Nume epice ( de zei ) masculine

1.9K 3 0
                                    


Adad: Denumire de origine greacă. Înseamnă „Dumnezeul furtunilor sau al inundațiilor".

Adonis: Din mitologia greacă, nume de origine semitică. În mitul grecesc, Adonis era un tânăr păstor frumos care a fost ucis în timp ce vâna un mistreț. Se spune că floarea anemonei a răsărit din sângele său. Deoarece a fost iubit de Afrodita, Zeus i-a permis să revină la viață o dată pe an. Grecii au împrumutat acest personaj din diferite tradiții semite.

Ajax: Erou mitic grec.

Adastro: Din mitologia greacă. În greacă înseamnă „a nu fi dispus să fugi". Acesta era numele unui rege al lui Argos în legenda greacă.

Agamemnon: Din mitologia greacă. Este posibil să însemne „foarte ferm" în greaca veche. Era fratele lui Menelau. El a condus expediția greacă în Troia pentru a o recupera pe Helen, soția fratelui său. După războiul troian, Agamemnon a fost asasinat de soția sa Clitemnestra.

Agni: În sanscrită înseamnă „foc". Este numele unui zeu hindus al focului, cu pielea roșie și 3 picioare, 7 brațe și două fețe.

Ahura Mazda: Zeitate persană a Zoroastru. Înseamnă „lord înțelept". Ahura Mazdā a fost venerat de regele persan Darius I și succesorii săi ca fiind cel mai mare dintre toți zeii și protectorul regelui drept.

Aidan: Denumire de origine gaelică. Acesta a fost numele unui călugăr și sfânt irlandez din secolul al VII-lea. A fost, de asemenea, numele mai multor personaje din mitologia irlandeză.

Ajax: Din numele grecesc Αιας (Aias). În mitologia greacă acesta era numele a doi dintre eroii care au luptat pentru greci în războiul troian. Când armura eroului ucis Ahile nu a fost dată lui Ajax, Telamon, din furie, s-a sinucis.

Alberich: Din mitologia germanică. A fost numele vrăjitorului rege al piticilor din mitologia germanică. De asemenea, apare în Nibelungenlied ca un pitic care păzește comoara Nibelungenilor.

Alcides: Din mitologia greacă. Era un alt nume folosit pentru a numi eroul Heracles. Înseamnă „Cel al puterii".

Alexandru / Alexandru: Formă latinizată a numelui grecesc Αλεξανδρος (Alexandros), care însemna „apărați oamenii" din greaca αλεξω (alexo) „apărați, ajutați" și ανηρ (aner) „om" (genitivul ανδρος).

Cel mai faimos purtător a fost Alexandru cel Mare, regele Macedoniei. În secolul al IV-lea î.Hr. el a construit un imens imperiu în afara Greciei, Egiptului, Persiei și părți din India. Datorită faimei sale și a povestirilor medievale ulterioare care îl implică, utilizarea numelui său s-a răspândit în toată Europa.

Alf: Din mitologia nordică. În legenda nordică, acesta era numele regelui, pretendentul unei fecioare reticente pe nume Alfhild. A evitat să se căsătorească cu el deghizându-se în războinic, dar când s-au luptat a fost atât de impresionată de puterea lui, încât s-a răzgândit.

Alvis: În limba nordică veche înseamnă „cel care știe totul". În mitologia nordică, acesta era numele unui pitic care urma să se căsătorească cu Thrud, fiica lui Thor.

Thor nu a fost mulțumit de acest fapt, așa că l-a păcălit pe Alvis punându-i întrebări până a răsărit soarele, moment în care piticul s-a transformat în piatră.

Apollo: Din greaca Απολλων (Apollon), poate legată de „apelo" indo-europeană care înseamnă „putere". O altă teorie susține că Apollo poate fi echivalat cu Appaliunas, un zeu anatolian al cărui nume înseamnă „tată leu" sau „lumină tată".

Nume pentru personaje Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum