Isya wat comebackkkkk gaiss

84 17 146
                                    

Assalamualaikum guysss. Welcome backkkkkkk hiyeee hiyee hiyeee to our talkkkk!!

Tiber ter hyper. Agagagaga.

Harini kannnn... Ehhhh bukan harinii. Semalamm kannnnnnnnnn. Jap, aku lupa nama samaran member g-specky. Bagi aku check jap huhu.

Kelmarin kannnnnn Isya balikkkkkkk dari asramaaaa. Setelah sekian lama dia mendiamkan diri sehinggakan grup menjadi senduuwwwwww krik ii macam hutan, akhirnya dia balik dan grup menjadi bising gaiss.

Orang yang paling tak rilek tu Azin aaaaa sape agii. Yang kedua tak rilekk semestinyaaaa Rina. Yang ketiga dan yang paling sopan semestinyaaaaaaaa Ailiii. Agagagag tak orite betul puji diri sendiri.

Aku senanya tak tahu nak bebel apa duhh. Yang aku tahu aku excited member semerapu mereban marhaban aku balik. Hohoho.

----

Ehh jap ii. Member nak menyibuk.

Heyyo, assalamualaikum, guys! Ha, jawab ii. Jangan tak jawab. Hshshs

Cer teka ii. Ni siapa?

Aidif?

Tet, salah.

Adni?

Salah.

Aili menipu?

Salahhhhhh. Aili baikkk. AHAHAHA

Isya?

Yup, this is me. I'm coming back! Suka tak ii? AHAHAHA tiber. Maaf la, Isya memang suka meniberrr.

Aku comeback jap kat bab ni sebab nak jawab pertanyaan Rina (padahal dah balas kat tele). Hshshshs saja nak meriahkan bab ni.

*Harap maaf. Gambar tetiba hilang 🌝*

Fuh, habis kabur gambo tuh duk crop ii. Tgk jwpn yg aku bagi kat dia pula. AHAHAHA malas arr nak taip.

*Harap maaf. Gambar tetiba hilang 🌝*

Hah, itulah pengalaman aku sepanjang duk asrama. Hw boleh siap, belajar kat kelas pun fokus je. Tapi ada masa gak. Kalau aku ngantuk, apa yang cikgu ajar ibarat masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Kadang tu kepala aku sakit. Mata pun rasa berat je.

Ehek. Saja nak mengadu. Ngengada betul Isya ni.

Kat asrama aku tidoq awal sebab teringat pesanan papa aku. Hiks ii. Tiba ii rindu papa. Papa dah pergiii. AHAHAHA drama lagi. Ya Allah...

Bila balik umah ni pun cepat ngantuk. Tapi penangan gajet, mata terus segar. Lepas tu nak online class, baru nak ngantuk. Astaghfirullah. Isya ii.

Nak dengar lagi tak pengalaman aku sepanjang duk asrama tanpa gajet? Kalau tak nak, tak pe. Kalau nak, aku on je 😉 gedik tho tengok wink tu 🤣

Wei, mak cik. Bila nak habis? - Aili

Eee... ye la ii. Dah habis. - Isya

Okeylah, guys. Tu je nak cakap. Tak tahu nak comeback apa lagi. Tak pandai berlawak. Ihiks. Kalau nak tanya soalan, boleh je. Insya-Allah aku jawab. Tapi tunggu beberapa chap lagi la sebab ada beberapa chap lepas ni. Hiks, cedeyh.

Bye ii. Aili nak potong line pula. AHAHAHA.

----

Fiuhh. Makcik tu punya bebel lain macam. Sibukk je oghang nak berceghita, dia pun nak menyampuk. Hehh.

Okay.. mari continue bersama Aili. Hekhekhek

Cerita dia macam ni,

Pada suatu malam yang tenang, sedang Aili menyelesakan diri di atas katil yang empuk lagikan nyaman sambil menonton video celoreng bomba menangkap ular tikus di youtube, tiba-tiba telefon bimbitnya berdering,

Puingg puinggg!! *Bunyi ringtone*

*Nombor yang tak dikenali*

Aku pun angkat lah, dengan orang di sana duk "helloooo??" "Hellooooo?"

Aku dah tahu dah siapa. Dia je selalu duk helloo ii time aku tgh syok rilek ii. Tapi takpe, kita layan je sebab jarang nak dengar suara orang tu enn. *Mohon kembang*

Org di sana tu siapa? Isya lahh tuuu. Dia call semata ii nak gitau dia nak gerak balik malam tu jugakk.

Aku pun apa agii. Excited nak mampuih aaaa member nak balik ennn. Nasib baik tak buat aksi lompat ii atas katil.

Tapi katil tu even tak kena lompat pun hampir patah jugaklaa sebab aku menggeletis macam ulas beluncas kena garam. Hagagagagag. Aili tak rilek.

Kebetulan, sebelum Isya call tu... Azin dengan Rina sibuk tanya,

"Bila Isyaaa nak balikkkk."

"Bila kau nak balik ni, Isyaaaaa."

"Kembarkuuu, bila nak pulangggg."

Azin duk meraban macam org yg jauh tanpa gajet tu boleh dgr pulak 'rayuan permohonan pulang' dia.

Aku dari tadi duk bahan Azin. HAHAHAHAH ampunn sahabat. Saya memang sengaja ><

Isya pulak boleh berkomplot dengan aku jangan gitau member lain hohoho.

Bila dia balik, suprise lah semua orang dalam grup G-Speckyy. Eh tak semuaa, Azin dengan Rina je.

Arlee, Aidif dgn Adni takde nak join kecoh dalam grup.

Arlee asrama, lagi dua orang tu... Sorry, nak tahu lebih lanjut sila ke chapter seterusnya nanti.

So begitulah kisahnya bila Isya balik. Grup auto kecoh tambah ii pulak pkp ni en, semua cuti duk rumah pegang phone, online class, lagi lah boleh kecoh grup tu.

Sampai sini je kut aku bebel. Aili takde idea gaiss. Panjang ni pun sebab Isya tolong merapu sekali hshshshhs.


















...

Okay korang, pesanan terakhir dari Aili..

DUDUK RUMAH DIAM II. DAH LAH TAK DAPAT RAYA NANTI KANG TAK DAPAT SEKOLAH PULAK KANG HAAAA STRESS.

aku tak nak online class. Tak bestt. Huwaaaaaaa ༎ຶ‿༎ຶ

Lepastu, manfaatkan 10 malam terakhir Ramadhan yaaa semua. Ramadhan ni setiap tahun ada tapi kita ni tak tahu bila sampai Ramadhan akan datang kita sempat ke tak bersamanya.

Umur bukan tanda bila waktunya kita ditarik nyawa. Manfaatkan masa yang ada.

Okay, Ma'assalamah. Byeee. Nanti baca bebelan member GS yg lain pulak tauuu. Hehe.

G-Specky MemoriesWhere stories live. Discover now