Melissa's POV
''Piep... piep... piep.... piep.''
Ik doe mijn ogen op en geef een mep tegen mijn wekker om het te laten stoppen. Ik ga rechtop zitten in bed en kijk een beetje om me heen. Het is eindelijk bijna zomervakantie. Nog maar een weekje. Dan kan ik lekker genieten van de zon en mijn vrije tijd. Ik weet nu al dat ik veel samen met Yvonne ga doen.
''Melis kom je je bed uit? Je moet zo naar school.'' Roept mijn moeder vanaf beneden. Ik zeg niks terug en stap dan met tegenzin uit mijn bed. Ik loop naar mijn kleding kast en pak er een simpel setje kleding uit. Een tanktop met een lihte short en een paar slippers. Het is voor Nederland gewoon echt warm buiten. Ik pak ook een setje ondergoed en kleed me dan om. Ik doe mijn haar ik een warrige knot en poets mijn tanden in de badkamer. Dan loop ik naar beneden en ga aan de keukentafel zitten. Er staat al een bordje klaar met twee sneetjes brood belegd met nutella. Ik eet het rustig op. Als ik mijn bord in de vaatwasser heb gezet gaat de deurbel. Ik kijk op de klok en zie dat het nog helemaal geen tijd is om naar school te gaan. Misschien is het Yvonne niet eens. Ik loop naar de deur en doe open.
''Hey Melis. Ik heb geweldig nieuws.'' Roept ze blij. Ik kijk haar niet begrijpend aan en wenk daat ze door moet praten.
''Ik heb kaartjes gekregen voor het One Direction concert van volgende week en jij mag mee.'' Roept ze. Ik kijk haar met open mond aan en begin dan als een gek te springen en te gillen. Mijn broer Nick komt de trap aflopen en kijkt me raar aan.
''Ik ben gewoon blij oke?'' Zeg ik.
''Ja dat merk ik.'' Zegt hij en loopt dan de woonkamer in.
''ik weet alleen niet of ik van mijn ouders wel mee mag.'' Zeg ik.
''Kom dan gaan we het vragen.'' Zegt Yvonne. Ze duwt me naar de woonkamer.
''Mam, pap, mag ik samen met Yvonne naar het One Direction concert? Ze heeft twee kaartje en wil mij graag meenemen?'' Vraag ik lief.
''Ja hoor. Ga maar met haar mee. Heeft ze je niet gezegd dat ze het al aan ons gevraagd had?'' Vraagt mijn vader verbaasd. Ik kijk Yvonne aan en ze kijkt met een grijns terug. Ik geef haar een dikke knuffel en een kus op haar wang.
''Je bent de beste.'' Zeg ik blij. Mijn dag kan nu al niet meer stuk.
''Kom we moeten gaan anders komen we te laat voor school'.'' Zegt Yvonne.
''Zal ik jullie anders brengen. Dan kom ik jullie vanmiddag ook wel ophalen.'' Zegt Nick.
''Zou je dat willen doen?'' Vraag ik. Hij knikt en ik geef hem een kus op zijn wang. Hij knuffelt me even en dan staat hij op.
''Kom ukkie. Dan gaan we.'' Zegt hij plagend. Ik geef hem een stomp tegen zijn arm en we schieten allebei in de lach.
''Tot vanmiddag.'' Roep ik nog snel voordatik mijn tas uit de gang pak en met Nick en Yvonne de deur uit loop. We stappen in zijn auto en hij rijd de oprit af. ik ben soms echt blij dat Nick al een rijbewijs heeft. Hij bied best vaak aan om me ergens heen te brengen en me op te halen. Ik heb eigenlijk best wel een goede band met hem. ik kan altijd bij hem komen als er iets is en bij hem hetzelfde. Inmiddels zijn we aangekomen bij school en stappen Yvonne en ik uit.
''Dank je Nick. Zou je het redden om om drie uur hier weer te staan?'' Vraag ik. hij knikt.
''Negeer de mensen die je pesten gewoon. Als het te ver gaat meot je gewoon bellen dan kom ik eraan.'' Zegt hij en knipoogt een keer. Dan rijd hij weg en lopen Yvonne en ik de school binnen. We lopen door de gangen en gleijk krijg ik allerlei gemene woorden naar me toe geworpen. Ja inderdaad ik wordt gepest. Ik doe wat Nick me heeft gezegd en probeer het te negeren. Van binnen ga ik kapot, maar van buiten laat ik niks merken. Yvonne daar in tegen wordt niet gepest, maar ze blijft wel altijd bij me en neemt het altijd voor me op. Dat noem ik nou eens echte vriendschap. We lopen naar het wiskunde lokaal en gaan op ons vaste plekje zitten. Helemaal achterin waar niemand ons kan zien.
''Gaat het?'' Vraagt Yvonne. Ik knik. Ze weet dat ik lieg. Dat merkt ze heel snel aan me.
''Melis niet liegen. Ik weet dat je er kapot aan gaat. Je maakt mij niet wijs dat het je niks doet.'' Zegt Yvonne.
''Ja het klopt ik ga er kapot aan. Ik wil niet meer gepest worden. Ik kan het allemaal niet meer aan.'' Zeg ik.
''Zullen we school vandaag anders maar skippen en bij jou thuis een filmpje kijken?'' Stelt ze voor.
''Ja dat lijkt me een goed plan.'' Zeg ik. We wachten tot de les is afgelopen en lopen daarna naar de concierge.
''Hoi Pieter. Ik wil me ziek melden.'' Zeg ik. Yvonne en ik kunnen al heel lang goed met de concierge opschieten. Hij is altijd heel aardig en helpt ons vaak met van alles.
''Ja ik ook. Ik heb gisteren bij haar gegeten en schijnbaar was het niet helemaal goed.'' Zegt Yvonne.
''Ik zal het noteren. Veel beterschap meiden.'' Zegt hij met een knipoog. Ik moet proberen mijn lachen in te houden. Hij weet dat we niet ziek zijn. Hij weet wel dat ik gepest wordt en daarom wel eens naar huis ga. We bedanken Pieter en lopen dan naar ons kluisje. Ik pak mijn jas eruit en wacht tot Yvonne klaar is bij haar kluisje. Dan lopen we samen over het schoolplein en gaan daar op een bankej zitten. Ik pak mijn telefoon en bel Nick op.
Telefoon gesprek tussen Melissa (M) en Nick (N)
N: Hey zussie wat is er?
M: Wil je mij en Yvonne ophalen?
N: Was het weer zover?
M: Ja het was weer zover.
N: Ik kom eraan. Ik ben er in tien minuten.
M: Dank je Nick. Tot zo. love you
N: Geen probleem Melis, love you too.
''Hij is er in tien minuten'' Zeg ik. Yvonne knikt en pat haar telefoon. Ze scrollt een beetje door twitter en kijkt of One Direction nog wat heeft geplaatst. Ze krijgt een hele grote glimlach op haar gezicht en laat me haar telefoon zien. Het is een tweet van Harry
Heeey allemaal, even voor de Nederlandse fans die naar het concert komen volgende week. De dresscode is zomers en Oranje Dus trek iets zomers aan en doe het in het oranje We zien jullie volgende week in Amsterdam. XX H.
''OMG we moeten gaan shoppen voor iets oranje. We kunnen er natuurlijk niet buiten vallen.'' Zegt Yvonne op een Duhh toon. Niet veel later stopt er een auto naast het hek en gaat het raampje naar beneden. Nick komt te voorschijn en we lopen naar hem toe. Ik stap naast hem in en Yvonne gaat achterin zitten.
Op naar huis. Ergens waar ik niet gepest word.
------------------------------------------------------------------
Hier is de proloog van een nieuw boek van mij. Ik had zin om er nog een boek bij te doen dus waarom ook niet. haha
Geniet ervan en laat me weten of het een beetje leuk is.
XXX Melissa
JE LEEST
The Big Suprise
FanfictionMelissa is een meisje van 17. Ze is gek op One Direction. Ze wordt verrast door haar goede vriendin Yvonne. Ze gaan namelijk samen naar het concert van One Direction. Ze staan helemaal vooraan bij het concert en worden opgemerkt door de jongens. De...