Kring!
Loceng waktu balik sudah berbunyi tetapi semua pelajar masih lagi tidak pulang ke rumah di sebabkan mereka semua berkumpul di padang untuk menyaksikan pergaduhan antara Yunha dan Hyun Hwa.
"Aku bagi kau pilihan. Kau mengaku kalah atau aku dengan geng aku akan belasah kau sampai masuk kubur" seloroh Yunha sebelum dia tersenyum senget.
"Aku tetap akan lawan dengan kau" ujar Hyun Hwa datar.
"Tch- jangan ingat kau akan menang" bisik Yunha di telinga Gadis itu.
"Dan jangan harap juga aku akan kalah" balas Hyun Hwa balik. Dia tersenyum sinis seraya menepuk nepuk bahu Yunha.
Darah gadis itu mula menaik apabila mendengar kata kata Savage yang keluar dari mulut Hyun Hwa.
Tanpa membuang masa dia terus serang Hyun Hwa.
Hyun Hwa menepis serangan gadis itu dengan tangkas sekali.
Manakala di sudut lain Hana yang sedang terlopong melihat aksi itu. Dia amat kagum dengan ketangkasan Hyun Hwa.
Meanwhile~
"Wuishh Gempak gila! " kagum Taehyung.
"Kan aku dah cakap tadi. Lepas ni kau tengok mesti Hyun Hwa akan menang!" seloroh Jimin tak ubah seperti peminat tegar . Dia dan Taehyung sedang menonton perlawanan itu di bangku padang sekolah sambil mengunyah Popcorn yang di beli nya tadi.
"Apa yang korang tengok ni? " soal Jhope yang ke arah mereka. Tadi dia mahu balik rumah tapi dia terdengar suara orang seperti bersorak di padang jadi dia ambil keputusan datang ke padang sekolah.
Tapi sampai sahaja padang dia nampak Taehyung dan Jimin sedang berborak sambil makan bertih jagung.
"Hyung duduk lah! Kita tengok movie sambil makan Popcorn" pelawa Taehyung.
Jhope mengambil tempat di sebelah Taehyung.
"Baru mula ke? " soal namja itu . Dia mengambil bertih jagung lalu memasukan di mulut nya.
"Tak, dah 10 minit yang lepas " bagitahu Jimin yang khusyuk melihat pergaduhan itu.
"Ouhhh " Jhope menganguk kepala nya faham.
Back to situasi Hyun Hwa & Yunha
Dia menumbuk perut Yunha sehingga gadis itu terjatuh kebelakang.
"Aku dah cakap aku tak akan kalah " sinis Hyun Hwa berkata. Dia memusing kebelakang ingin melangkah pergi dari padang.
"Kalau aku kalah kau pun akan kalah jugak! " Yunha bangun dari rumput lalu dia mengambil kayu besbol yang di bawanya tadi.
Gadis itu berlari ke arah Hyun Hwa . Malah Hyun Hwa tidak sedar kerana Yunha membelakangi nya.
"Omo! " pantas tiga jejaka itu bangun.
YOU ARE READING
[H]SI PENDIAM & SI PERIANG|김 태형
Proză scurtă●Dia pendiam ●Dia kasar ●Dia tiada cingu dan adik beradik ●Dan dia jugak Savage Ya itu semua adalah Hyun Hwa. Gadis yang pendiam dan tidak mempunyai cingu kerana orang takut untuk berkawan dengan dia di sebab kan satu peristiwa . Taehyung Jejaka...