Vasilisa išla v noci ukradnúť Dianinu strelu
,,Koho to tu nevidím!" odrazu sa jej ozval za chrbtom známy ironický hlas.
Vasilisa sa bleskurýchlo otočila a sykla, keď sa bolestivo udrela o kľučku.
Spoza regálu s knihami vyšiel Feš.
,,Celkom si sa pomiatla? Túlať sa v noci po zámku pani Mortinovej! Čo ak v tmavej chodbe niekto striehne?"
Oblečené mal sivo- modré kockované pyžamo, bol strapatý a bosý, akoby práve vstal z postele.
,,To je moje maskovanie," vysvetlil, keď si všimol Vasilisin prekvapený pohľad. ,,Akože som dostal hlad a šiel som si vziať zopár chlebíčkov... Hľadal som kuchyňu, ale zablúdil som."
Feš ako obyčajne pokrčil nosom, očividne sám o svojom alibi pochyboval, ale mykol plecom: čo už, keby niečo, bude sa hodiť aj také.
Vasilisa sa nedôverčivo usmiala: ,, A čo tu robíš v skutočnosti?"
,,Ja?" Feš sa zatváril zamyslene. ,,Povedzme, že som si chcel pred spaním prečítať nejakú knižku. A ty?"
,,No iste," neverila mu Vasilisa. ,,V tom prípade som si aj ja prišla po jednu."***
Niekde ticho buchli dvere. Obaja zmeraveli a ďalej nespúšťali jeden z druhého oči.
,,To je ďaleko, až niekde v dievčenskej ubytovni." zašepkal. ,,Myslím, že sem nikto nejde. Prinajhoršom sa môžeme schovať pod krídla. Pamätáš si svoje krycie meno?"
,,Bohužiaľ si ho pamätáš aj ty."
,,To je len tvoja vina."
,,Nie, je to tvoja vina."
,,Len som si robil žarty."
,,Tak mi povedz svoje, keď je to len žart."
,,To určite!"***
,,Jelena nám na večeri rozprávala, že si do Marka hádzala jedlo," pokračoval Feš a v očiach sa mu zablýskali veselé iskričky.,,Je to pravda?"
Vasilisa si nahlas vzdychla. ,,Len som splnila jeho želanie a podala mu palacinky. Pricapila som mu ju na košeľu... Liezol mi na nervy!"
Feš sa potichu zasmial a Vasilisa to nevydržala a tiež sa zachichotala.
,,Škoda, že som to nevidel," zasnene poznamenal, ale hneď zvážnel.***
,,Čo keby sme najprv mysleli na Dianu, hm? Ak niekto potrebuje našu pomoc, je to ona. O mňa sa nebojte, ja si poradím sám. Samozrejme, že som vás priateľ... Dobre, s tým somárom Nikom sa otvorene porozprávam... Ako na toto prišiel!" Pohoršene zavrtel hlavou. ,,Veď ja mu ukážem, magorovi!"
,,Ešte to by chýbalo!" vyľakala sa Vasilisa. ,,Len sa s ním porozprávaj, dobre?"
,,Na to môžeš vziať jed!" zahundral Feš. ,,Prekliaty remeselník... Robím si srandu," dodal, keď zbadal Vasilisin pohoršený pohľad.***
,,Povieš mi už konečne, čo tu robíš?"
Vasilisa prižmúrila oči. ,,A dá sa ti veriť?" spýtala sa s úsmevom. ,,Čo ak si špión!"
,,Veľmi vtipné," usmial sa aj Feš.***
Vasilisa mu povedala jej plán, ako dostať Dianinu strelu do Čarodolu.
,,Počuj, to nie je zlý nápad..."
,,Lenže čas beží!" strachovala sa Vasilisa. ,,Teraz je už hlboká noc a treba konať!"
,,Už netreba."Ahojte!
Ďalšia dlhánska kapitola... Pre Sophie_Mall_147. Dúfam, že som niečo nevynechala a ospravedlňujem sa, že takto neskôr, ale mám toho teraz dosť, tak som dávala len vopred predpísané kapitoly...
♡Zuz_ka
YOU ARE READING
To najlepšie z Časodejov
FantasyVítam tu každého, kto má rád Časodejov (alebo o nich aspoň počul). Nájdete tu hlavne hlášky a citáty, ktoré by mali byť na každý deň- ale keďže som celkom lenivá, tak rátajte s každým druhým dňom. Tak tu už nestrácaj drahocenný čas a pusti sa do čí...