00 - prologue

559 84 26
                                    


ART OF REGRET | CHOI YEONJUN


Tek bir duyguyu resmetme şansınız olsa hangisini seçersiniz?

Mutluluk? Aşk? Hüzün? Sevgi? Kızgınlık? Hüsran?

Ben pişmanlığı seçerdim.

Pişmanlık insanın diğer yarısıdır. Ondan kaçmaya çalışsanız bile diğer parçanızı yok edemezsiniz. Pişmanlık, siz son nefesinizi verene kadar peşinizi bırakmaz.

Pişmanlık kalıcıdır.

Kolay unutulan ya da anlık gelişen bir şey değildir. Mutluluk ya da hüzün gibi kısa süreli değildir. Kızgınlık ve aşk gibi gelip geçici değildir.

Ne diğer duygular gibi hafif hissedilir ne de çabucak kaybolur. Pişmanlık soyut olmasına rağmen somut boyuta ulaşan bir duygudur.

Tırnağınızı teninize sertçe batırdığınızda canınız acır, pişmanlık da gerçekten canınızı acıtır. Nefes almakta zorlandığınızda kalbiniz sıkışır, pişmanlık da kalbinizi sıkıştırır. Gürültüden uyuyamazsınız ya, pişmanlık da zihninizin içindeki gürültüdür. Sizi uyutmaz.

Pişmanlık somuttur.

Hissedilebilecek en somut duygudur.

Bu yüzden somut bir tabloya yansıtılabilecek en uygun duygu pişmanlıktır.

Mutluluk gibi sarı rengi veya hüzün gibi mavi rengi temsil etmez.

Pişmanlık dolu bir tabloda her renk vardır. Her bir renk farklı bir anıyı içinde barındırır. Pişmanlığı tek renkle ifade edemezsiniz.

Pişmanlık sanattır.

Sadece gerçekten pişman olan insanların anlayabileceği bir sanat...


mel | 10042022

ART OF REGRET ▪︎ Choi YeonjunHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin