VOTE VE YORUM ATMAYI UNUTMAYIN !
Max Payne, aynı zamanda oyunun yazarı olan Sam Lake model alınarak yaratılmıştır. Max Payne' in yarı sırıtık ve dudağı bükük kabız yüz ifadesi alay konusu da olmuştur. Serinin ikinci oyunu olan Max Payne 2: The Fall of Max Payne' de Max Payne karakterini modellendirme teklifi yine Sam Lake' e yapılmış ancak kendisi bunu reddetmiştir. İkinci oyunda her karakter için kapsamlı bir rol dağıtımı yapan yapımcı firma Remedy, oyuncu Timothy Gibbs' i Max Payne' e model olarak seçmiştir.
İkinci ve üçüncü oyunda model değişmiş olsa da serinin üç oyununda da seslendirmeyi Rescue Me dizisinde oynayan James McCaffrey yapmıştır.
Max Payne, Finlandiyalı Remedy Entertainment tarafından geliştirilip, 3D Realms tarafından üretilmiş ve Gathering of Developers tarafından da yayınlanmış bir üçüncü şahıs nişancı oyundur. Oyun, 21 Mayıs 2001 tarihinde önce Windowsiçin çıkarılmış ardından 22 Şubat 2002 tarihinde Rockstar Games tarafından Microsoft Xbox ve 21 Nisan 2002 tarihindeSony PlayStation 2 versiyonları yayınlanmıştır. Ayrıca Macintosh platformu için 2002'nin Haziran'ında MacSofttarafından Kuzey Amerika'da ve dünyanın geri kalanı için de Feral Interactive tarafından yayınlanmıştır. Şu anda Max Payne Mobile iPhone ve Android için de Rockstar Games tarafından yayınlanmıştır.
Genel Bakış
Max Payne' de hissedilen sinemasal etkilenimin kaynağı, Hong Kong tarzı aksiyon filmleri çeken yönetmen John Woo'nun filmlerinde sıkça görülen ve hemen hemen bir baleyi andıran ağır çekim şiddet ve silahlı çatışma sahneleridir.
Konuyu bağlamak için ara sahnelerde kısa dijital filmlerin yerine grafik romanlar kullanılmış ve bu grafik romanların seslendirmeleri de radyo tiyatrolarını andıracak tarzda yapılmıştır. Oyun, kasvetli bir hava içinde, pek de tekin olmayanNew York şehrinin sokaklarında ızdırap çeken bir polisin iç ve dış çatışmalarını yansıtmaktadır.