Çok sevdiğimiz birlikte iyi zaman geçirdiğimiz arkadaşlar vardır. Bunlara fark etmeden maalesef ki fazla değer veririz. Verdiğimiz fazla değerin karşılığını alamayız.
Bunun sebeplerini sıralıyorum;
Bir arkadaşına çok fazla değer verirsin, her hatasını affedecek kadar seversin. Ne derse desin hayır demezsin, Ne yaparsa yapsın "tamam" dersin. Arkadaşının düşünceleri muhtemelen şu olur;-Onu kaybetmekten korktuğunu düşünür ve sana karşı her hatayı yapar. Nasıl olsa affedeceksin.
- Kendini vazgeçilmez sandığı için sana kötü sözler söyler. "Buna mı alındın?" der.
- Kendini üstün görmeye başlar.
- Her hatasını affettiğin için arkadaşlık ilişkiniz sıkıcı olmaya başlar. Seninle sürekli küçük konulardan tartışır. Sen de sesini çıkarmadığın için daha da sinirlenir. Sana kazık atar.
Senden nefret ettiğini söyler "keşke hiç tanımasaydım" falan der. Kendine çok geçmeden başka bir arkadaş bulur ve gözünün önün de onunla seninle yaptığı şeyleri yapar. Çok üzülürsün, kalbin kırılır. Onu hala seviyorsun bu yüzden özür dilersin haklı olsan da... O bunu kullanır. Arkadaş olur seninle ama eskisi gibi olmazsınız. Sürekli kavgalar, tartışmalar... Sana yine kazık atar
"DOST KAZIĞI"
sonun da onun iyi bir arkadaş olmadığını anlarsın. Kendine başka bir arkadaş bulursun artık ona selam bile vermezsin. Yüzüne bile bakmazsın... Arkadaşın sana yaşattığını yaşar oda kazık yer, senin değerini anlar. Keşkeler... bu sefer affetmek ya da affetmemek sana kalır. Ama bir hata yapan tekrar yapar. Bu yüzden boş insanlarla takılmamanızı öneririm. Bunların hepsi fazla değer vermekten kaynaklanır.
İnsanlar ilgi ister, eğlence ister, arkadaş ister. Hepsi menfaat için. Gerçekten arkadaş olan yok.
Fazla değer dediğim gibi karşıda ki insanı değiştirir. Egosu yüksek birisi ise çok değişir. Yani insanlara haddinden fazla değer vermeyin. Her hatasını affedecek kadar sevmeyin. Arkadaş, dost kazıkları maalesef ki hep hayatınız da olacak. "En iyi dostum" dediğin kişi seni sırtından vuracak. Hiçbir zaman dosta inanmamak lazım, kimseye güvenmemek... Güvendiğin insanlar farklı çıkıyor. Karakter olarak iyi olabilirler fakat her şeyden sıkılırlar...
Kısacası arkadaşlarınıza fazla güvenmeyin, fazla değer vermeyin, fazla sevmeyin. Çünkü işin sonunda kazık yiyerek ya da kırıcı sözler duyarak üzülen siz oluyorsunuz. Arkadaşınız haksız olmasına rağmen pişmanlık duymayacak. Sizi umursamayacak.
Her neyse işte yazı bu kadar İnşallah beğenmişsinizdir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Değmez insanlar
Science Fictionİnsanlara haddinden fazla değer verince olanlar, gerizekalı insanların davranışları, aşağılık kompleksi olanları anlatan faydalı bir kitap.