Soru: Çarmıhı kim taşıdı?

120 2 4
                                    

CEVAP: İsa

Askerler İsa'yı alıp götürdüler. İsa çarmıhını kendisi taşıyıp Kafatası –İbranice'de Golgota– denilen yere çıktı. (Yuhanna 19: 17)

CEVAP: Simun adında Kireneli bir adam

Kırdan gelmekte olan Simun adında Kireneli bir adam oradan geçiyordu. İskender ve Rufus'un babası olan bu adama İsa'nın çarmıhını zorla taşıttılar. (Markos 15: 21)

Dışarı çıktıklarında Simun adında Kireneli bir adama rastladılar. İsa'nın çarmıhını ona zorla taşıttılar. (Matta 27: 32)

Askerler İsa'yı götürürken, kırdan gelmekte olan Simun adında Kireneli bir adamı yakaladılar, çarmıhı sırtına yükleyip İsa'nın arkasından yürüttüler. (Luka 23: 26)

---

"İnsanlar Kutsal Ruh tarafından yöneltilerek Tanrı'nın sözlerini ilettiler. (2. Petrus 1:21)"
Tanrı; Markos, Matta ve Luka'ya başka, Yuhanna'ya başka neden söyler???

İslam'ı kabul ettiğinizde Hz.İsa'yı kaybetmeyeceksiniz,
sadece onun hakkında çelişki içermeyen gerçekleri öğrenirsiniz.

Oysa onlar İsa'yı ne öldürdüler ne de çarmıha gerdiler. Ama öldürülen kişi onlara öyle gösterildi. Onun hakkında görüş ayrılığına düşenler, bundan dolayı tam kararsızlık içindedirler. Onların bu konuda zanna uyma dışında bilgileri yoktur. Ve onu kesinlikle öldürmediler.

- Nisa Suresi, 157.ayet -

Kutsal Kitap'daki, Yeni Ahit'teki, İncil'deki ÇelişkilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin