extra

78 13 73
                                    

" ? "
-Noah & Nuqman

       _______________Noah_Nuqman____________
 

 

"BABA !!!!"

Suara Noah menjerit memanggilnya membuatkan Nuqman yang tadi sibuk memasak rendang didapur bersama Umi terkejut. Nuqman yang sudah berbaju Melayu sedari tadi laju melangkah ke bilik Noah.

Pintu bilik Noah dibuka kasar ,Nuqman termengah-mengah .Mata Nuqman terus memerhati bilik itu mencari keberadaan Noah.

Pandanga mata Nuqman tertumpu di atas katil Noah. Noah sedang baring berselubung didalam selimut. Dia mula menghampiri Noah. Nuqman duduk disisi katil.

"Noah ? Ni kenapa ni? Sampai berbungkus macam ni."

Noah senyap. Nuqman hairan kenapa Noah macam ni.

"Noah ? Are you okay , sweetheart ? Kalau ada apa-apa ,sharelah dengan Baba."
Terus Nuqman baring disebelah Noah lalu tubuh kecil Noah dipeluk.
Nuqman cuba menarik sedikit demi sedikit selimut yang menyelubungi Noah.

Habis sahaja selimut diselak ,jelas kelihatan muka kemerahan Noah. Matanya merah kerana menangis. Terus sahaja wajahnya disembamkan didada Nuqman.

"Eh ni kenapa menangis ? Noah ada sakit dekat mana-mana ke?"

"Hiks tak. N-noah sedih."

"Sedih kenapa pulak ni ? Cuba bagitahu Baba."

Tubuh kecil Noah dipeluk Nuqman. Ingin menenangkan anaknya.

"Hiks Noah sedih sebab puasa dah habis."

Ya Allah.

Comel betul budak ni.

"Alahai~ HAHA its okay. Inshaallah kita jumpa Ramadan lagi tahun depan. So don't cry. Noah doa je supaya kita dapat puasa lagi. Dah-dah takmau sedih ,nanti Noah dah tak se'handsome' Baba."

Noah mengangguk sambil mengelap sisa air matanya. Noah tersenyum .

"Ha jom ! Nak raya ni. Jom Baba mandikan."

"Yeay ! Nak mandi dengan liliphant !"

"Liliphant ?"

"Alaa Baba yang haiwan yang hidung panjang tu~"

"Pinoccio ?"

"Bukanlahh. Nama dia gajah"

Ohh. Cakap jelah gajah kan senang .

"Mana dapat gajah dalam bathroom ?"

Terjungkit kening Nuqman. Pelik.

"Kan ada kat tv cite yang budak tu mandi lepastu gajah tu teman dia. Sebab dia mandi guna sabun CarryJunior." serius muka Noah menerangkan kepada Babanya. ish ! Takkan Baba taktahu ? Baba ni tak tengok tv eh ?

Nuqman tergelak. Alahai~ ,iklan tu rupanya.

"Ha yelah yelah. Jom mandi."

NOAH  ©Where stories live. Discover now