part 1

86 26 32
                                    

فِغرفه جميلة تُعبر عَن جمال ورقة صحبتها .. فُتِح باب الغرفة لتدخل امرأه جميلة تنظر إلى ملاكا النائم .. ثم تتجه نحو النافذة لتفتحها سامحة لأشعة الشمس ان تداعب جفون ابنتها...

ملاك بينما تفتح عيناها -صباح الخير يا احلى واجمل سوسو في الدنيا

إقتربت الام من إبنتها ووقبلتها -صباح النور يا بكاشه

فركت ملاك عيناها ثم ناظرت والدتها -ماما ممكن اطلب طلب نونو خالص

الام - ها اخلصي عايزه كام

ملاك بابتسامة بسيطة - والله إللي تجبيه انتِ وذوقك

إستقامت من على السرير و رتبته ثم ذهبت الى الحمام لتقوم بروتنه الصباحي .

بعد دقائق ارتدت ملابسها وصلت فرضها وبعد إنتهائها عقدت شعرها على شكل كعكة وبدت جميلة

نزلت ملاك وهي تتأفأف بسبب تواجد اخاها مصطفى الذي دائماً يعلق على ملابسها مع ان ملابسها واسعه .

ملاك -صباح الخير يا بابا صباح الخير يا مصطفى.

قبلة والدها وجلست على الطاولة وهي تنتظر تعليقات اخوها لها كالعادة.

مصطفى -خرجه النهارده يا ملاك .

ملاك بينما تبتلع الطعام- هروح اصور ورق في المكتبة مع نور صحبتي... تحب ابعتلك لوكيشن لمكاني كل ساعة زي كل يوم.

كاد مصطفى ان يرد عليها ليوقفه والدها بنظره منه

الاب - ملاك انا عارف ان اخوكي مزودها حبتين بس اديكي شايفة كل يوم نسمع عن حالات اختطاف وسرقه وحاجات تانية أفزع .. ولازم تعرفي أنه بيعمل كده عشان مصلحتك مش فرض سيطرة ولا حاجه.

ملاك وهي تنظر لأخيها - شوفت ، شوفت يا مصطفى فرق الكلام والأسلوب بيفرق قد ايه ...لو طلبت مني اي حاجه من غير نرفزه ولا صوت عالي انا هنفذها على طول ومن غير نقاش.

تنهد مصطفى- اعذريني انا بحبك وبخاف عليكي حاسس ان في حاجه هتفرقنا مش عارف ليه لو اطول افضل جانبك طول اليوم حتى وقت النوم مش هتاخر.

نهضت ملاك وارتمت فِحضن اخيها - يا خراشي على الكلام الجميل ..دا انا طلعت غالي اوي وانا معرفش وانا كمان بحبك

  جلست على قدمه وقبلته.

مصطفى وهو ينتظرها تنهض عنه ولكنها تعلقت في رقبته ولم تنهض وكأنها تدفن نفسها في احضان أخيها ..

دموع الملاك حيث تعيش القصص. اكتشف الآن