BAB 3 - MADU

41.6K 131 5
                                    

Hari ini adalah cukup seminggu tempoh PKP berlangsung . Kebosanan kami bertiga sudah mencapai tahap gila akibat terperuk di dalam rumah melakukan perkara yang sama sahaja setiap hari . Sejak peristiwa aku menyetubuhi Aisyah malam itu , Aisyah sudah kurang melepak di ruang tamu bersama isteriku . Dia lebih banyak menghabiskan masa di bilik membuat kerjanya . Aku tidak pasti itu alasan yang dia gunakan untuk menggelak dariku atau dia memang sibuk dengan kerjanya . Aku seakan rasa bersalah atas perbuatanku malam itu merobek daranya dan memancutkan air maniku di dalam cipapnya . Bagaimana begitu berani aku melakukan perkara itu terhadap seorang anak dara dan juga kawan baik isteriku . Seakan menyesal aku dengan perbuatanku . Isteriku Azwa pula asyik termenung sahaja di depan TV sejak pulih dari deman tempoh hari . Entah apa yang di fikirkannya temenung sahaja .

Pagi ini hari ke 7 PKP berlangsung , ketika waktu bersarapan pagi , Isteriku memberitahu Aku dan Aisyah yang dia ingin berbincang tentang satu perkara selepas sarapan pagi ini . Dia meminta untuk kami semua berkumpul di ruang tamu selepas sarapan ini . Aisyah begitu terkejut dan mulai risau secara tiba-tiba Azwa membuat pengumuman ini begitu juga denganku . Adakah isteriku mengetahui apa yang berlaku antaraku dengan Aisyah . Berdebar hatiku ketika bersarapan . Selesai bersarapan aku terus menunggu di ruang tamu sambil menonton TV menunggu isteriku dan Aisyah yang mengemas meja makan bersama . Mereka kelihatan ceria sahaja berbual dan bergurau . Mungkinkah perkara lain yang ingin di bincangkan isteriku . Akhir , isteriku dan Aisyah melangkah ke ruang tamu menuju ke arahku . Aku turunkan suara TV untuk memberi tumpuan kepada isteriku yang ingin bercakap sebentar lagi .

" Ha Ok , Semua dah ada . Firstly , sayang nak minta maaf dulu dekat Abg kalau benda yang sayang nak cakap ini mengguris hati Abg " . Kata Azwa memegang erat tanganku .

" Aik , kenapa ini sayang ? ada masalah ke ? " . Aku bertanya kepada isteriku setelah kenyataanya tadi .

" Sayang , dalam beberapa tahun kita kahwin ini sayang belum lagi dapat bagi Abang anak . Sayang nak rasa rumah ini ada suara anak - anak " . Azwa memberitahu perkara sebenar sambil airmata mencurah di pipinya  .

" Kenapa sayang cakap macam ini ? Ada orang pressure lagi ke ? itu yang awak termenung je 2 3 hari ini ? " . Aku terus bertanya secara mendesak .

" Abg ! Abg ! Sabar ! Benda tu kita dah lalui lama dah . Syg tak rasa pressure pun " . Kata Azwa cuba menenangkanku .

" Jadi , apa yang sayang nak bagitahu Abg dgn Aisyah ini ? " . Aku bertanya lagi .

" Aisyah , sejak kau duduk di sini , aku rasa rumah ini riuh sikit dan tidak sunyi , aku pun tengok kau macam selesa je dkt sini " . Azwa berkata sambil memandang Aisyah .

" Ish Azwa , kau kenapa ini ? lain macam je hahaha " . Aisyah menjawab isteriku .

" Aisyah , Aku nak kau jadi madu aku . Kahwin dengan Kamal . Aku ikhlas ini . Ini permintaan aku sendiri . Kau kawan baik aku kan " . Azwa akhirnya berkata perkara yang di ingin sampaikan .

" Errrrr Azwa , Kau ni merepek ke apa ? " . Aisyah terbeliak biji mata mendengar Azwa berkata .

" Aku tak merepek Sya , Aku ikhlas dan tak simpan apa-apa niat buruk . Jadi sebahagian keluarga kami . Abang macam mana ? Setuju ? " . Kata isteriku .

" Kenapa buat keputusan sendiri ini tak nak bincang dulu sebelum bagitahu ! " . Kataku sedikit kasar .

" Kita bincang sama-sama Abg . Aisyah ada sini . Abang pun ada . Sayang dah setuju dan bagi green light hehe " . Isterku memandang mengenyitkan matanya memujukku .

" Sayang tanya kawan sayang tuh jawapan dia " . Aku ingin dengar jawapan dari Aisyah .

" Kalau itu lah permintaan kau , demi persahabatan kita , Aku terima dan setuju permintaan kau Ikhlas . Tapi aku kena tanya Ayah aku dulu . Kau faham kan ? " . Jawab Aisyah menunduk sahaja .

Cerita Orang DewasaWhere stories live. Discover now