. mijn vader begint met praten "Emma wat ik nu ga zeggen, daar moet je niet van schrikken" even tussen door, ja ik heet Emma, mijn vader praat door " ik ging achtien jaar geleden naar mijn werk en liep de deur uit toen ik over een mandje viel, ik hoorde een baby huilen, ik keek achterom en zag een meisje in het mandje liggen ik liep er mee naar binnen en riep je mama" hij stopte met praten, en mams pratte verder "je vader riep mij en ik liep naar beneden toen zeg ik je vader met een mandje ik keek in het mandje en schrok, ik vroeg waar hij dat gevonden had . hij zij voor de deur , ik keek nog eens in het mandje en ik zag dat er een briefje in zat" ze stopte even met praten, en pratte weet verder " ik vouwde het briefje open , en begon hart op te lezen -hallo
Ik leg mijn kind hier neer en ik hoop dat het in goede handen is, ik hoop dat jullie er goed voor zorgen, en geef haar de naam EMMA als ze achtien is laat er dan weer naar deze wereld van de magie komen, ik heb gehoord dat jullie weten dat jullie s oma er ook vandaan komen, geef haar dit mee" mijn moeder stopt met praten en haalt een doosje onder uit de kast, ik maak het open er zit een leren ketting in met een rode steen er aan, ik raak de steen aan, als ik het aanraak geeft het een fel licht ik deins achteruit, maar het is echt prachtig, " wouw" breng ik uit, er zit nog meer in een boek en een laptop, mijn vader begint te weer te praten " als je die laptop open doet zie je vijf dieren staan kies er een uit en die zal altijd bij je zijn als het dier dood gaat gaat het die ook dood, als jij dood gaat gaat het dier ook dood, het dier kan ook praten, en je hebt ook krachten, maar je moet zelf je kracht uitvinden, het kan water, wind , vuur en aarde zijn als je allemaal hebt ben je speciaal en heel sterk , maar er zijn maar heel weinig die dat hebben," ik ren met al de spullen naar boven, om alles te verwerken, ik knijp in mijn arm of alles wel echt was vroeger geloofde ik in magie maar des te ouder ik werd des te minder geloofde ik in magie. ik ga op bet zitten , en denk na zal ik toch maar de laptop opstarten , even twijfel ik, maar toch pak ik de laptop en start hem op, als hij opgestart is, zie ik vijf dieren staan, een vos, wolf, tijger, draak en als laatste een, hagedis. oke hier twijfel ik niet over ik klik op de draak, ik vraag me af wat er zal gebeuren, tot dat ik opeens een heel klein draakje naast me zie zitten, ik schrik even. Maar hij is echt heel schattig.