"Oke meiden en jongens vandaag gaan we repeteren voor de auditie die in New york zal plaatsvinden ". Zegt Denise. Denise is de dans coach van Roos
"Echt ". zegt Roos vol enthousiasme
" ja, Jullie dansen dit jaar voor de jury. Die gaat bepalen wie naar New York gaat. Het zal uiteindelijk gaan om één jongen en één meisje, dus heel veel succes.".
Roos gaat op de dansvloer staan
"Oké allemaal, Let's do this".
Iedereen staat klaar om te beginnen en dan wordt de muziek gestart. Het lied Bang Bang van Jessie J, Arianna Grande en Nicki Minaj galmt door speakers.
iedereen mag zijn eigen choreografie opvoeren.
"Buik recht levi ". Denise kan soms redelijk streng zijn, maar ook heel lief.
"Noa in de maat".
Dan komt roos haar solo op de rap van nicki.
"Goed zo roos".
De adrealine giert door roos haar lichaam.
Dansen geeft roos een kick.
"Goed gedaan meiden en jongens jullie hebben pauze ". Zegt Denise als we klaar zijn met de dans.
Roos en de andere meiden lopen met zijn alle naar de kleedkamer.
"Wauw roos je was echt goed". Zegt mandy
"Dankje wel meiden".
Melissa kijkt roos met arrogante blik aan maar ze negeert het. Dit doet Melissa vaker.
Roos pakt haar waterfles en drinkt.
Dan krijgt rooseen bericht en pakt haar iphone
Heey roosje
Ik ben met karin uit eten.
Er staat een pizza klaar.Papa is vandaag vertrokken naar L.A
James is met zijn vriendin naar de film en Thomas is op filmklus.
Xsjes mama
Roos doet haar mobiel weer in de tas.
"Wat is er roos".
"Niks lana".
"Als er iets is, zeg je het mij dan?". zegt Lana, terwijl geschrokken is van de reactie die Roos haar gaf.
"DAMES WE GAAN VERDER". schreeuwt Denise vanaf de gang.
"We komen al". roept Mandy
Iedereen loopt de zaal in.
"Oke meiden nieuwe dans en het nummer is come and get it van selena gomez".
"Yes". Roepen we allemaal.
"Nou kom op let's go".
Denise zet de muziek aan en begint te dansen.
Het is gelukkig niet een hele moeilijke dans maar het tempo moet straks omhoog voor de show.
"Dames en heren wat ben ik toch trots op jullie wat zijn jullie toch ver gekomen".
Iedereen begint te lachen dit zegt ze dus elke repetitie het word een soort van gewoonte maar ja we moeten het maar respecteren.
"We zijn klaar. bedankt allemaal, jullie hebben een goede inzet getoond en tot woensdag."
De groep neemt afscheid van elkaar en lopen dan allemaal richting de kleedkamers.Roos kleedt zich om. Ze draagt haar nieuwe Nike air Jordans, die haar vader had meegebracht vanuit New York. Zelf geeft Roos niet veel om materialistische spullen, maar ze is er wel erg blij mee.
"Samen fietsen". vraagt Lotte terwijl ze haar schoenen aantrekt
"Prima lotte". reageert Roos tref.
Lotte en roos zijn beste vriendinnen en kennen elkaar al vanaf groep 1. Ze kunnen haast niet zonder elkaar.
"Het is dat je een beetje ritme hebt, maar die auditie in New York kan jij wel vergeten". zegt Melissa terwijl ze richting de deur van de kleedkamer loopt.
"En wat is jouw probleem Melissa?". zegt Roos verbaasd.
"Niet stoer gaan doen om die freaking solo van je. Jij denkt echt dat je heel wat bent he, arrogante trut .
"Oké, we gaan het zien Melissa. Als jij zo graag die auditie wilt winnen, laat dan eens tijdens de danslessen zien dat je kan dansen".
''Jij kan alleen maar New York gaan omdat je pappie en mammie zo rijk zijn''. Zegt Melissa op een beledigende toon.
''Wat is jouw probleem Melissa, wat wil je hiermee bereiken. Focus je gewoon op het dansen en de auditie. Wees niet altijd zo jaloers op anderen.''
De maat is vol. R roos wordt op de grond geduwd door Melissa. Roos probeert Melissa van haar af te duwen, maar dat gaat niet. Fysiek is Melissa net iets sterker.
Roos blijft op de grond liggen en doet niks.
"Laat haar los melissa" moniek, Sara en Lotte proberen Melissa van Roos af te halen maar niks lukt.
"Ik haat je". Schreeuwt ze Melissa in roos haar gezicht.
"Alsjeblieft, laat mij los". Roos probeert zich los te wringen, maar het lukt me niet.
Net op het moment dat Melissa Roos een tik tegen haar hoofd geeft, komt Denise binnen.
"Melissa ben je helemaal gek geworden."
Ze rukt melissa van roos af.
"Naar huis allemaal". Roept ze
Iedereen loopt naar buiten behalve Melissa en Lotte
Denise komt naast me zitten op de grond zitten.
"Gaat het".
"Een beetje".
"Fietst er iemand met je mee naar huis".
"Ja ,lotte"
"Oké".
Denise pakt Melissa haar arm en kijkt haar streng aan.
''Melissa, geweld is hier ten strengste verboden. Ik wil dat niet meer gebeurd.''
Roos staat op en pakt haar tas.
Roos wil naar de deur lopen maar dan word roos duizelig.
Roos valt op de grond en alles word zwart.
JE LEEST
de laatste dans
Ficção AdolescenteRoos is 15 jaar. dansen is haar passie en haar leven. Ze zit in haar laatste jaar van haar school. alles gaat goed totdat ze leukemie krijgt