Lisa en Nicci zijn klaar met hun les en gaan de paarden afzadelen en naverzorgen. Milan komt intussen voor zijn doen rustig aan lopen. HA DAMES zegt hij met z'n met zijn zware en harde stem. hoi zeggen Nicci en Lisa in koor. JA HALLO DAMES IK HEB EEN VAN JULLIE NODIG HET LIEFST NICCI. uhm waarvoor? zei Nicci. ooh ja zou je de manege pony stallen voor mij ut willen mesten vroeg Milan. uhm hoezo dan? vroeg Nicci. OMDAT IK NOG WAT ZAKEN MOET REGELEN VOOR DE MANEGE!! oke zei Nicci en ze liepen weer verder met de pony's. nou wat heeft ie nou weer te doen voor de manege? vroeg Nicci. ja hij heeft wel vaak ''belangrijke'' dingen te doen he? zei Lisa maar er zijn veel mensen die hier rijden het is ten slotte een 4 sterren fnrs manege. zei Lisa. ja dat klopt wel maar alsnog hij laat mij de stallen uitmesten terwijl Daan hier de stalhulp is zei Nicci. weetje wat ik ga aan Carolien vragen waar Daan is dan moet jij maar beginnen aan de stallen helaas misschien kan je Dora wat later doen? vroeg Lisa. ja dat klopt maar als je Daan ziet vraag je hem t dan.
inmiddels hebben de meiden de paarden afgezadeld en verzorgd. Nicci is bezig met de stallen en Lisa wou net gaan rijden met Mandone toen Daan in de bak stond. Daan ziet Lisa en zegt niets maar bloost wel Daan is natuurlijk hartstikke verliefd op Lisa. hoi zei Lisa waarom doe jij de stallen niet mesten voor Milan? uhm ja ik was het vergeten en wil liever naar jou rijkunsten kijken zei Daan. uhm oke zei Lisa das heel leuk maar ga maar Nicci helpen met de stallen. uhm oke als jij het zegt zei Daan.
------------------------------------------------------------------------------------
het is de volgende dag en vandaag gaat alleen Nicci maar naar de manege want Lisa kon niet. het is 7 uur in de ochtend en ze werd wakker zomaar. en toen bedacht ze zich dat ze vandaag springles had met Rose ze had er heel veel zin in maar vind het toch ook spannend gelukkig is Klaartje een hele leuke instructrice, en ook heel geduldig. Nicci gaat naar beneden en haar vader zit al op de bank. hoii pap wat doe jij hier al zo vroeg. ooh hey schatje, ja ik wou nog even voetbal terug kijken van gister dat vind mama niets aan dus doe ik het het nu. zei haar vader. ooh oke ik ga even ontbijt klaar maken pap. ooh nee dat hoeft niet schat dat heb ik al gedaan voor jou. ECHT bedankt pap zo kan ik lekker optijd naar de manege gaan, en kan ik Rose lekker lang poetsen. haar vader zei: ooh ja ik hoorde van mama dat je vandaag weer springles hebt met Rose, wat leuk ik wil wel een keer mee komen kijken hoe goed je nu al kan rijden. haha pap! dat hoeft niet hoor moet je een keer naar Lisa kijken die kan pas goed rijden zei Nicci. oke nou dan ga ik een keer mee wanneer jullie samen les hebben. ookeee is goed pap. ik ga nu ontbijten zei Nicci. een uur later was ze helemaal klaar om te gaan het was inmiddels 8 uur. ooh huh het is pas 8 uur zei Nicci. ooh nou dan ga ik nog effe tv kijken zei ze. het was 9 uur en ze fietste naar de manege ze had om 10 uur les dus kan Rose lekker lang poetsen.
heeey Daan zei Nicci. Daan zei hey terug en zei sorry omdat hij haar gister in de steek liet. oke het maakt allemaal niet uit zei Nicci, maar ik moet nu ect naar Rose ik heb zo springles in de springtuin dus dan moeten we nog de hele manege over en die is groot!! Daan zei oke succes. DANKJE riep Nicci nog snel. haha wat een spontane jonge is het ook dacht ze in haar hoofd. toen ze op weg was naar de pony stal waar haar pony Rose stond zeg ze Klaartje, Carolien en Milan zitten aan een van de tafels in de kantine. ze keek even naar hun en kreeg gelijk een vieze blik van Milan dus ze liep weer verder en genoot van de zon die op haar hooft scheen.
heeey Rose wat fijn om je weer te zien! zei Nicci. ik ga jou even lekker poetsen en dan gaan we springen zei Nicci op een schattig piepstemmetje. toen Nicci met de rosborstel op haar schoft borstelde genoot Rose helemaal ze poetste nog lang door. oooh shit zei Nicci ik moet over een kwartier in de les zitten, nou Rosieposie ik ga jou even lekker opzadelen.
een kwartier later kwam ze precies optijd in de les van Klaartje ze had wel privé springles omdat ze het nog spannend vond om te springen maar het gaat steeds beter.
haalloo Nicci, heb je een beetje zin in deze les? Nicci antwoorde: ja heel erg ik begin het steeds minder spannend te vinden. gelukkig maar zei Klaartje. ze waren al een kleine tien minuutjes aan het instappen toen Carolien en Milan langs de springtuin kwamen te staan en met elkaar aan het over leggen waren. Klaartje zei: Nicci je mag nu met een drafje over dat kruisje gaan. alleen dat kruisje stond dicht bij de bakrand waar Carolien en Milan stonden. Nicci was al een beetje zenuwachtig omdat er nu heel goed meegekeken kon worden, maar ze deed het alsnog en Rose schrok van het zweepje wat Milan vast had. want Rose haat zweepjes, omdat ze er vaak mee geslagen werd in de manege lessen. Nicci zei tegen haar pony: kom op Rosie je kan het wel let niet op dat zweepje. maar toch lette Rose op het zweepje en schrok heel erg, ze bokte de hele bak door en uiteindelijk viel Nicci eraf en moest zelf eigenlijk best lachen. alleen Klaartje was best wel heel erg boos op Milan ze vroeg eerst hoe het ging met Nicci en het ging best goed met haar. en ze zei: Milan je weet toch dat Rose bang is voor zweepjes?!! Milan zei terug: JA DAT WEET IK MAAR IK KAN ER NIETS AAN DOEN DAT JI DAT KIND EN DAT PAARD NIKS LEERT OVER ZWEPEN TIJDENS DIE LESSEN!! en hij liep boos weg. Carolien zei dat Milan vandaag geen goeie dag heeft en dat de zaken vandaag even niet zo goed gaan. Klaartje zei dat het goed was en zag dat Nicci weer op was gestapt. sorry dat het zo ging zei Klaartje. ach het maakt niets uit hier leren we juist wat van zei Nicci. Klaartje zei daarop: je hebt gelijk wijsneus nou probeer dat kruisje nog maar een keer en dat lukte. de rest van de les hebben ze nog meer geoefend met het kruisje.
Nicci heeft de rest van de dag nog een beetje geholpen met de vakantielessen en om 5 uur moest ze nog heel even bij Milan komen. HA NICCI zei Milan. hoi zei Nicci terug. JA IK WOU JE EVEN SPREKEN OVER DAT MET DIE ZWEEP VANMIDDAG, IK WIL EIGENLIJK DAT JE ROSE LAAT WENNEN AAN DE ZWEEP ALS EEN VAN DE ANDERE INSTRUCTEURS EEN KEER MET EEN ZWEEP LOOPT MOET HET NIET ZO ZIJN DAT JE GELIJK VAN JE PAARD VALT OMDAT ZE ZO BANG IS. ja ik weet het zei Nicci maar hoe moet ik dat doen dan? JA DAT MOET JE NIET AAN MIJ VRAGEN IK BEN KLAARTJE OF CAROLIEN NIET IK HEET MILAN. nou ophoepelen naar huis jij wij gaan zo ook eten. oke dat is goed tot overmorgen. JA DOEI zei Milan.
Nicci is eenmaal weer thuisgekomen ging eten, douchen en alles vertellen wat er was gebeurd. haar moeder wou bijna niet dat ze meer ging rijden op Rose, maar toen zei haar vader dat vallen erbij hoort en dat ze eerst iets moet meemaken voordat ze er iets van leert.
Nicci dacht in haar hooft: wijze woorden van papa. Nicci zei: ik ga slapen ik moet morgen werken in de supermarkt. doei doei zeiden haar ouders.
deel 3 komt zo snel mogelijk!
bedankt voor het lezen!
YOU ARE READING
gevaar op de manege
Randomhet gaat over manege het doornhof lisa (16) rijdt daar al bijna 10 jaar. ze heeft al 3 jaar haar eigen paard dahlia ze is een arabieren-merrie van 6, lisa doet cross, springen en een beetje dressuur. dahlia is heel eenkennig dus laat eigenlijk allee...