De stilte valt hier opeens als een blok over me heen, ik mis het geklaag en gezaag van den idioot, de stilte is luid en ik voel me nu echt moederziel alleen.
Maar dan ook echt helemaal alleen, het huilen staat me nader dan het lachen, zo had ik de eerste avond alleen niet voorgesteld.
Ik dacht dat ik blij zou zijn en zou genieten van de rust en stilte, zelf kiezen wat ik op tv wil zien, doen waar ik s'avonds zin in heb, gewoon helemaal mezelf kunnen zijn. Maar nee hoor, helemaal weemoedig ben ik aan het worden.
Snap mezelf niet. Dit is wat ik al zo lang wilde en nu is het zover en ik voel me niet blij!O de gsm piept, wie zal dat zijn?
De idioot?
Oh nee het is Bas, hmm Bas, die jongen is gewoon te gek, helemaal iets voor mij!!! Maar hij heeft een vriendin. niet zomaar een vriendin, nee zijn droomvriendin nog wel!
Hij is ongeveer een jaar een chatvriend, en op een keer mijn gsm nummer eens gegeven toen ik zonder internet had gezeten.
Ik heb hem lang geleden wel eens gezien maar das al... goh hoe lang zou dat geleden zijn?
Hij had toen nog een beugel wat langer haar en voor die leeftijd toen al best mooie ondeugende ogen en altijd kapotte knieën, de populaire jongen van school, dat kwam door zijn streken!
Van alles haalde hij uit en ik was dan weer het tegen over gestelde het verlegen dromerige meisje dat alles van op afstand bekeek.
Heel toevallig zijn we een jaar geleden eens beginnen te chatten, Nicolle een vriendin van me had iets op fb gezet, ik had erop gereageerd, daar had hij dan weer op gereageerd, ik weer, hij weer, hij vroeg me ten vriend en voila contact was gelegd... hoe simpel kan het toch gaan. Gewoon wat babbelen, over de kinderen, werk, hobby, sex , politiek, op die vele sexueel getinte momenten na allemaal heel onschuldig.Hij vraagt nu wat ik aan het doen ben.
Niet veel.
Moet ik komen helpen niet veel doen, typt hij weer.
Ach ja waarom niet, niet veel is toch veel te veel voor mij alleen.
Ik kom je helpen om niet veel te doen, Ik kom eraan meisje, samen niet veel doen lukt beter dan alleen niet veel doen, anders hou je het niet vol om niet veel te doen, typt hij terug.
Ik typ even niets terug, weet ook niet goed wat antwoorden.
Jee, Bas naar hier! Is dat wel zo een goed idee? Das jaren geleden dat ik dat manneke in levende lijve gezien heb, maar als je zijn foto's op fb ziet jammie wat een lijf.
Ben ook best wel benieuwd naar hem, maar toch, hij naar hier? Woon hier nog maar net maar ja hij heeft wel een vriendin, droomvriendin, dus wat komt ie eigenlijk doen?? Ach ja als gewone vrienden dat moet kunnen!
Maar toch waarom steekt hij toch zoveel tijd in mij dat moet toch iets te betekenen hebben, Oo wat moet ik doen en ik vind Bas leuk, dat gaat hij merken, wat moet ik nu toch zeggen?Hela Jill, Niet terug krabbelen gij, ik spring al in mijne auto, ik ben onderweg! Voor je het weet sta ik voor je deur.
O mijn god, O mijn god, O mijn god, hij komt eraan, hij komt eraan, hij komt eraan en ik sta hier in mijn roze betty boobs pyjama, hoe belachelijk kunde zijn!
Heel belachelijk dus!
Oh nee oh nee oh nee.
Naar de slaapkamer vlug vlug vlug en ik trek mijn kast open.
Shit shit shit, hier hangt nog niet veel in dat zit nog allemaal in dozen ingepakt, ik ren terug naar de living en trek doos na doos open en zwier alles in het rond om een paar setjes bijeen te krijgen. Tenslotte zijn we gehaast! Spurt terug naar badkamer om iets aan te trekken maar ik ben zo gehaast dat ik mijn strakke jeans niet aan krijg en al helemaal niet toe, verdikkeme die stomme knoop en die stomme vingers, zo zenuwachtig als ne pier sta ik hier en waarom eigenlijk? Serieus JILL kalm aan, adem in, adem uit, in, uit...
net of Bas nu, zo laat nog gaat komen!
En zijn droom vriendin dan, ge gaat toch niet naar een andere vrouw als ge een vriendin hebt en niet zomaar een vriendin, nee eerder een sprookjes vriendin, voor hem een prinses en voor mij een heks ...Daar heeft hij al veel over verteld dus , Jilleke nu heeft die jou goed liggen, die gaat niet echt komen hoor!
Trek die strakke jeans maar weer uit en doe je roze betty boobs pyama weer aan. Ik word terug een beetje rustiger en trek op mijn gemakje die strakke broek weer omlaag. Beetje boos op mezelf ! Dat ik daar in trap! Jill toch, meiske ge kent hem toch nog van vroeger, streken, iedereen voor de gek houden, nu had ie mij toch liggen. Ik moet nog veel leren.
JE LEEST
Jill
ChickLitJill, verliefd, verloofd , getrouwd, gescheiden... weg bij de idioot, een nieuw begin... Een nieuwe liefde?