Permulaan

3 1 1
                                    

Humairah Sofea yang tegas, penyayang dan 17 tahun menolak pelawaan ibunya untuk pindah ke America dan sebaliknya dengan enggan memilih untuk pindah ke kabin ayahnya di kota Selayang baru. Kuala Lumpur yang suram dan hujan. Dia menjadi tertarik dengan Ku Fahril, seorang senior yang jauh, bergaya dan tampan, yang juga vampire. Ketika dia mengungkapkan bahawa klan spesifiknya memburu hidupan liar dan bukan manusia, Humairah Sofea menyimpulkan bahawa dia aman dari naluri penghisap darahnya dan oleh itu bebas untuk jatuh cinta tanpa harapan kepadanya.

Perasaan itu saling berlaku, dan penghasil asmara tidak menentu yang dihasilkan ketika mereka berusaha menyembunyikan identiti Ku Fahril dari keluarganya dan seluruh sekolah. Meyer menambah sentuhan baru yang menakutkan kepada tema pencinta bintang yang tidak sepadan. pemangsa jatuh untuk mangsa, manusia jatuh untuk vampire. Perjuangan Humairah Sofea dan Ku Fahril untuk menjadikan hubungan mereka berfungsi menjadi perjuangan untuk bertahan hidup, terutama ketika vampire dari klan luar menyusup ke wilayah Selayang Baru dan menuju ke arahnya.

Aku tidak pernah memikirkan bagaimana aku akan mati. Walaupun aku mempunyai cukup alasan dalam beberapa bulan terakhir. Tetapi walaupun aku mempunyai, aku tidak akan membayangkannya seperti ini.

Aku menatap tanpa bernafas melintasi ruang panjang, ke mata gelap pemburu, dan dia memandang aku dengan senang hati.

Tentunya itu adalah cara yang baik untuk mati, di tempat orang lain, seseorang yang aku cintai. Itu mesti mengira sesuatu.

Aku tahu bahawa jika, aku tidak pernah pergi ke Kuala Lumpur, aku tidak akan menghadapi kematian sekarang. Tetapi, ketakutan seperti aku, tidak dapat menyesali keputusan itu. Apabila hidup memberikan impian yang jauh melebihi jangkaan. Tidak masuk akal untuk bersedih apabila ia berakhir.

Pemburu itu tersenyum dengan ramah sambil berjalan ke depan untuk membunuh aku...

~Humairah Sofea~

~bersambung~

~happy reading~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 29, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Vampire Land:Dracula Kacak(Draf)Where stories live. Discover now