...
Namaku Azurah/yn, ini adalah kisahku, dihari pertama aku pindah ke sekolah baru dengan berjalan kaki, udara yang segar dan angin yang bertiup mengimbasi rambutku. Aku terpaku seketika ketika melihat seorang guru lelaki yang lalu memasuki pintu pagar sekolah. Sekolah itu bernama Sekolah Menengah Kebangsaan Kembang Wangi yang popular akan guru-gurunya yang cantik dan juga handsome.
Guru lelaki itu hanya melihat sekilas padaku lalu dengan sekilat pantasnya berlalu pergi.
Didalam hatiku berkata 'Ternyata sekolah ini memang betul akan kepopularan cantik dan hensemnya guru-guru'. Aku pun memasuki gerbang pintu pagar itu dengan senyum dan nafas menghidu sekolah baharu ku yang sungguh wangi.
Setelah memasuki gerbang pintu, suasananya terasa lain. Aku merasakan tempat itu begitu indah, bersih dan nyaman sekali bagiku. Aku seperti sudah kenal lama akan tempat sekolah ini.
'hmm kenapa ya tempat ni macam tempat yang familiar bagi aku? Apakah aku pernah bersekolah disini' bisikku sendiri lalu masuk ke pejabat sekolah.
Cikgu Levi POV
'hm murid tadi tu bukan pernah sekolah sini ke sebelum ni?' kata batin Cikgu Levi
'oh kejap lagi aku kena mengajar kelas 5 Freedom PK satu waktu' bisiknya sambil memandang jadual waktu dan jamnya yang menunjukkan 7:25pagi dan waktu mengajarnya pada pukul 8:00pagi.
Cikgu Levi POV end
--------------------------------------------------------
DI KELAS 5 FREEDOM
"wey nak tau tak waktu perhimpunan tadi kan Cikgu Armin kedipkan mata kat akuuu" ujar Syahirah
"uish dia suka kat kau tuu~" jawab BatrisyaTiba-tiba seorang murid melangkah masuk ke kelas mereka.
'hm ada murid barula'bisik Fatin
Aku melangkah masuk kelas 5 freedom dengan yang kemas bersih dan cantik itu dengan Cikgu Mikasa.
"okay semua kita ada murid baru harini..."
"....sila perkenalkan diri" ujar Cikgu Mikasa"Hai.. Selamat berkenalan semua nama saya Siti Norazurah"sapaku pada rakan sekelasku
" baiklah awak boleh duduk sebelah Batrisya "balas Cikgu Mikasa
" terima kasih"ucapku"sini" panggil Batrisya
Aku pun mengangguk dan duduk bersebelahan dengannya.Setelah itu Cikgu Mikasa pun keluar daripada kelas 5 Freedom.
Aku pun berkenalan dengan mereka yang bernama Syahirah, Athirah, Fatin dan Batrisya.
"hai murid baru kan? Selamat berkenalan nama aku Syahirah " sapa Syahirah yang duduk belah kanan Batrisya dan aku duduk belah kiri Batrisya. Batrisya pula duduk ditengah."hai saya Athirah" sapa Athirah padaku pula
"hai saya Fatin" tambah Fatin pula. Mereka berdua membelakangkan kerusi hanya untuk berkenalan denganku. Kami berempat pun berbual ranjak bersama.
YOU ARE READING
Memoir Cinta(fanfiction) [✓]
Fanfic♥️-_-_-_-_-COMPLETE-_-_-_-_-♥️ Levi x y/n Kageyama x y/n Eren x y/n Porco x y/n Armin x y/n Baru sahaja Azurah melangkah masuk ke sekolah barunya sudah terjadi perkara yang ia tak inginkan. Namun ianya berakhir dengan cinta. Azurah menghadapi konfl...