Önemli Tavsiyeler

11 3 0
                                    


Basit tanımlar

Belden hissedilen arzudur

Yürekten hissedilen ise sevgi

Hem belden hem yürekten hissedilene aşk denir.

Yüzeysel hissedilen sevgiye hoşlantı denir.

Sevgi tek başına, yoğun ve derinden hissedildiğinde adına şefkat denir.

Hoşlandığınız çiçeği koparırsınız. Sevdiğiniz çiçeği sularsınız.
Çiçeğe şefkat duyuyorsanız onunla yakından ilgilenirsiniz.

İnsanın duygularının temelinindeki düşünceleri bilmesi çok önemlidir.

Zira duygular düşünceleri düşünceler duyguları etkiler.
Sonsuz bir çıkmazda debelenmemek ve çemberi kırabilmek için düşünce ve hisler iyi anlaşılmalıdır.

bedensel ihtiyaçlar, hormonlar ve beyindeki kimyasallar düşünceleri etkiler.
Düşünceler ve alışkanlık halini almış davranışlar bedeni ve zihni etkiler.
Birbirlerini değiştirirler..
Yani sonsuz bir döngü ve batan bir gemi ile baş başa kalırız.
Ama derinlerde bir yerde bir şeylerin yolunda olmadığını söyleyen bir ses vardır biz o sese sağduyu deriz.
O ses görmezlikten gelinir ve baskılanır.
Bu çıkmazları çözmenin tek yolu ayık kalmak gece sessizlikte uyanık olmak ve düşünmektir. Acı çekmekten korktuğunuz için hep geçiştirdiğiniz o korkutucu düşünceleri düşünün. Evet düşünürken acı çekiceksiniz.
Fakat burada bahsedilen düşünce mutsuzluğu arttıran, insanı çıkmaza sokan, baş ağrısı yapan ve saf pişmanlık hissettiren bir düşünce zinciri olmamalıdır.
Yapıcı ve çözüm odaklı yanlışının farkında fakat aşırı suçlayıcılıktan uzak bir düşünce zinciri olmalıdır.

Davranışı o davranışın temelindeki düşünceyi değiştirmeden sonlanddırmak mümkün değilken ne yazık ki bazen düşünceyi de beynin fiziki ve kimyasal yapısını değiştirmeden değiştirebilmek mümkün değildir. Burada yukarıdaki çözüm önerisi uygulanabilirliğini kaybeder.

Eğer durum buysa

Profesyonel destek öneriyorum. O durumu yaşadığım için biliyorum. O şekilde iken yapıcı ve sağlıklı düşünmek çok zordur. Bu durumdaysanız eğer ya düşünmeyin çünkü aklınıza iyi bir şeyler gelmeyebilir ya da bu mutsuzluk geçici ve bu benim suçum değil beynimde birkaç kimyasal eksildiği için böyle hissediyorum diyebilirsiniz. Fakat düşünmeyin derken kendinizi unutmak için sonradan pişman olacağınız şeyler yapmamanız çok önemli kendinize dikkat edin hep değerlisiniz o an öyle hissetseniz de hissetmeseniz de.

Meşguliyet en iyi tedavi yöntemidir. Abartı gelebilir ama
öyle alışkanlıklar edinin ki (bu size uzun vadede yararlı bir alışkanlık olmalı, soru çözmek, dil öğrenmek, programlama öğrenmek, kitap okumak, yürüyüş yapmak vb.. ) en kötü zamanınızda bile yararlı hobimiz veya yararlı alışkanlığınız sizi hayata bağlasın anneniz veya babanız vefat etse bile o gün yapacağınız birkaç rutin olsun çamaşır yıkamak bulaşık yıkamak yer silmek bile bir şey ifade eder. Acı ile baş etmeyi kolaylaştırır kendinizi illaki unutmamız gerekiyorsa yararlı alışkanlıklarda unutun.

Hayatta bütün üzüntüler ve mutluluklar geçicidir dünyada yalnızca ölüm bakidir.

Dürüstlük insana zor gelir fakat karşıdaki dinlemeye hazırsa içini açması hissettiklerini anlatması sonucu ne olucaksa olsun içine atmasından iyidir. "Beni bu konuda bu şekilde davranarak çok üzdün "demek insanın gururuna bazen zor gelebilir ve burada bahsedilen iç dökmek öfkeyle karıştırılmamalıdır.

Ayrıca çok önemli olan karşıdakinin kişiliğidir sizi dinlemeye yanaşmayıp görmezden gelebilir. Öfke dönemini atlatamamış ve hazır olmayabilir. hakaret edebilir. Böyle davranan veya davranacağını düşündüğünüz insanlara içinizi dökmeye çalışmayın bekleyin veya vazgeçin karşıdakine içini dökmek bir yandan da ona verilen değeri ifade eder. Geri kazanma isteği ve ne kadar kötü ve acımasız davrandığını ona belli etmek için yapılan bir tür sakin sitem olabilir.
Sadece açıklamanızın size iyi geleceğinden ve karşıdakinin buna layık olduğundan emin olun.

Özür dilemenizden sonra size aynı soğukluk ve düşmanlıkla bakan kişiyle veya kişilerle iş bitmiştir. İkinci kez özür dileyip yalvarmayın ilişkiyi kesin.

İnsanların bazısı araları bozulduğunda karşıdaki kişiyi diğer insanlara kötüleyerek kendini rahatlatmaya ve kızgınlığım yatıştırmaya çalışır bu aşağılık bir davranıştır. Aynı zamanda çaresizliktir. Bu davranış biçimi insanların size karşı bir önyargı oluşturmasını sağlayabilir. Yalnızca akıllı insanlar şunu farkedecektir ki eski dostun veya aşığın arkasından atıp tutmak veya söyledikleri doğru bile olsa ayıbını ortaya dökmek karaktersizliğin göstergesidir. Böyle insanlar sıkı dost olarak tercih edilmezler çünkü aynı şeyin yeni dostla yaşanıp yaşanmayacağı bilinemez. onları tercih eden insanlar da yüzelsel ilişki insanlarıdır. Size ikinizi sorduklarında " konuşursam kötü konuşurum onun hakkında kötü konuşmak istemiyorum" demeniz veya "ben hatamı farkındayım o da farketse güzel olur sonuçta bir ilişki bozulduysa bu sadece bir kişinin yanlışı olamaz" diyebilirsiniz. Ancak size bir arkadaşınız veya sevgilinizle ilgili ne olduğunu soran kişiye "boşver" deyip geçiştirmeyin. Size bu soruyu sorabilecek kişi sizin kendinize yaklaşmasına izin verdiğiniz, yakın biri sayılır onu kendinizden uzaklaştırmayın. Ayrıca kendinizi kibarca ifade etmeniz size iyi bir dönüt verir.

Kendinizi ifade etme fırsatını kaçırmayın her zaman gelmez

Üzülmek ve ağlamak utanılacak bir şey değildir. Sizi o halde görüp nasıl olduğunuzu soran biri gerçekten merak edip sizinle yakınlaşmak istiyor olabilir veya sadece basit bir nezaket gösterisi yapıyordur hangisi olduğundan emin olamayabilirsiniz. Nazikçe cevaplayın "ben iyiyim bişey yok" diyerek veya "boşver "diyerek duygularınızı kapatmayın insanlar bunu aranıza duvar örmüşsünüz gibi algılarlar. Aslında zayıflık ağladığını saklamak ve utanmaktır. Siz sadece utançtan veya zayıf görünmemek için hislerinizi baskılayarak yüzeysel cevaplar verdiğinizde potansiyel bir dost kaybedebilirsiniz. "biraz kötüyüm ama şimdi konuşmak istemiyorum" diyebilirsiniz "ilgilendiğin için sağol ama şu an yalnız kalmak istiyorum" diyebilirsiniz olayı anlatabilirsiniz. Geçiştirirken bile nazikçe geçiştirmeniz sizin oldukça yararınızadır.

İnsanların Ne zaman ne hissettiğini anlaması doğru kararlar verebilmesini sağlar.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 14, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Sevgi ve Samimiyet , Düşünce Ve TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin