Sinopsis

4 1 0
                                    

Nur Humairah Sofea bergerak dari Harvard ke Malaysia untuk tinggal bersama ayahnya Muhammad Hisyam, untuk membolehkan ibunya Nur Humaiyah bepergian dengan suaminya yang baru, Syarizal Tarmizi , yang merupakan bintang baseball liga kecil. Walaupun Nur Humairah Sofea tidak pernah mempunyai banyak kawan di Harvard dia dengan cepat menarik perhatian di sekolah barunya di Kuala Lumpur dan dengan cepat berteman dengan beberapa pelajar. Sangat kecewa, beberapa budak lelaki di sekolah itu bersaing untuk menarik perhatian Bella yang pemalu dan pendiam.

Ketika Nur Humairah Sofea duduk di sebelah Ku Fahril di kelas biologi pada hari pertama sekolahnya, lelaki itu nampaknya benar-benar menjijikkan. Ku Fahril sangat menarik dan kacak tidak berperikemanusiaan, namun dia juga orang luar. Dia bergerak sejauh mungkin darinya. Dia bahkan berusaha mengubah jadualnya untuk menghindarinya, yang membuat Nur Humairah Sofea benar-benar bingung tentang sikapnya terhadapnya. Tidak lama setelah dia menghilang sebentar, lelaki itu mula bersapa dengan Nur ,Humairah Sofea setelah sepertinya melupakan pertemuan pertama mereka yang tidak ramah. Suatu hari, Nur Humairah Sofea memandang Ku Fahril yang berada jauh, di tempat letak kereta. Tidak menyedari dia, seorang pelajar bernama Amran Iqmal telah kehilangan kawalan kenderaannya dan dengan pantas bergerak ke arahnya. Nur Humairah Sofea menyedari perkara ini pada saat terakhir dan menganggap dia sudah mati ketika van Amran Iqmal bertembung dengan kereta Nur Humairah Sofea. Namun, Ku Fahril muncul dan menghentikan kereta yang akan datang sepenuhnya dengan satu tangan, meninggalkan penyok, dan mengejutkannya dengan kepantasan dan kekuatannya.

Semasa perjalanan ke Tasik, Nur Humairah Sofea menipu seorang teman keluarga iaitu Aiden Mikail dari Kota Damansara untuk memberitahunya legenda suku tempatan dan dia mengetahui mengapa. Walaupun Keluarga Ku Fahril telah tinggal di Kuala Lumpur selama dua tahun, mereka tidak pernah benar-benar diterima oleh penduduk bandar. Aiden Mikal menyebut keluarga Ku Fahril dan mengatakan bahawa kebanyakan tempahan percaya bahawa mereka adalah vampire. Walaupun dia tidak menyangka. Semasa perjalanan ke Perak, Ku Fahril menyelamatkannya lagi, kali ini dari sekumpulan perogol dan pembunuh bersiri. Nur Humairah Sofea bertanya kepadanya apakah yang dikatakan oleh Aiden Mikail mengenai keluarganya itu benar. EKu Fahril mengakui bahawa dia dan keluarganya adalah vampire. Tetapi mengatakan bahawa dia dan keluarganya hanya minum darah binatang untuk mengelakkan diri dari berubah menjadi monster tidak seperti vampire lain.

Hubungan Ku Fahril dan Nur Humairah Sofea berkembang dari masa ke masa dan mereka jatuh cinta dengan penuh romantik. Masalah utama mereka ialah Ku Fahril, aroma dari Nur Humairah Sofea seratus kali lebih kuat daripada manusia lain, menjadikan lelaki itu berjuang untuk menahan keinginannya untuk membunuhnya. Namun, walaupun demikian, mereka berjaya tinggal bersama dengan selamat untuk satu masa.

Keadaan hubungan mereka yang kelihatan sempurna dilancarkan kekacauan ketika seorang vampire datang ke Kuala Lumpur dan Jamal Idlan,vampire tracker, memutuskan bahawa dia ingin memburu Nur Humairah Sofea. Keluarga Ku Fahril merancang untuk mengalihkan perhatian pelacak dengan membelah Ku Fahril dan Nur Humairah Sofea. Mereka berdua dihantar untuk bersembunyi di sebuah hotel di London. Nur Humairah Sofea kemudian mendapat panggilan telefon dari Jamal Idlan di mana dia mengatakan bahawa dia mempunyai ibunya, dan gadis itu terpaksa menyerahkan dirinya kepada lelaki itu di studio balet lamanya. Setelah bertemu dengannya, Nur Humairah Sofea mendapati ibunya tidak berada di studio tarian dan selamat sepanjang masa. Jamal Idlan menyerangnya, tetapi Ku Fahril bersama keluarganya yang lain, menyelamatkannya sebelum lelaki itu dapat membunuhnya. Mengejutkan Ku Fahril, Nur Humairah Sofea mula merasa tangannya terbakar. Jamal Idlan telah menggigitnya. Satu-satunya perkara yang dapat dilakukan untuk menyelamatkan nyawanya adalah menghisap racunnya. Ku Fahril adalah satu-satunya yang dapat melakukannya kerana yang lain sukar untuk diselesaikan. Untuknya dan Nur Humairah Sofea.

Jamal Idlan kemudiannya dipecah dan dibakar oleh Ku Fahmi dan Tengku Amsyah adalah adik beradik dan juga sepupu Ku Fahril. Nur Humairah Sofea kemudian dibawa ke sebuah rumah sakit di Harvard, di mana dia pulih dari serangan itu. Cerita yang mereka pilih untuk diberikan kepada orang tuanya adalah dia jatuh dari dua tangga dan melalui tingkap di sebuah hotel, menggunakan kekoknya untuk menutupi apa yang sebenarnya terjadi padanya.

Sekembalinya ke Kuala Lumpur, Nur Humairah Sofea pergi ke prom dengan Ku Fahril di mana dia menyatakan keinginannya untuk menjadi vampire. Ku Fahril menolak untuk membiarkannya terjadi.

~bersambung~
~happy reading~

Vampire Land:Dracula Kacak(Draf)Where stories live. Discover now