Nume epice (zei) feminine

1.2K 10 0
                                    


Acanta: Mitologia greacă. Formă latinizată a grecescului Ακανθα (Akantha), care înseamnă „ghimpe". În legenda greacă era o nimfă iubită de Apollo.

Adita: În sanscrită înseamnă „nelimitat, întreg" sau „libertate, securitate". Acesta este numele unei vechi zeițe hinduse a cerului și a fertilității. Conform Vedelor, ea este mama zeilor.

Adrastrea: Din mitologia greacă. A fost numele nimfei care l-a adoptat pe fiul lui Zeus. Era, de asemenea, un alt mod de a numi Zeita Nemesis

Pentru ea: În greacă înseamnă „vârtej". În mitologia greacă, acesta era numele unui războinic amazonian care a fost ucis de Heracles în timpul căutării centurii lui Hippolyta.

Aglaya: În greacă înseamnă „splendoare, frumusețe". În mitologia greacă a fost una dintre cele trei toleranțe. Acest nume a fost purtat și de un sfânt din secolul al IV-lea din Roma.

Agrona: Nume derivat din cuvântul celtic „agro" care înseamnă „luptă, măcel". Acesta era numele zeiței britanice a războiului și a morții.

Aino: Înseamnă „singurul sau singurul" în finlandeză. În epopeea finlandeză „Kalevala", acesta este numele unei tinere care se îneacă atunci când descoperă că trebuie să se căsătorească cu bătrâna Väinämöinen.

AHA: În mitologia yoruba, Aja este o Orisha, patronă a pădurii, animalele din ea și patronă a vindecătorilor de plante, cărora le-a predat arta.

Afrodita: Denumire cu semnificație necunoscută, posibil de origine feniciană. Afrodita era zeița greacă a iubirii. A fost soția lui Hefest și mama lui Eros și a fost adesea asociată cu mirtul și porumbeii. Grecii i-au legat numele de αφρος (aphros) „spumă", rezultând povestea că ea s-a născut din spuma mării.

Alcipe: Din grecescul Αλκιππη (Alkippe), derivat din αλκη (alke) „forță" și „ιππος (hipopotamus)" cal de mare. Acesta era numele unei fiice a lui Ares în mitologia greacă.

Alcmena: Din grecescul Αλκμηνη (Alkmene), derivat din αλκη (alke) „forță" și μηνη (mene) „lună", deci numele său înseamnă „forța lunii". În mitologia greacă Alcmena era soția lui Host și mama lui Heracles.

Alexandra / Alejandra: Forma feminină a lui Alexandru. În mitologia greacă, a fost un epitet pentru zeița Hera și un nume alternativ pentru Cassandra. A fost numit după soția lui Nicolae al II-lea, ultimul țar al Rusiei.

Althea: De la numele grecesc Αλθαια (Althaia), poate este legat de grecescul αλθος (althos) „vindecare". În mitologia greacă a fost mama lui Meleager.

Amaltea: Din grecescul Αμαλθεια (Amaltheia), derivat din μαλθασσω (malthasso) care înseamnă „a înmuia, a calma". În mitul grecesc era o capră care se ocupa de Zeus în copilăria sa.

Amaterasu: Din mitologia japoneză. În japoneză înseamnă „a străluci deasupra cerului". Acesta era numele zeiței japoneze a soarelui. La un moment dat, familia regală japoneză a revendicat descendența.

Anat: Zeita antică semitică a fertilității și a războiului. Probabil înseamnă „apă de izvor".

Artemis: Zeița greacă a vânătorii, a deșertului, a lunii și a animalelor sălbatice. Este posibil ca numele să provină din cuvântul grecesc αρτεμης (artemes) care înseamnă „sigur".

Nume pentru personaje Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum