البارت الثاني

14 1 0
                                    

تشجيعكم وتفاعلكم في انتظاره 😘⁦❤️⁩

وفي الصلاة عليه ﷺ  قال الله تعالى: إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا [الأحزاب:56]
صلوا على شفيعنا يوم القيامة⁦❤️⁩💙⁦❤️⁩
جمعة مباركة عليكم⁦❤️⁩🌹
اللهم فرج همنا ويسر امورنا واجبر بخاطرنا وعوضنا يارب العالمين 🤲🙏🙏

#عودة القوة
#"نور المالك"
البارت الثاني:

استيقظت نورهان الساعة السابعة صباحًا، وأخدت حمامًا دافئ لتجهز ذاتها لما تقدم عليه وقضت فرضها وارتدت طقم مكّون مِن (بنطلون أسود، وشيميز  أبيض وجاكيت جلد أسود، وكوتش أبيض، وفردت شعرها علي ظهرها، وشنطة بلون الأبيض) .

وهيا نازلة علي السُلَم رأت "هاجر" تحادث خطيبها (فيديو كول) ومكتوب كتابهم وعطيا "هاجر" ضهرها لـ"نورهان" ولم تراها وصوت ضحكاتها عاليٍ.

هاجر بضحك: وأنت كمان يا بودي وحشششتني
أوووي… لا لا مش هقول لحد طبعا دول أخر مرة الخروجة باظت بسببهم.
عبد العزيز:دول حموات دول مفترين اووووي.
هاجر : لا متقوليش كدة دول حبايب قلبي وطيبين أووووووي.
عبد العزيز:أتقي الله هتدخلي النار بصواريخ.
دار الحوار تحت مسمع "نورهان" وضعتًا يدها على خدها تتأمل ما تقوله بترقب وصدمة خلف "هاجر" علي الأريكة دون أن يراها او يشعر بها اي أحد.
هاجر: أسكت لحد يسمعك وربنا هيعلقونا دول مش بيرحموا أبدا.
عبد العزيز: وأنا هخاف منهم لا طبعا.
نورهان وقد طفح بها الكيل :لا لازم تخاف يا هولاكو عشان ليلتك أسود من لون عنيك.
هاجر بخضة كبيرة وتهتها: نو...نه...أنتي...هنا .. من . أمتي.
نورهان:اركنيلي أنتِ علي جمب دورك جاي متستعجليش تعال بقي يا سومه العاشق أنت إحنا مفتريّن ووحشيّن وكبسيّن علي أنفاسك صح.
عبد العزيز بخوف:احم احم حماتي حبيبت قلبي حمد لله على سلامتك أنا أقوال كدة بردك أبدا دا أنا لسه كنت بشكر فيكم.
نورهان : أنت هتقولي دا أنا حتي لسه سامعة المدح بنفسي…
خلاصة الكلام مفيش خروج لمدة أسبوعين وهتتكلموا مرة واحدة في اليوم وفي حضور البنات كمان ولمدة 10دقايق واها مشوفش وشك لتتعلق جمبها وانت عارف اني اعملها اميييين.
عبد العزيز وهاجر بصدمة :نعععععععم.
نورهان بنظرة رعب :في اعتراض الّغي الجوازة عادي.
عبد العزيز بسرعة : لالالالالالالا خلاص ربنا علي الظالم.
نورهان:مين الظالم ياض طب بقت 5دقايق يلا عشان تبقي تتكلم.
عبد العزيز بدموع وهمية: سلام يا روح قلبي فرقونا عن بعض .
نورهان وهيا تقفل في وشه:غور ياض من وشي.

"نورهان" وهيا تمسك "هاجر" من ملابسها وكأنها (حرامي غسيل).
نورهان بشر:هيهيهي ووحشتني يا بودي! وحيات أمك ست الكل لتتعلقي وتكوني عبرة لمن لا يعتبر يا أنثى الكلب
وبصوت عالي: يا بنااااااااات الكل يجي.
مريم:في اي يا نونتي ماسكة البت "هاجر" كدة ليه.
نورهان : السنيورة بتكلم هولاكو وضحك ومرقعة ووحشتيني يا بودي وهو يقولها إننا وحشين ومفترين والحلوة مش هتقولنا تاني لما تجي تخرج معاه وأحنا مفترين.
سهيلة بردح:نعععععم يا عمر
وهيا تمسك السكينة سيبوني عليها الجزمة دي ميييين مفترين يا حبيبتي يخربيتك دي آخر علقة "خديجة" خرجتك من أيدي بالعافية.
ملك وهيا تمسك المكنسة :البت دي تسيبوهالي يخربيييتك شايفنا مركبين قرون يا جزمة .
شهودة وهيا تمسك ملك: أهدي يا ضنايا أعصابك .
وريم وهيا تمسك سهيلة:لالا البت مش عملالك إعتبار ولا حرمت لا وقلبها جامد الجزمة.
خديجة وهيا ماسكة العصاية:سيبوني علييها أربيها طب أنا هوريكي مين المفترين ومفيش خروج من سوما العاشق ده وحيات أمه لعلقه ذي الدبيحة في المدبح.
نورهان :بسسسسس  البت دي اخرهم 5دقايق وتكونوا موجودين تمام.
وهي تدفع هاجر ليهم:الحيوانه دي تتعلق ومتنزليش غير لما أجي وإلا هتنزلها هعلقها جمبها أمييين
وبصوت عالي: ررررعدددددد .
رعد وهو يجري:تحت أمرك يا هانم.
نورهان بهدوء:"عبد العزيز" خطيب "هاجر" لو اجي علقة تمام.
وأي حد يفكر ينزلهم علقة جنبهم تمام.
رعد بحترام :حاضر يا هانم.
نورهان: هروح الشركة وأجي يكّون البيت فله والغدا جاهز امييين.
البنات :خدي بالك من نفسك ومتتأخريش .
نورهان :حاضر يا حبايبي

عودة القوة(نور المالك)بقلمي نورهان محمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن