BAB 2 - AISYAH

46.2K 168 7
                                    

Hari pertama PKP dan berkurung di rumah tidak lah begitu membosankan bagiku kerana masa yang terluang ini aku gunakan untuk mengemas semula halaman rumah yang sudah lama tidak di kemas . Stor-stor penyimpanan barang-barang motosikal ku juga aku kemas semula supaya lebih tersusun . Sebenarnya agak bagus juga PKP ini di adakan untuk orang yang sentiasa sibuk bekerja sahaja seperti aku dan isteriku kerana masa-masa yang ada inilah yang sesuai untuk membersihkan segala halaman rumah , ruang tamu dan sebagainya .

Aisyah pula membantu isteriku memasak untuk hida ngan tengahari ini oleh kerana isteriku juga sibuk mengemas dalaman rumah . Masakan hidangan tengahari di masak oleh Aisyah ialah ayam masak merah begitu lazat sehinggakan aku menambah nasi dan lauk ketika makan bersama begitu juga dengan isteriku memuji air tangan anak dara itu . Aisyah hanya tersipu - sipu malu di hadapanku saat isteriku memuji masakannya . Hari pertama PKP aku masa habiskan dengan banyak berehat dan makan sahaja sementara Azwa dan Aisyah lebih banyak menonton TV sambil bergossip sahaja . Aisyah sentiasa bertudung menutupi dada saat berkeliaran di rumah menjaga auratnya .

Oleh kerana kepenatan mengemas rumah siang hari tadi , Isteriku mengajak aku masuk tidur ke bilik dengan agak awal pada jam 10.30 malam . Seperti biasa ketika waktu untuk tidur , isteriku akan menyarung baju tidur seksinya tanpa memakai baju dalam dan seluar dalam . Itu adaah kebiasaan dirinya sepanjang kami tidur bersama . Aku mencuba untuk mengajak isteriku untuk melakukan persetubuhan namun dia menolak dengan baik akibat kepenatan siang hari tadi . Kami hanya bercumbu sahaja sebelum matanya terlelap tidur lena . Tinggallah aku kebosanan seorang diri yang masih belum mengantuk untuk tidur . Melihat isteri ku yang tidur lena , aku perlahan-lahan bangun dari katil berjalan keluar dari bilik untuk menuju ke bilik permainan video ku . Namun kepala fikiranku juga memikirkan keadaan Aisyah yang juga sudahpun masuk tidur di bilik yang kami sediakan . Ingin sahaja aku terus ke biliknya dan terus mengajak bersetubuh namun aku masih menghormati wanita itu sebagai seorang kawan . Aku menghabiskan masa malam itu dengan bermain " game " sahaja sehingga 4 pagi baru aku masuk ke bilik untuk tidur .

Hari demi hari 4 hari sudah PKP berlangsung , kes-kes jangkitan wabak ini di seluruh negara semakin meningkat dan membimbangkan . Dalam tempoh 2 minggu agak sukar untuk menurunkan kadar kes jangkitan wabak ini dan aku menjangkakan bahawa pihak Kerjaan akan melanjutkan lagi tempoh PKP ini nanti . Di rumah ku pula masih kebosanan kami bertiga setelah 4 hari di rumah hanya makan dan tidur sahaja . Di pendekkan cerita , petang itu setelah makan tengahari isteriku memberitahu bahawa dia ingin masuk ke bilik dan berehat kerana dia merasakan badannya seakan-akan ingin demam . Aku menyuruh dia makan ubat panadol dahulu sebelum berehat supaya apabila bangun dari tidur akan rasa lebih baik keadaanya . Aisyah pula kelihatan sedikit sibuk dengan komputer ribanya kerana dia telah di beri arahan untuk bekerja dari rumah oleh majikan .

" Aisyah , Azwa tidur tuh , Aisyah nak guna office Kamal tak buat kerja tuh ? " Kataku .

" Tak apa Kamal . Aisyah guna meja makan je ni " Jawab Aisyah lembut sahaja .

" Tak selesa tuh , masuk je office Kamal situ ye " Kataku sambil menunjukkan arah officeku iaitu bilik aku bermain game .

" Ha yelah . Terima Kasih ye Kamal bagi guna . Aisyah masuk dulu ye " Aisyah meminta izin dan berlalu pergi dari pandanganku .

Malam harinya , Azwa kelihatan semakin tidak sihat dan badan mulai panas . Azwa ini orang yang tidak suka ke Klinik jika demam ataupun sakit sebalik di lebih suka berehat di rumah sahaja . Aisyah yang prihatin dan risau dengan keadaan isteriku segera menyediakan lauk orang demam seperti sup dan bubur untun di hidangkan kepada isteriku . Selesai makan malam , untuk memastikan Azwa rehat dengan selesa aku menyuruhnya menelan panadol activfast dan ubat tidur nyenyak untuk mendapatkan rehat secukupnya . Dengan segara Azwa terlelap sebaik sahaja menelan ubat tidur yang aku berikan . Sebaik memastikan isteriku tidur lena aku terus melangkah keluar dari bilikku menutup pintu rapat . Di dalam kepalaku hanyalah Aisyah sahaja ketika ini . Terus aku melangkah ke bilik yang Aisyah gunakan siang tadi kerana dia masih sibuk lagi bekerja ketika ini .

Cerita Orang DewasaWhere stories live. Discover now