Hyun Hwa melabuhkan punggung di kerusi dan menyangkut beg nya di tepi meja.
"Dia datang! dia datang!" Jerit seorang lelaki sambil berlari memasuki ke dalam kelas dan melabuhkan punggung di kerusi. Dengar sahaja lelaki itu memberitahu yang 'dia' sudah datang semua murid terus kelam kabut berlari dan duduk di kerusi masing masing.
Miss Alice yang berdarah Korean America itu berjalan memasuki ke dalam kelas dengan di turuti seorang lelaki di belakang nya.
"Ok Class sebelum saya mulakan pembelajaran saya
Menjemput kan pelajar baharu memasuki ke dalam kelas kita" Bagitahu Miss Alice."Ok awak boleh masuk perkenalkan diri awak" Panggil Miss Alice kepada seorang lelaki yang berambut warna hitam.Hyun Hwa sudah meletakan kepala nya di atas meja malas dia mahu mengambil tahu pasal budak baru itu.
Lelaki itu melangkah memasuki ke dalam kelas dengan beg di jinjing di bahu nya . Semasa dia memasuki ke dalam kelas itu semua murid perempuan di dalam kelas itu sudah terpegun dengan ke kacakan lelaki itu.
"Annyeong~my name is Kim Taehyung Just Call me V or Tae" Lelaki yang di kenali sebagai V itu memperkenal diri nya.
"Yah! Kim Taehyung! " Jerit Jimin sambil melambai kan tangan nya ke arah Taehyung. Hyun Hwa yang baru nak dibuai mimpi tu pun terkejut hingga terangkat bahu nya . Yalah jarak meja nya dengan Jimin tak jauh pun hanya satu table ja yang memisahkan mereka.
Hyun Hwa menjeling tajam Jimin di sebelah kiri nya. Jimin yang perasaan Hyun Hwa menjeling nya itu pun tersengih sengih hingga hilang mata nya .
"Kamu kenal Jimin? " Soal Miss Alice sambil melihat Taehyung.
"Nae,dia Cingu saya dari kecil" Bagitahu Taehyung sambil memberi senyum kotak nya. Semua perempuan tak termasuk Hyun Hwa sudah tergoda dengan senyum kotak Taehyung ada yang sampai meleleh air liur la 🤦♀️
"Ok Taehyung awak boleh duduk di sebelah Jimin " Bagitahu Miss Alice sambil menepuk nepuk bahu Taehyung. Taehyung tak membantah dia hanya menganguk kepala nya .
Sebelum dia melangkah ke arah meja nya dia membongkok kan tubuh nya sedikit ke arah Miss Alice tanda hormat kepada yang lebih tua.
Taehyung melabuhkan punggungnya di kerusi dan menyangkut beg nya di bahagian sisi meja.
"Ok murid! Jom kita mulakan pembelajaran kita! " Ujar Miss Alice dengan teruja nya. Setengah pelajar sudah bersorak manakala setengah lagi pelajar bersorak dengan malas dan terpaksa.haih~apa la nak jadi😌
"Yah! Asal kau tak bagitahu aku kau masuk hari ni? " Soal Jimin kesal saja dia tinggi kan sedikit suaranya tapi masih di dengar oleh Taehyung termasuk Hyun Hwa yang berada di sebelah Taehyung . Marah barangkali sebab Taehyung tak bagitahu nya yang dia akan masuk hari ini ke sekolah.
"Hehehe~ saja nak surprise kan kau" Ujar Taehyung sambil tersenyum sumbing ke arah Jimin.Jimin mengulingkan bebola mata nya ke atas tanda menyampah.
Jimin memusing kepala nya menghadap ke depan semula yang mana Miss Alice sedang mengajar .
Taehyung memusing kepala nya menghadap meja sebelah kanan nya. Dia melihat seorang perempuan yang sedang sibuk menyalin nota yang di tulis oleh Miss Alice di papan hitam .
Hyun Hwa yang perasaan ada orang memandang nya terus memusing kepala nya memandang ke tepi.
"Hai~" Sapa Taehyung lembut sambil tersenyum kepada Hyun Hwa.
"Hai~" Hyun Hwa membalas sapaan Taehyung dan tersenyum kekok ke arah Taehyung. Dia akui memang lelaki itu tampan tak hairan la kenapa semua Classmate perempuan nya tergoda dengan nya kerana Taehyung mempunyai rupa yang menawan.
" Eh! Taehyung tak payah Tegur dia. Dia tak suka bergaul dengan orang dan BERLAGAK "bagitahu seorang perempuan yang duduk di depan Taehyung saja dia tekan kan perkataan 'Berlagak' tu untuk bagi Hyun Hwa terasa.
" O-Ok"balas Taehyung teragak-agak.
Hyun Hwa yang tadi tersenyum terus kendur senyuman nya bila perempuan itu mengumpat di depan nya. Hyun Hwa memandang tajam ke arah perempuan itu dan jeling kepada nya.
Perempuan itu menelan air liur pahit nya dan terus memusing tubuhnya ke depan balik.
'Kenapa dengan dia? Aku kena tanya pasal dia pada Jimin nanti'desis hati Taehyung sambil melihat ke arah Hyun Hwa yang sedang sibuk menyalin nota yang di tulis oleh Miss Alice di papan hitam.
♡♡♡
YOU ARE READING
[H]SI PENDIAM & SI PERIANG|김 태형
Short Story●Dia pendiam ●Dia kasar ●Dia tiada cingu dan adik beradik ●Dan dia jugak Savage Ya itu semua adalah Hyun Hwa. Gadis yang pendiam dan tidak mempunyai cingu kerana orang takut untuk berkawan dengan dia di sebab kan satu peristiwa . Taehyung Jejaka...