bölüm şarkısı winter on the weekendiyi okumalar...
Aile neydi..?
Ailenin sözlükteki anlamı, aralarında evlilik ve kan bağı bulunan, koca, karı, çocuklar, kardeşler vb.nin oluşturduğu, toplum içindeki en küçük bütünü anlamına gelir, aile sıcaktır... aile şefkattir aile arkanı döndüğünde sırtını bıçaklamayacak insanlardır. Ama bana ailenin anlamını sorarsanız... koskoca bir boşluk, ihanet, acı, gözyaşı ve boş umutlar... Ben ailemi o karanlık yetimhane de, camın kenarında bir umut gelip kendisini almalarını bekleyen 7 yaşında ki derin de bıraktım...
Sabah uyandım. Lavaboya girip elimi yüzümü yıkadım ve dişlerimi fırçaladım. Hemen saçlarımı taradım, papatyalı fularımı saçıma bağladım ve yüzüme hafif bir makyaj yaptım. Kareli eteğimi giyip üzerime krem rengi boğazlı bol bir kazak geçirdim ve siyah botlarımı giydim. Bu yıl tıp eğitimimin son yılı olduğu için bir hastane de staj yapıyordum. Doktorluk küçüklüğümden beri hayalimdi ama doktor olmak istememin başka bir nedeni daha vardı. Annem ben küçükken sürekli öksürürdü, bende ona bir söz vermiştim. " Anne ben büyüyünce doktor olucam ve seni iyileştiricem sen sakın hasta olma..." demiştim ve ben ne olursa olsun sözünü tutan bir insandım.
Hızlıca bir şeyler yiyip evden çıktım ve hastaneye gittim. Bana hastane de çok yardımcı olan hakan hocamı görünce hemen yanına gittim. Elinde bir sürü hasta formu vardı.
"Günaydın hocam" dedim.
"Günaydın derinciğim, geldiğin iyi oldu çok zor bir vaka geldi. Senin de bu vaka da bulunmanı istiyorum." dedi.
"Tabii, biliyorsunuz ki zoru severim peki hastanın neyi var." dedim.
"Hasta erkek, adı hasan 50 yaşında. beyinde tümör var ancak çok kritik bir nokta da, tümörü çıkarmak için yaklaşık 18 saatlik bir ameliyata gireceğiz. Sigara ve alkolü aşırı tükettiği için tümör fazla yayılmış, yani anlayacağın bizi zorlu bir süreç bekliyor. Hastanın ameliyattan önceki tüm kontrollerini sen yapacaksın. Ameliyat 3 gün sonra gerçekleşecek ve hasan amcanın bu 3 gün boyunca alkol ve sigara tüketmemesi gerekiyor eğer bir sorun çıkarsa sorumluluk senin, bunu yapabileceğinden eminsin değil mi ?" dedi.
"Evet eminim, bana güvenin." dedim kendimden emin bir şekilde.
" Başarılar küçük hanım " dedi ve burnumu sıktı.
Hakan hocanın yanından ayrıldıktan sonra hastane dosyalarını düzenledim ve sorumlu olduğum hastaların serumlarını kontrol ettim. Son hastamın yanına gittim ve kontrollerini yaptım. Üzerimi değiştirdikten sonra hastaneden çıkmak için çıkış kapısına yöneldim tam o sırada...
Bir hemşire "Derin hanım derin hanım bekler misiniz" diye bağırdı.
"Ne oldu ?" dedim.
"3 gün sonraki yapılacak ameliyat için gerekli formlara ameliyata katılan kişilerin imzalarının atılması gerekiyor şuraya imzanızı atabilir misiniz ?" dedi ve imzalanacak kağıtları gösterip elime bir kalem verdi.
"Ah tamamen aklımdan çıkmış, tabii hemen imzalıyım" dedim.
İmza atarken hemen yanımdan koşa koşa bir kadın geçti. Yanımdan hızlıca geçtiği için kokusu birden burnuma çarptı... Aynı annem gibi kokuyordu, annemin kendine özgü kokuları vardı. Bahçesinde özenle yetiştirdiği güzel kokulu çiçekler ile parfüm yapardı, herkes de olmayan değişik ama güzel kokuları olan parfümler... Bir başkasında bu parfümlerden olması imkansızdı. Kimdi o kadın ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Derin okyanus
General FictionOkyanusta boğulan genç bir kız... Onu okyanustan kurtarmak isteyen okyanus kadar mavi gözleri olan bir çocuk... Kız okyanusta boğulmaktan kurtulabilecek miydi ? kızımız sonunda derin bir nefes alabilecek miydi ? En önemlisi de... kimseye güveni kalm...