Bonjour!
Určitě jste si všimli jednoho trendu - každý má najednou knihu grafiky, ukazují své covery a nabízejí své služby lidem grafikou nepolíbených. Na tom dle mého názoru není nic špatného - sama knihu grafiky mám. Ale přijde mi špatné nabízet své služby, pokud tvoříte cover stylem obrázek a text = cover.
Vlastně mi nepřijde špatné mít vlastní grafickou knihu, ani představovat vlastní covery. Ale přijde mi špatné nabízet covery, pokud grafiku děláte chvilku a častokrát nevíte co znamená font.
Pojďme se na to podívat z širší perspektivy. Na Wattpadu je mnoho grafiků, kteří dělají kvalitní covery, premades, a obecně grafiku (teď se mi nechtějí vypisovat, na konci kapitoly je budete mít), a vedle nich se postaví nějaký rádoby grafik, který právě zjistil, jak ořezat fotku.
Já se častokrát cítím docela špatně, když vidím, jací lidé nabízí covery, a jaká je jejich kvalita. Je mi z toho do pláče.
Přijde mi to nefér (ano Severusi, život není fér). Častokrát tyto grafici mají více "zákazníků" než skuteční grafici (o přečteních a hvězdičkách nemluvím).
A proč o tom s vámi dnes chci mluvit? Protože si myslím, že to stojí za zmínku. Na Wattpadu existují profily, které bojují proti příběhovým trollům, a obecně špatným příběhům. Tak proč bychom si nemohli tato upřímně popovídat o grafice?
Ráda bych slyšela váš názor, co si myslíte o těchto rádoby graficích.
Ale Johanko, vždyť tě to nějak neomezuje! Proč to vůbec vytahuješ?
No, úplně mě to neomezuje, ale vadí mi to. Je to stejné jako s příběhy. Ze začátku jsme si myslela, že čtený příběh = dobrý příběh. A stejný pohled jsem měla na grafiku. To ale, jak všichni víme, není pravda.
Přijde mi nespravedlivé, pokud grafik, který nabízí rádoby covery špatné kvality má tisíce přečtení, hvězdiček, zatímco kvalitní grafik se často raduje za každou objednávku.
Ale Johanko! Nebuď zlá. Pokud jim dáš nějaký tip co zlepšit, určitě to zlepší a budou z nich dobří grafici!
Seš nějaká naivní, ne? A kdo vůbec jsi? Jo aha, ty jsi můj vnitřní hlas. Tak to jsem pěkná naivka xd.
Tak či onak, abych odpověděla na otázku svého vnitřního já, doopravdy se nezlepší. Což je o to horší. Uvedu jeden příklad - nedávno jsem si prohlížela covery od RavenclawEllie, a podívala se na poslední cover. Řekla jsem, že cesta moc křičí, že je nekontrastní. A co mi Ellie odpověděla? Že děkuje za názor, a že to příště poupraví. Jenže takovýchto lidí, kteří dokážou reagovat slušně a kultivovaně za kritiku je málo. Ano, i pro mě je kolikrát těžké zkousnout kritiku, ale tak to je.
Mnohokrát jsem těmto rádoby grafikům psala, že dle mého názoru jsou různé covery špatné. Ale neřekla jsem jim, že jsou špatné a ať se jdou zahrabat protože jsou potrati. Řekla jsem jim, že je cover špatný, ale také jsem jim řekla, co se mi ani coveru líbí a co zlepšit. A co byla jejich reakce? Běž do pr*ele, ty kur*o zasr*aná. Ano správně. Tohle byla jejich velice kultivovaná odpověď.
Ale Johanko!
No co zase?
K čemu to je? Ponižuješ tady nejmenovanou skupinu, a říkáš, že její grafika je špatná!
Tak za prvé, nikoho neponižuji. Pouze poukazuji na problém, který tito rádoby grafici jsou. Neříkám, že mají obecně špatnou grafiku. Určitě mají ve své sbírce pár povedených kousků. Mimochodem, ty můj vnitřní hlase, odbočil jsi od tématu. Že by ti došli argumenty?
No dovol! To že jednou odbočím od tématu neznamená, že nemám argumenty. Co s tím můžu dělat?
No, a tady je ten háček. Nic. Krom upřímné kritiky, za který většinou dostaneš nemístnou odpověď, nemůžeš dělat nic. To je na tom právě to nejhorší.
Aha... No, to mě mrzí. Tak, Johanko, můžeš nějak shrnout dnešní sezení u psychologa?
Počkat co? Já jsem u psychologa?
Ano, poslali tě sem tvoji rodiče, když si že spaní začala vykřikovat ,,Zabila jsem Edisona".
Aha...
Johanko, já chci to shrnutí. Nebo ti došli argumenty?
Ne, nedošli. Dobře, jde se na věc. Jak tedy shrnu dnešní sezení? Rádoby grafici jsou ti, jejichž grafika není nijak zářná a nabízejí své služby ostatním. Dle mého názoru je to problém - jsou to něco jako desetileté holčičky píšící sex scény do Teen fikcí. A jakožto zkušený grafik (ne, nepovažuji se za zkušeného grafika) často pláču z toho, jak vypadá wattpad grafická scéna. Jak už jsme říkala - ne vždy čtená grafika = dobrá grafika.
Dobře, psycholožka Mudr. Vnitřní hlas končí toto sezení a ukončuje tvojí terapii.
Danke schön, je to vážně úžasný. Jsem z toho vedle jak ta jedle.
Co, nebo kdo jsou to tedy rádoby grafici?
Jsou to grafici, jejichž grafika je teprve v začátcích - to není vůbec špatné - ale už nabízí grafické služby.
Proč je to problém?
To se hrozně těžko vysvětluje. Špatné je an tom to, že je často provozují malé děti, které si myslí, že jejich grafika je ✨top strop✨ a nedokáží přijmout kritiku. To znamená, že nemohou svojí grafiku zlepšit.
Navíc pokud přijde nějaké malé dítě na Wattpad, a všimne si, že nějaká Anička provozuje grafiku, řekne, že ona taky. No, a pak vznikají asi takovéto grafické skvosty:
Taky jste z toho odvázaní?
Doufám, že jste si něco odnesli. Pokud se mnou nesouhlasíte, je to úplně v pořádku! Každý máme na věc názor, a nemusíme jako ovečky se vším souhlasit!
Tu jsou kvalitní grafici, které jsme byla líná včera označit:
gaudete_mensis
KassandraQuinseberry
MochiElise
RavenclawEllie
art3mis_black
Pauli_Black
Skupina _roka_graphics_
Dívčiny z Wizards_Team
A ElenStr (akorát, pokud se nepletu, Elen dělá jen bannery. Ale nejsem si tím na sto procent jistá)A mnohem, mnohem více :D
Johypotterhead ❤️
ČTEŠ
Caleum |Graphic Portfolio|
De Todostav: OPEN/ OTEVŘENO Hledáte nějaké covery? Nebo se chcete pouze inspirovat? Má grafická kniha nabízí obojí (tedy myslím), neváhejte tedy, a přijďte! Kniha bude samozřejmě sloužit i jako grafické portfolio, ve kterém budu zveřejňovat svojí tvorbu...