Mesih'in, son peygamber olup, ondan sonra peygamber gelmeyeceği iddiası temelsizdir. Üçüncü maddede gördün ki, onlar, Mesih'ten ve İlyas'tan başka bir peygamber bekliyorlardı. O beklenen peygamberin, Mesih'ten önce geleceği ispatlanmadığına göre, onun Mesih'ten sonra gelmesi gerekir. Zira; onlar, Havarilerin, Pavlus'un hatta başkalarının peygamberliğini kabul ediyorlar.
"O günlerde, bazı peygamberler Yeruşalim'den, Antakya'ya geldiler." (Elçilerin İşleri 11/27).
"Bunlar arasından, Hagavos adlı biri ortaya çıkıp, bütün dünyada büyük bir kıtlık olacağını ruh aracılığıyla bildirdi. Bu kıtlık, Klavdius'un imparatorluğu sırasında oldu." (Elçilerin İşleri 11/28).
İncil'in açıklamasına göre; bütün bunlar peygamberlerden idi. Bunlardan Hagavos adlı biri, büyük bir kıtlığın olacağını haber veriyordu.
"Biz, günlerce oradayken; Yahudilerden adı Hagavos olan bir peygamber geldi." (Elçilerin İşleri 21/10)
"Bu adam bize yaklaşıp, Pavlus'un kuşağını aldı, bununla kendi ellerini, ayaklarını bağlayarak dedi ki, Kutsal Ruh şöyle diyor. Yahudiler, bu kuşağın sahibini Yeruşalim'de böyle bağlayıp öteki toplumlara teslim edeceklerdir. (Elçilerin İşleri 21/11)
Bu ayetten de, Hagavos'un peygamber olduğu açıkça belirtiliyor.
"Yalancı peygamberlerden sakının! Onlar koyun postuna bürünmüş yırtıcı kurtlardır." (Matta 7/15)
Hıristiyanlar, bu ayete dayanarak, artık peygamber gelmeyeceğini iddia ederler. Halbuki; onların bu ayete tutunmaları tuhaftır. Zira; Hz. İsa (a.s) , gerçek peygamberlerden değil, yalancı peygamberlerden, sakınmayı emretti. Evet... şayet Hz. İsa (a.s), 'Benden sonra gelecek bütün peygamberlerden sakının' deseydi; o zaman tutundukları delil az da olsa, onlara hak verirdi. Böyle olsaydı bile, yine de o ayetlerin yorumlanması gerekirdi. Zira; İsa'dan (a.s) sonra Hıristiyanlara göre adı anılan bazı peygamberler gelmiştir. Hz. İsa (a.s) göklere çıktıktan sonra, birinci asırda birçok yalancı peygamber türemiştir. Nitekim, Ahdi Cedid'te bulunan mektuplarda bu açıkça belirtilmektedir.
"Övündükleri şeylerde bizim gibi yapmaya çalışanlara fırsat vermemek için, yaptığımı devam ettirip yaparım." (Korintlilere II. Mektup 11/12).
"Çünkü bu çeşit insanlar, yalancı peygamberler olup, sahtekarlıkla kılıklarını değiştirip, kendilerini İsa (a.s)'nın elçileri olarak tanıtıyorlar." (Korintlilere II. Mektup 11/13).
Kutsalları Pavlus, kendi döneminde Mesih'in elçileri tipinde görünen yalancı ve hilekar kişilerin türediğini apaçık haykırıyor.
Bu bağlamda Adam Clarke adlı müfessir şöyle diyor: "Bu türediler, yalandan Mesih'in elçileri olduklarını iddia ediyorlardı. Halbuki; onlar asla Mesih'in elçileri değillerdi. Öğütler verip, harıl harıl çabalıyorlardı. Ancak amaçları menfaatçilik idi.""Ey dostlar! Her ruha inanmayın, bilakis o ruhları, Tanrıdan mıdır, değil midir diye sınayın. Zira, dünyaya çıkmış bir sürü yalancı peygamber bulunmaktadır." (Yuhanna'nın I. Mektubu 4/1).
Korintlilere II. Mektup ile Yuhanna'nın I. Mektubundan anlaşıldığına göre; yalancı peygamberler, Havarilerin döneminde ortaya çıkmışlardır. "Daha önce, kentte büyücülük yapan Simun adında biri vardı. Samiriye halkını şaşkına çevirip, kendisinin büyük bir insan olduğunu iddia ediyordu.(Elçilerin İşleri 8/9) "Küçük, büyük herkes ona uyup; Tanrının en üstün gücü budur' diyorlardı." (Elçilerin işleri 8/10)
"Bütün adayı dolaşıp, Baf'a geldiklerinde; orada büyücü ve yalancı peygamber Baryeşu adında bir Yahudi buldular." (Elçilerin İşleri 13/6). Bunun gibi; deccal ve yalancıların türeyip, kendilerini Mesih tanıtacaklarını, peygamber İsa (a.s) haber vermektedir."Sizleri kimse saptırmasın. Birçok kimse 'Ben Mesihim' diyerek adımı kullanıp, birçoklarını saptıracaklar." (Matta 24/4-5). Mesihin amacı, yalancı ve deccal peygamberlerden korunmaktır. Yoksa; doğru peygamberlerden korumak değildir. İşte İsa (a.s), bundan ötürü, yalancı peygamberlerden sakındırdıktan sonra şöyle diyor: "Onları, meyvalarından tanıyacaksınız. Dikenden, üzüm ya da deve dikeninden incir devşirilir mi?" (Matta 7/16).
Muhammed, doğrucu peygamberlerdendir. Bu bölümün ilgili konularında öğrendiğin üzere; O'nun mucizeleri, buna delalet eder. İnançsızların kınamalarına bir değer verilmez. Zira, herkes bilir ki; Yahudiler, İsa'yı (a.s) inkar edip yalanlıyorlar ve onlara göre; dünyanın başlangıcından, İsa'nın (a.s) çıkışına kadar, ondan daha kötüsü yoktur. Papazların ulusundan, birçok bilgin ve filozof (ki, onlar Hıristiyan olmalarına rağmen, bu dini kötü görmelerinden dolayı bıraktılar.) İsa'yı (a.s) tanımayıp, O'nunla ve O'nun diniyle alay ettiler; ve görüşlerini ispatlamak için, bir sürü kitapçıklar yazdılar. Bu kitapçıklar dünyanın dört bir yanına yayıldı. Bu ateistlere uyanların sayısı, Avrupa'da her gün artmaktadır. Nasıl ki; Yahudilerle, şu bilgin ve filozofların İsa'yı (a.s) tanımamaları onlara göre geçersiz ise; böylece Üç Tanrıcıların peygamberimiz (s.a.v.) hakkındaki kötü inançları da bize göre geçersizdir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Önceki Peygamberlerin, Hz.Muhammed (sav)'in Geleceğinden Haber Vermeleri
SachbücherÖnceki Peygamberlerin, Hz.Muhammed (sav)'in Geleceğinden Haber Vermeleri