البارت الخامس

755 20 9
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم.
زهب روهان وحياة الى المحامى الذى قام بعقد القران .
ظلت حياة صامتة طوال الطريق لم تتفوة بحرف .
نظر لها روهان ثم اكمل طريقة لم تفق حياة من دوامة افكارها الا عندما أحست بتوقف السيارة .
نظرت حولها بأستغراب ثم نظرت لة ومازالت صامتة.
روهان بسخرية / اكيد مش هسيب مراتى تقعد فى بيت ايجار وانا عندى الهلومة دى كلها . ثم تركها وهبط من السيارة نزلت حياة ورائة لتتفاجئ بجمال هذا القصر نعم قصر مثل قصور دزنى اقسمت انها لكانت من اسعد بنات حواء لو اختلفت الظروف فقط.
دلفت حياة معة الى الداخل لتجد الجد يجلس فى بهو القصر ويفكر فى شئ ما.
زهبت حياة لة ثم قالت بأبتسامة / بتفكر فى اية يا راجل ياطيب .
نظر لمصدر الصوت ثم ابتسم بسعادة وحدث بمناغشة / فيكى ياقمر.
ضحكت حياة ضحكة رنت فى ارجاء القصر مما جعل روهان يغضب بشدة / بتبكش عليا صح.
ابتسم الجد ثم نظر الى روهان نظرة فهمها .
روهان بصرامة وهو ينادى على احد / نيرة نيييرة.
جائت نيرة بسرعة / نعم يا استاذ روهان.
روهان /خدى الهانم طلعيها اوضتى.
استغرب الجد بشدة ولكن لم يتحدث .
اخذت نيرة حياة ثم صعدوا للاعلى .
الجد / ممكن تفهمنى البيحصل.
اخبر روهان جدة بأنة يحبها وتزوج منها بسبب ظروف والدتها نظر لة الجد نظرة توحى انة لم يصدق حرفآ مما حكى ولكنة استشعر فى صوتة مدى حبة لحياة فصمت ولم يعلق.
صعدت حياة ودخلت غرفة روهان لتجدغرفة واسعة للغاية مقسمة لثلاث اجزاء جزء يوجد بة سرير كبير ودولاب وجزء يوجد بة الحمام وجزء يوجد بة حمام سباحة خاص بالغرفة.
حياة بدهشة/ احية دا اوضتة قد بيتنا كلة
دلفت الى الحمام لتجد حمام كبير للغاية لم تعلق وقامت بأخذ شاور وانتهت.
حياة بصدمة وهى تسب نفسها / يخربيت الربط الجموسة وسابنى نسيت اجيب هدوم اخرج ازاى دلوقتى.
ثم قامت بلف نفسها بالمنشفة وفتحت الباب فتحة صغيرة لم تجد احد.
حياة وهى تحاول اقناع نفسها انة لن يأتى فى هذا الوقت / هخرج بسرعة من هدومة وارجع .
خرجت حياة من الحمام ولم تكد تتقدم خطوة من غرفة الملابس لتجد الباب يفتح بعنف..
كان روهان يتقدم من غرفتة وهو ينوى معاقبتها لامساكها يد الطبيب فتح الباب بعنف ليتسمر مكانة حيث وجد حياة تقف بصدمة وتغطى نفسها بمنشفة عريضة .
صرخت حياة وجائت تركض لتعود الى الحمام وهوووب انزلقت رجليها ووقعت فى الارض .
حياة بصراخ / اةةةةةةةة جالى تخلف .
ضحك روهان بشدة على مظهرها وجاء ليقترب منها لمساعدتها ولكنها عندما وجدتة يقترب منها فرت هاربة الى الحمام .
اخذ روهان يضحك بشدة ثم زهب إلى غرفة الملابس وجلب لها ترينج من ملابسة ودق على الباب.
روهان / حياة افتحى .
حياة بغضب / افتح اية يا منحرف يا قليل الادب.
روهان بغضب حاول التحكم بة / افتحى خدى هدوم.
قامت حياة بفتح الباب جزء صغير لتاخذ الملابس ولكنة قام بسحبها من يدها ودفعها بقوة للحائط .
روهان بغضب وهو يقترب منها / قولتلك قبل كدا لسانك ميطولش ومتتعديش حدودك وبرضوا مصرة تعصبينى ثم رفع يدها الممسكة بالمنشفة فوق رأسها وضغط عليها /اخر مرة لسانك يطول والا هقصهولك .
ثم ابتتد سريعا قبل ان يفقد اعصابة ووضع الملابس فى يدها وتركها وزهب الى السرير.
اخذت حياة الملابس وركضت الى الحمام وبعد دقائق خرجت حياة بمظهر جزاب نظر روهان لها لتتحول عيناة الى اللون الازرق الداكن فكانت ترتدى تيشرت الترنج فقط وكان يصل الى ركبتها وشعرها الطويل المبتل الذى يصل بعد ظهرها .
روهان ببلاهه / ايةدة .
حياة بخجل / البنطلون واسع اوى معرفتش البسة .
ثم اكملت بغضب / وبعدين انت طويل كدا لية البلوزة عليا عاملة زى الفوستان.
ضحك روهان بشدة عليها / يعنى ميمشيش معاكى انوا تيشرت تؤ تؤ بلوزة .
حياة بغضب /متعلقش على كلامى لو سمحت .
روهان بسخرية / ولو مسمعتش الكلام يعنى هتعملى اية هتعيطى صح.
ثم قام ووقف امامها فظهر فرق الطول الواضح .
اخذت حياة تتلفت يمينآ ويسارآ ولم تجد شئ تقذفة بة فقامت بدفعة بغيظ فأختل توازنها ليسقط على الفراش وهى فوقة.
اخذ روهان ينظر فى عينيها لوقت لم يعرف عددة ربمما ثوانى او بعض دقائق .
ولكن بدون مبرر تزكر تالا وخيانتها لة  لتتحول عينية الى اللون الازرق الداكن وقام بجزبها من شعرها بقوة.
حياة بصراخ / اةةةةةةةةة روهااااااااااااان.
روهان بغضب شديد وعيون حمراء مثل الجمر / بعتينى علشان الفوس صح .
ثم قام بدفعها للحائط ولم يفق الا عندما وجدها ملقاة ارضآ  والارض حولها بركة من الدماء .
روهان/,..........................
______________________.
هبطت الطائرة معلنة وصولها الى ارض الوطن .
شريف بفرحة / ياااااة الواحد بقالوا فترة منزلش مصر.
اسر بضحك / اة ما انت اتعودت على مزز امريكا اية الينزلك لنكد النسوان هنا.
شريف بضحك / ولو ولو ياعم الواحدة منهم تلاقيها عملالك على الغداء سلطة انما هنا فى مصر الست المصرية تلاقيها رزعتك حلة محشي ونص فرخة تربيلك كرشك فى يومين.
اسر بضحك / طب يلا يا اخويا بدل ما روهان يجى يرزعنا احنا الاتنين شلوطين يجيبولنا ارتجاج.
شريف بتزكر/لا روح انت وانا هعمل كام مشوار وبعد كدا هروح ارتاح شوية.
اسر / خلاص ماشي بس هنتجمع بليل.
شريف/ ان شاء الله.
ركب شريف سيارتة  وقادها ولكنة وقف على صوت صرخات فتاة .
نزل شريف من سيارتة ليجد فتاة تركض وتبكى بشدة وخلفها اربع شبان لا بل اربع تيران يحاولون الاعتداء عليها.
وقعت الفتاة ارضا وكاد احد منهم يتقدم منها بيدة ليجد من يحكم عليها بشدة وفى اقل من ثوانى كان مطروح ارضا نعم فمن هم ليقفوا امام الاول فى ملاعبة البوكس .
تقدم شريف من الفتاة ليتفاجئ من مظهرها يا الله ما هذة الفتاة اهى حقيقة ام هو فقط يتخيل فقد كانت هذة الفتاة ذات شعر نارى طويل للغاية حتى نة كان يلامس ركبتيها وعينيها ذات لون اخضر مثل الخضرة وبشرتها بيضاء مثل الثلج انبهر بها بشدة .
ولكن فاق على ارتفاع صوت شهقاتها شريف / انت. مين وبيجروا وراكى لية .
البنت ببكاء / ا... انا اسمى حور.
شريف / طب مين دول وبيجروا وراكى لية .
حور ببكاء / انا تربية ملاجئ يابية وبيسرحونى فى الاشارات ولما روحت ادور على شغل فى بيوت عرفوا وكانوا عايزين يقتلونى علشان عارفة معلومات عنهم بالله عليك يابية تشغلنى اى حاجة انى بعرف اغسل واطبخ واكنس بالله عليك.
شريف بأبتسامة /خلاص بطلى عياط انا لسة جاى من سفر ومحتاج حد يساعد دادة رحمة فى تنضيف الڤيلة تيجى تشتغلى عندى.
حور ببسمة ولهفه / موافقة طبعا يابية .
ابتسم لها ثم اخذها وغادر الى فيلتة .
اشار لها شريف على غرفة / دى هتبقى اوضتك.
حور ببسمة / شكرا ثم زهبت الى غرفتها.
دخلت الى غرفتها ثم ابتسمت بشدة / كدا تمام اوى نهايتكم قربت .
___________________________.
عند رامى زهب الى عملة ( ملحوظة رامى يبقى اخو روهان شغال دكتور نفسي وبيروح الشركة مع روهان ).
روهان / فيروز دخلى اول مريض.
كان ينظر فى بعض الاوراق ليجد صوت همس يطلب الدخلول رفع رأسة ونظر لها وسمح لها بالدخول ولكن شعر انة رائها من قبل  .
دخلت هذة الفتاة وجلست نظر لها فكانت فتاة قصيرة القامة تقديرا (١٥٥سم)  تتمسك بعروسة فى يدها عيناها ملونين باللون الرمادى وترتدى حجاب ابرز جمالها وشفاهها باللون الاحمر الطبيعى .
رامى بأبتسامة / اسمك اية.
الفتاة بتهتهه/ اس.. مى رو....روان.
رامى / عندك كام سنة.
روان / تسع....تاشر.
نظر لها بأستغراب فما الشئ الذى يدفع فتاة بهذا السن الصغير للجوء لطبيب نفسي ولكن لم يعلق.
رامىبأبتسامة /ممكن تحكيلى شوية عنك.
روان وهى تتمسك بالعروسة/ س. سارة عمو عا..يز اقو.لة بصى ان.انا حكيلوا.مااا..ماشي.
رامى بصى احكيلى مين مضايقك.
روان وقد لوت فمها وعلى وشك البكاء/باا.بى .
رامى/بصى احكى من غير عياط علشان اجبلك شوكلت.
روان / با.بى مش بيحب رو..روان.
هو بيشت..غل بس وبيخلى كوث...كوثر الشريرة تاخد لع....لعبى.
رامى/كوثر مين.
اخذت روان تتلفت يمين ويسار كأن احدا يراقبها /كوثر النوتى تب...تبقى مرات بابى.
ثم اخذت تبكى وتنظر حولها بخوف قام رامى بالتوجهه لها لتهدئتها ولكنها فزعت بشدة واخذت تدفع بة / لا ا... ابعد انت هتضر...بنى زى عا...دل ابن كو..ثر علشاا....ن ابو..سك ..
واخذت تدفع بة الى ان احتضنها بقوة واخذ يهدئ بها الى ان هدئت.
قام رامى بأخراجها من حضنة ثم نظر لها وعدل من حجابها ومسح دموعها.
رامى بحزن على حالها/ اية رأيك نبقا صحاب .
روان ببكاء /تؤتؤ انت هتضرب..هتضربنى.
رامى بأبتسامة /, لا وعد مش هضربك.ثم مد يدة لها .
نبقى اصحاب.
نظرت لة روان بتردد ثم قامت بمصافحتة .
انتهت جلسة العلاج النفسي ثم غادرت روان على وعد بالمجئ الاسبوع القادم .
شرد رامى قليلا ولكن سرعان ما جحظت عيناة عندما تزكر من هى.
_____'''
كدا البارت خلص ياترىاية الحصل لحياة .
مين حور دى وى عايزة تخلص من مين.
اية حكاية روان وتبقى مين ورامى افتكر اية .
كلوا هنعرفة البارت الجاى

حب مشروط حيث تعيش القصص. اكتشف الآن