Ludwig vaknade redan kl 6 av sin ugla som bråkade med Olles katt men hann stoppa dom innan nån vaknade.
Efter det gick Ludwig till bad rummet och dusha sen gick han och väckte Olle.
När båda var färdiga och tagit på sig kläder gick dom ner för att äta frukost och ingen av Ludwig och Olle blev överaskad av att Ida satt sig jämte Ludwig och Hedda jämte Olle.
Men när dom ättit klart gick dom mot sitt rum för att hämta sina böcker till förvandlings konsten men blev nästan försenade av att gåtan för att komma in i elev -salen var för svår.
Men när dom väl var där fick dom först veta lite om Professor McGonnal och sen skulle dom göra en pinne till en penna.
Ludwig försökte med en massa olika uttal men Olle läste ordet och en halv timme in på leltionen lykades Olle på första försöket och tack vare det gav Proffesor McGonnal 10 poäng till RavenClaw.
Efter för trollnings konsten hade dom trolldrycks konst med Professor Hadenhigt och där skulle dom göra en bublavrö
som gör att allt man säger hamnar i bubblor och dom måste spräckas för att man ska höra vad personen säger men effekten avtar efter 30 minuter Ludwig gjorde nåt fel så hans bubblor spruttade ut gas ur sig men Olle lyckades göra en perfekt bublavrö.
Sen hade dom lunch och dom väntade på att Ida och Hedda skulle sätta sig så dom kan sitta så långt ifrån som möjligt.
Efter lunchen hade dom bara en till lektion trolldoms historia men spöket Verdug och ingen hade roligt utom Olle han skrev ner vad enda ord.
Men efter det gick Olle och Ludwig och lånade några böcker om Quidick och hur man lyfter saker med sin trollstav.
Men när dom läst färdigt allt så var det dags att gå till elevsalen och just när dom komm var en kille som gick sitt fjärde år på Hogwarts så dom komm in i sov salen satt på sig pyamas borsta tänderna och gick o la sig.
VOUS LISEZ
Mördare på Hogwarts
FanfictionEn mördare är lös i Hogwarts och Olle, Hedda, Ludwig och Ida börjar bli oroliga när hen anfaller mer och mer Ravenclaw elever. Jag kommer försöka att uppdatera så mycket som jag kan men det blir kanske en gång i veckan om ni har tur eller tidigare. ...