Teknolojinin insana verdiği zarar peki? Hepimiz telefonlara o kadar bağlandık ki 1 2 saat uzak kalınca mutsuz oluyoruz. Peki bu cihazlara bizi bağımlı hale getiren şey ne? Uygulamalar arası seyahat ediyoruz adeta. Dışarı çıkıp, 10 dakika yürüyemiyoruz. Güneş görmüyor yüzümüz. Bu Pandemi döneminden önce de böyleydi. Teknolojinin gelişmesi güze bir şey evet, ama biz bu gelişmeyi kendimize kötülük olarak kullanıyoruz. Yapmamız gereken sorumlulukları bir kenara atıp o uygulamalar arası seyahati tercih ediyoruz. Dikkatler dağınık, odaklanma problemleri yaşıyoruz. Küçücük çocukların elinde kendilerine ait telefonlar, kafasını kaldırmıyorlar. Ailesi daha küçük yaştan alıştırıyor maalesef. Sonra büyüyüp okula başlayınca çocuğu suçluyorlar dersleri kötü diye. Çocuklarda arıyorlar suçu. Ama burada suçu olan tek şey aile, çocuk değil.
Doğaya verdiğimiz zarar... Yediklerini içtiklerini çöp yerine sokaklara atan insanlar mı dersin yoksa geri dönüşüme atılması gereken şeyleri çöpe atanlar mı? Bu insanlar ve dikkatsizlikleri yüzünden binlerce hayvan ölüyor, soyu tükeniyor. Bilinçsiz, dikkatsiz ve bilgisiz insanlar yüzünden, bize hiçbir zararı olmayan canlar katlediliyor. Ağaçlar kesiliyor yerine çok büyük yapıtlar koyuluyor. Ağaçlar kesiliyor ve biz o kesilen ağaçları bencilliğimizden dolayı sadece kendimizi düşünerek kullanıyoruz. Diğer canlıları düşünmeden..
Bir çoğumuz şunun farkında değil; doğa yok ise bizde yokuz.
Bugün yeteneklerimiz köreliyo'
İçimizi ele geçiriyo' stres ve kaygı
Hafızamız balık gibi, dikkatimiz dağınık, etkileşimler anlık
Telefonsuz yön bile bulamıyoruz artıkTürümüz yaşamış en sinsi hayvan
Ediyoruz tüm kıtaları istila, bak
Hepsine dikiyoruz beton, pis binalar
İstiyoruz her şeyi alt etmek, yıkmak, en üste varmak
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Küçük Kara Kutular
Phi Hư CấuŞanışer seven ve bana destek, moral veren bütün arkadaşlarıma... <3