"Annyeong ~ Eomma" Sapa Suga sambil kaki melangkah masuk ke dalam rumah nya.
"Nae~ Eomma dekat belakang ni" Sahut Puan Min yang berada di halaman belakang rumah.
"Jom,Eomma dekat belakang " Ajak Suga lalu dia melangkah pergi meninggal kan Hyun Hwa di belakang.
Hyun Hwa tidak membalas malah dia hanya mengikut sahaja langkah Suga.
"Eomma ~ Gi dah balik " Ujar Suga teruja lalu dia menyalami tangan Puan Min. Hampir terhambur tawa Hyun Hwa apabila Yoongi mengelar diri nya Gi.Cis dekat luar bukan main lagi dingin Mamat ni tapi di rumah macam anak kucing.
"Oh Gi eomma fikir siapa lah "Ujar Puan Min dengan suara lembut . Tangan nya menepuk nepuk bahu Suga.
" Eomma Gi bawa Hyun Hwa datang "bagitahu Suga.Bibir Puan Min menaik membentuk senyuman apabila dia terlihat wajah Hyun Hwa yang sedang menatap nya.
" Eomma apa khabar?sihat? "Soal Hyun Hwa selepas dia menyalami tangan Puan Min.
" Aiggo ~Eomma sihat sahaja. Kenapa lama tak datang rumah Eomma ni? Rindu Eomma dekat Hyun Hwa "soal Puan Min. Wajah nya yang sudah berkedut akibat faktor usia itu menatap sayu sahaja wajah Hyun Hwa.
" Hyun Hwa sibuk dengan sekolah. Mianhaeyo kalau Hyun Hwa lama tak datang "Hyun Hwa memohon maaf banyak kali akibat kelalaian nya kerana sudah lama dia tidak berjumpa dengan Puan Min.
Suga hanya mendengar sahaja perbualan eomma nya dengan Hyun Hwa.
" Ani, gwaenchanh-ayo. Jom masuk dalam kita masak jangan bagi Suga makan"sakat Puan Min lalu dia memimpin tangan Hyun Hwa dan berjalan meninggalkan Suga di belakang.
" Eomma! "Rengek Suga.Kaki nya di hentak berkali kali tanda protes.
Hyun Hwa pusing kepala nya ke arah suga lalu di jelir lidah nya pada jejaka itu.
" Yah! Kau tunggu kau!"jerit Suga yang bengang. Dia berlari ke arah Hyun Hwa dengan wajah yang sudah merah.
Hyun Hwa pun lari memasuk ke dalam .Dia pusing menghadap kepala kebelakang lalu menjelirkan lidah nya ke arah Suga.
" Yah! "Suga bertambah bengang apabila di perlakuan begitu. Lalu kaki nya laju sahaja mengejar Hyun Hwa.
" Aiggo ~ dari dulu tak pernah berubah perangai tu"keluh Puan Min sambil menggelengkan kepalanya.
●●●
산골 High School
(Aku main reka ja nama sekolah ni mohon jangan kecam )
Hyun Hwa melabuhkan punggung di kerusi nya . Dia menyangkut beg di tepi meja nya lalu dia menyandarkan tubuhnya di kerusi.
Dia terlihat kelibat Taehyung yang baru sahaja memasuki ke kelas dengan kedua tangan jejaka itu dimasukan ke dalam poket seluar.
YOU ARE READING
[H]SI PENDIAM & SI PERIANG|김 태형
Short Story●Dia pendiam ●Dia kasar ●Dia tiada cingu dan adik beradik ●Dan dia jugak Savage Ya itu semua adalah Hyun Hwa. Gadis yang pendiam dan tidak mempunyai cingu kerana orang takut untuk berkawan dengan dia di sebab kan satu peristiwa . Taehyung Jejaka...