mara en nicci

14 0 0
                                    

het is zaterdagochtend, Carolien had gevraagd of Lisa om half negen de manege wou openen, omdat Milan en Carolien naar een begrafenis. dus om half negen stond Lisa klaar om de stal te openen toen Daan de parkeerplaats opkwam en vroeg wat Lisa hier zo vroeg deed. Lisa antwoorde: ik moet van Carolien de manege openen hun zijn bij een begrafenis. Hoezo waarschijnlijk klopt dat niet eens. Zei Daan terug. Jawel mijn achter achter tante is overleden, hun zijn m'n oom en tante hè weetje nog? Zei Lisa. Ooh ja, en heb je Nicci nog gesproken over Mara? Vroeg Daan. Nee die ging shoppen met Mara, dus we konden niet afspreken of bellen. Zei nicci. Ooh wat stom, ga je vandaag nog rijden of iets? Vroeg hij. Uhm ja ik ga denk ik vragen of ik diamond mag rijden het paard van Carolien zei ze. Ooh ik wist niet dat ze een eigen eigen paard had zonder dat die voor de manege lessen gebruikt word. Zei Daan terug.

Het was een zaterdag dus best druk er werden manegelessen gegeven normale lessen da stallen moesten uitgemest worden paarden moesten bereden worden eigenlijk alles wat je je kan bedenken moest vandaag wel gedaan worden. Daar had Carolien Daan en een paar andere stalhulpen voor. Klaarte gaf les maar ze is niet de enige instructrice op manege het Doornhof.

Mara en nicci kwamen samen naar de manege ze hadden samen met Lisa les van Wim een andere instructeur op manege het doornhof. Ze hadden die les om 10.30 en het was nu iets over half negen en de parkeerplaatsen stroomden langzamerhand vol het crossterrein werd gebruikt voor een oefencross deze dag en in de springtuin werd ook lesgegeven. Iedereen liep over het erf en had het naar z'n zin behalve Daan en Lisa.

Daan vond dat Lisa een beetje gefrustreerd over de manege liep en ging vragen wat er was. Lisa zei: Mara is hier pas een dag en gelijk ben ik niet meer belangrijk voor nicci. Daan antwoordde daarop: weetje dat zijn nou echte fake friends en volgens mij is die Mara ook een best erge trut. Ach dat zou wel niet zij moet ook haar plek hier vinden. Zei nicci ja dat klopt ook wel.. ja maar weetje voor dat je tante boos word op mij ga ik maar verder met de stallen mesten zei ie haastig. Mara vroeg aan nicci: ken jij die Lisa goed? Nicci zei: ja op zich wel ja ze was m'n beste vriendin tot jij kwam. Ooh echt omg zoo lief van je. Zei Mara. Zullen we de pony's verzorgen en opzadelen? Vroeg nicci. Daarop antwoordde Mara: ja is goeddd

Lisa had inmiddels dahlia op de poetsplaats gezet en was haar lekker aan het poetsen. Lekker hè dahliatje? Vroeg Lisa en dahlia hinnikte terug met een schattig hinnikje. Om ongeveer kwart over tien waren nicci en Mara al in de binnenbak waar ze les hadden van Wim, maar Lisa moest nog opzadelen ze had helemaal geen zin om nog een kwartier lang bij die nieuwe "besties" te zijn dus liep ze 5 minuutjes van te voren met dahlia naar de binnenbak. Mara fluisterde naar nicci: hoezo was je eigenlijk beste vrienden met haar? Ja weet ik ook niet zei nicci. Voor dat ze verder konden praten kwam Wim binnen en zei: HALLO DAMES, VANDAAG BEN JIJ MARA VOOR HET EERST IN MIJN LES IK HOOP DAT JE ER ZIN IN HEBT VANDAAG GAAN WE VOORAL LETTEN OP DE ZIT! Hebben jullie al een beetje ingestapt? Mara en nicci riepen in koor: nee maar Lisa wel volgens mij. NOU DAN MAG LISA IN DRAF EEN VOLTE OP DE A RIJDEN EN JULLIE MOGEN DAN NOG INSTAPPEN!!! Zei Wim. Jaaah... maar dat is niet eerlijk riep nicci! Hup verder geen gezeik!! Riep Wim

Daan was bezig met de stallen toen Carolien binnenkwam en vroeg hoe het met hem ging. Daan zei: ja goed hoor!  Met u? Ja ook goed en zeg maar Carolien hoor. Ooh ja en ik had een vraagje voor je Daan, ben jij misschien een beetje verliefd op Lisa? Daan antwoordde blozend: Uhm, nou hoezo denk je dat? Hoezo weet ik dat bedoel je? Nou: zie hoe je naar haar kijkt de hele tijd! Daan zei terug: Uhm nou... ooh ja ik moet de manege paarden stal ook nog doen! Ik moet gaan doeii! Carolien dacht: "ach die jongen is smoorverliefd"

Het was inmiddels 11.30 en de les van Lisa, nicci en Mara was afgelopen. Lisa zocht gelijk Daan op om haar hart te luchten over al het gezeik met nicci en Mara, alleen ze kon Daan nergens vinden met nadruk op nergens dus ze verzorgde eerst dahlia na en toen ging ze hem zoeken. En ja hoor Daan zat natuurlijk op de hooi/stro zolder. Lisa vroeg: Heyy Daan wat is er aan de hand je zit hier zo alleen. Daan zei terug: ooh.. Uhm.. ja.. nee.. niets.. oké oké als je het niet wil zeggen ga k wel even een lekker potje zeiken over de anderen meiden hiero zei Lisa. In de les zaten ze de heletijd te fluisteren en ja.. doordat ik niets anders kon doen dan nadenken omdat de meiden toch niets op mij uitdeden dacht ik ineens aan Milan, misschien wil hij gewoon meer geld verdienen door allemaal dingen te doen  die niet mogen.. nee trouwens dat zal wel niet laat maar. Zei Lisa. Ja het zal wel iets voor hem zijn maar dat zou Carolien lang niet goedkeuren zei hij terug. Ja dat klopt maar jaa.. op dat moment komt Carolien heel erg haastig aanlopen..

Dit was deel 5 bedankt voor het lezen en tot deel 6!!

gevaar op de manegeWhere stories live. Discover now